Connect with us

technokrata

Hazai vállalkozás világszínvonalon

Dotkom

Hazai vállalkozás világszínvonalon

A Polygon az eltelt években stabil, egyre bővülő ügyfélkört alakított ki főként a magyar bankvilágban, IBM gépeket üzemeltető vállalatoknál, intézményeknél.

Az idén – immár ötödik alkalommal – újra elnyerte a rangos IBM Premier Business Partner címet a Polygon Kft. Az IBM egyik legnagyobb tapasztalatú hazai partnereként ismert, 1990-ben alapított cég példája is mutatja, hogy a korlátozott méretű piac ellenére hazai vállalkozások is képesek világszínvonalon teljesíteni. Kérdéseinkre Gál György, a Polygon Informatikai Kft. ügyvezető igazgatója válaszolt:

Terminal – Mi kell ahhoz, hogy egy hazai vállalat ötödszörre is elnyerje az IBM Premier Business Partneri címet?

Gál György – Először is nyíltan, és hosszú távon kell vállalni az IBM-mel kötött kapcsolatot. Együtt kell mozogni, lélegezni a céggel, követni a piaci stratégiáját, naprakésznek lenni a technológiájában, mindent megtenni ügyfelei(nk)ért. Ez elég általánosan hangzik, de a gyakorlatban nagyon is konkrét paramétereket és elvárásokat jelent.

Terminal – Miért pont az IBM-mel épült ki ilyen széles körű együttműködés?

Gál György – Az IBM technológiai, innovatív fölénye még a mai napig is vitathatatlan. Ezen fölül igen szisztematikusan tervez, és nagyon hosszú távra gondolkodik, és lát előre, valamint nagyon figyel partnereire. Ezek együttesen ideális szövetségessé teszik.

Terminal – Mennyiben befolyásolja a Polygon életét az, hogy az IBM eladta PC üzletágát a Lenovonak?

Gál György – Egyáltalán nem. Az IBM a Lenovoval együtt tovább gyártja ezeket a berendezéseket. Az, hogy most éppen ki tulajdonolja ezt az üzletágat, belső ügy, és a mi kapcsolatunkat nem befolyásolja. Ráadásul azzal együtt, hogy számos ügyfelünknek szállítunk IBM PC-ket, a Polygon tevékenysége inkább szerver oldali rendszerintegrációra és alkalmazásokra irányul.

Terminal – A hazai cégeknél nem ismeretlen a szakemberhiány. Milyen módszerei vannak a Polygonnak?

Gál György – A cég HR politikája eltér más cégekétől. Nagy örömmel képzi az embereket, és nem akar mindenáron készen felvenni. Egyrészt örömmel foglalkoztatunk fiatalokat, akár csapatban is, olyan csoportokat, akik már az egyetemen is együtt dolgoztak. Ők egy anyagilag kedvezőbb ajánlat mentén gyakran hajlamosak céget váltani (bár nem fizetünk rosszul), de aki itt marad, arra hosszú távon számítunk, és éppen a szükséges szaktudással rendelkezik majd. Ezen felül szívesen alkalmazunk 50 év feletti munkaerőt is. Ők sokkal jobban értékelik a lehetőséget, lojálisabbak, és a munkabírásuk is nagyobb. Belépéskor sok esetben hosszabb az átképzési idő, de azt követően nincs különbség a szakma új módszereinek követésében, így mindenképpen megéri.

Terminal – A Polygon – Allied Telesyn együttműködés hozta-e a hozzá fűzött reményeket?

Gál György – Még csak most épülnek a kereskedelmi kapcsolatok, ezért még korai volna ezt eldönteni. Mivel a technológia Magyarországon az AT még kevésbé ismert, ezért személyesebb csatornákat kell kiépíteni. Ezzel együtt az eddigi érdeklődés bíztató.

Terminal – A Polygon a rendszerváltozás után alakult, mennyire tágította lehetőségeit az Európai piac?

Gál György – A Polygon egyelőre inkább a belföldi piacban gondolkodik. Az IBM és más megoldásszállító partnercégeink amerikai kultúrájú cégek. A Polygon „fordítókorong” szerepet vállal a két kultúra között. Ez a különbség Európában talán kevésbé éles, de nálunk mind a mai napig szükség van rá.

Terminal – A Polygon a jövőben inkább a nagyvállalati, vagy a KKV szektorra fókuszál?

Gál György – Az IBM által képviselt minőséget elsősorban a nagyvállalatok tudják értékelni, akiknél egy-egy beruházásnak évekig, vagy akár évtizedekig kell kifogástalanul működnie. Ezzel együtt számos megoldásunk van, amely a KKV szektor igényeit is ragyogóan kiszolgálja. A kisebb vállalkozásokra ugyanakkor még mindig inkább az olcsó megoldások a jellemzők.

Terminal – Terveznek-e újabb IBM, vagy más Workshopot?

Gál György – A Polygon rendszeresen tart az IBM-mel és más gyártókkal közösen a saját maga által képviselt témákban workshopokat, szakmai napokat. Például október 19-én MIMIX fórum lesz, amiről a rendszeres résztvevők értesülnek is. Ezek a workshopok azonban nem a termék, vagy a márka hazai ismertetésével, hanem azok alkalmazása során felbukkanó gyakorlati problémákkal, tapasztalatokkal foglalkoznak. Az ismertséget fokozó, marketing jellegű workshopokról elsősorban a gyártó gondoskodik, ami az ügyfelek által is „díjazott” munkamegosztás.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek