Connect with us

technokrata

Mobil marketing: SMS helyett IVR és 3G

Dotkom

Mobil marketing: SMS helyett IVR és 3G

Az IKO New Media módszerével akár több millió forinttal olcsóbbak lehetnek a kódvisszaküldő promóciók. Százezres nagyságrendű játékos esetén már körülbelül 1 millió forint takarítható meg az IKO New Media módszerével. SMS helyett az IVR (interactive voice response) alapú kódvisszaküldéses promóció költséghatékonyabb a megrendelőnek. A mobil marketing további térnyerése várható a 3G-s hálózatok kiépítésével.

Az FMCG cégeknél már megszokott SMS-promóciók után az IKO New Media Kft. új kód visszaküldésen alapuló promóciót fejlesztett ki. Az elmúlt években egyre népszerűbbé váló SMS-promóciók technikai költsége egyébként is jelentősen csökkent, de az új módszerrel további költségek takaríthatók meg. A vásárlók a termékeken szereplő kódokat nem csak SMS-ben, hanem egy egyszerű hívással mobil vagy vezetékes készülékről is visszaküldhetik, és egyből visszajelzést kapnak arról, hogy nyertek-e vagy sem, valamint a rendszer figyelmezteti őket, ha hibás kódot küldtek be.

Korábban a vállalatok azzal próbáltak költségeket csökkenteni, hogy nem értesítették a kódbeküldőket válasz-SMS-ben arról, hogy megkapták-e a kódot, vagy hogy nem nyertek. Ez veszélyeztette az interaktivitást és csökkentette a vásárlók bizalmát. Az IKO New Media azonban az új IVR (interactive voice response) alapú promócióban mindig visszajelez a játékosoknak, ugyanakkor jelentősen csökkenti a költségeket azzal, hogy kódbeküldéskor azonnali hangüzenetben tájékoztatja a játékosokat nyereményükről vagy sikertelen próbálkozásukról. Ezáltal a megrendelő megspórolja a válasz SMS üzenet költségét, és mégis megtartja az interaktivitást. Az IVR-megoldással nemcsak költséghatékonyan lehet kommunikálni, de olyan vásárlókat is részvételre lehet bírni, akiket eddig nem értek el, mert idegenkedtek az SMS-küldéstől. Októberben indult az IKO New Media második ilyen jellegű promóciója, melyben Univer termékeken szereplő kódokat lehet beküldeni 2005. december 31-éig, egy normál díjas hívással a vezetékes vagy mobiltelefon nyomógombjai segítségével. Így 5 szerencsés nyertes 1-1 millió forintot nyerhet, emellett pedig gazdára vár további 1.000 db 10.000 Ft-os vásárlási utalvány.

Annak idején az első nagy volumenű hazai interaktív kampányt – a BAT-nek szervezett féléves SMS Kassza nevű promóciót – az IKO New Media jelenlegi szakértői gárdája készítette, melyet számtalan más, saját fejlesztésű FMCG-alkalmazás követett. Az IKO New Media számára kiemelten fontos, hogy egyre költséghatékonyabb, innovatív, mobil és vezetékes telefon alapú marketingeszközöket ajánljon promóciós célokra. A reklám- és marketingpiac világszerte nagy változások előtt áll a mobiltelefonok elterjedése miatt; ezt a folyamatot a harmadik generációs (3G-UMTS) hálózatok kiépülése tovább gyorsítja majd.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek