Connect with us

technokrata

Növekvőben a kis- és középvállalatok Európai Uniós kereskedési kedve

Dotkom

Növekvőben a kis- és középvállalatok Európai Uniós kereskedési kedve

Valutapénztár, INTRASTAT modul: nemzetközi kereskedelmet segítő funkciók a Revolution Software Iroda++ rendszerének legújabb verziójában.

A Revolution Software a napokban dobta piacra Iroda++ integrált ügyviteli rendszerének legújabb, 6.17-es verziószámú változatát, amelyben a cég a megszokott kényelmi funkcióbővítéseken túl elsősorban a nemzetközi kereskedelmet segítő funkciók beépítésére fókuszált. A Revolution Software – általános termékfejlesztési stratégiájának megfelelően – ez alkalommal is mintegy 500 Iroda++ ügyfele közül a követési szerződéssel rendelkező 250 cég körében végzett igényfelmérés alapján döntött az új funkciók kialakítása mellett. Az elsősorban a kis- és középvállalati körbe tartozó felhasználók közel 75%-a folytat jelen pillanatban is uniós kereskedést, és az arány évről-évre növekvő tendenciát mutat. A cég az új szoftververziótól az Iroda++ rendszereladások 30%-os bővülését várja.

A hazai ügyviteli szoftverpiac piac három legnépszerűbb ügyviteli alkalmazása között nyilvántartott Revolution Iroda++ integrált ügyviteli rendszer legújabb, 6.17-es verziószámú változata a megszokott kényelmi funkcióbővítésen túl már elsősorban az uniós kereskedelmet támogató funkciókra fókuszál. A programba beépítésre került többek között az unió-konform Valutapénztár modul, melynek segítségével a deviza készpénz (valuta) forgalom a törvényi előírásoknak megfelelően nyilvántartható, forintban számított értéke naprakészen követhető, átértékelhető. A kis- és középvállalati ügyfelek számára ugyanis az EU-csatlakozás eredményeként ez egyre fontosabbá válik, mivel egyre több cég kezel készpénzt a forint mellett devizában is.

A rendszer másik kiemelt újdonsága az ún. INTRASTAT modul. Magyarország Uniós csatlakozása óta ugyanis a tagállamok közötti termékforgalom esetében már nem készülnek vámokmányok, így a statisztikához szükséges adatok sem állnak rendelkezésre, azokat más forrásból kell begyűjteni. Ezt az adatszolgáltatást támogatja az INTRASTAT modul, amelynek segítségével a rendszerből az adatok a kötelező formanyomtatványoknak megfelelő formátumban és csoportosításban kérhetőek le, kiváltva ezzel a kézi adatgyűjtést. A modul működése az INTRASTAT rendszerére épül, amelyet EU-jogszabályok írnak elő és szabályoznak részletesen, s amelyek betartása minden tagállam számára kötelező.

A rendszer újdonsága még az IBAN- és a SWIFT-kód rögzítési lehetőség is, így a devizás vevői számlákon mind a törvényi, mind a vevői igényeinek megfelelően feltüntetésre kerülhet az IBAN és a SWIFT kód is. Az új verzióban található áfa-dátum rögzítési lehetőséggel pedig azoknak a vállalatoknak is lehetőségük nyílik számlázáskor az áfa-dátum módosítására, ahol a folyamatos teljesítésből adódóan az áfa rendezése eltér a szokásostól.

Kényelmi megoldások

Az Iroda++ 6.17-es verziójú változatában az említett újdonságokon túl számos egyéb kényelmi fejlesztés is helyt kapott. A rendszer újítása a vonalkód-generáló funkció, melynek nagy jelentősége van a bevételezés és kiadás során, mivel a hazai vállalatok körében is egyre elterjedtebb a vonalkód leolvasók használata. Segítségükkel ugyanis jelentősen lerövidíthető a rögzítés menete, a hibázási lehetőség pedig minimálisra csökkenthető. Az új verzió cikktörzsébe bekerült vonalkód-generáló funkciónak köszönhetően a program EAN-szabványoknak megfelelő kódot képes előállítani.

Sokak igényét elégíti ki a devizás számla rögzítésekor a teljesítési dátum szerinti árfolyam betöltése, a bizonylatokra vonatkozó megújult cégembléma-beillesztési és formázási lehetőség, a tárgyi eszköz maradványérték-számítás egyszerűsített módja, valamint a cégek számviteli politikájában rögzített, a cég be- és kimenő devizás bizonylatainak árfolyamrögzítésére szolgáló, az egyes bizonylatokhoz fixen beállítható megfelelő árfolyam, így gyorsítva és hibamentésebbé téve a rögzítést.

A még pontosabb készletfigyelés érdekében pedig a rendszer lehetővé teszi a gyári számok nyilvántartását is, amelynek segítségével az adott cikk minden egyes darabjának életútja nyomon követhető.

„Nap mint nap találkozunk olyan vállalatokkal, ahol a mostani programverzióba bekerült funkciók valamelyike kulcsfontosságú szempont a szoftverválasztás során” – mondta Juhász Zsolt, a Revolution Software Termék- és Szolgáltatás Üzletág igazgatója. „Az új kis- és középvállalati bevezetések mellett természetesen a meglévő felhasználóink elégedettsége is kiemelten fontos számunkra, hiszen a követési díj jelentős részét termékfejlesztésére fordítjuk, ez képezi a jövőbeni fejlesztések alapját.” – tette hozzá Juhász.

A Revolution az elkövetkező évben elsősorban a legújabb szoftververzióra alapozva 30%-kal tervezi növelni Iroda++ rendszerének felhasználói számát.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek