Connect with us

Hirdetés

technokrata

Budapesten döntöttek a legjobb társmárka programokról

Dotkom

Budapesten döntöttek a legjobb társmárka programokról

A MasterCard Europe ´Társmárka program Partnere Díj´ győztesei a Citibank, a Marks and Spencer, az AKBank és a Barclaycard.

A MasterCard Europe az idén hatodik alkalommal Budapesten rendezte meg VI. Co-Branding Konferenciát, melyen a rangos zsűri tizenöt társmárka kártyaprogram közül választotta ki a legjobbakat.

Társmárkákról

A társmárka (co-branding) konstrukciók keretében pénzintézetek szerződnek gazdasági társaságokkal, így a bankok által kibocsátott plasztikokhoz a partnerek által biztosított kedvezmények, nyeremények és egyéb különleges ajánlatok társulnak. Az affinitási (lojalitási) kártyák ezzel szemben olyan egyéneket kötnek össze, akik valamilyen módon – érdeklődési körük, hobbijuk, világnézetük szerint – egy csoportba sorolhatók, vagy ugyanazon szervezet tagjai. Mindkét esetben a siker záloga egy erős partnermárka, valamint a versenyképes ár és a különleges termékelőnyök egyesítése. A 2004-ben bevezetett konstrukciók 61%-a társmárka, 39%-a affinitási kártya program.

Társmárkák Európában

A társmárka kártyaprogramok 1992-es európai bevezetése óta e konstrukciók népszerűsége töretlen. Az évente 40%-kal növekvő affinitási és társmárka plasztikok piacán a kártyabirtokosok hobbijuknak vagy érdeklődési körüknek megfelelő konstrukciókból válogathatnak, kapcsolódjék az akár vásárláshoz a kedvenc márkaboltban, utazáshoz, sporthoz, jótékonysághoz vagy egyszerűen tévénézéshez. Világszerte a MasterCard több mint 18.000, míg kontinensünkön 2.500 ilyen kártyaprogramot számlál. Jelenleg Európában 14 millió társmárka és affinitási kártya van forgalomban, minden nyolcadik kibocsátott MasterCard hitelkártya ezekből a típusokból kerül ki.

A MasterCard 2005-ös adatai szerint a társmárka programok esetében a legnagyobb kibocsátás a kereskedelmi szektorban (49%), míg a lojalitási kártyák esetében a szakmai egyesületekhez (33%) kapcsolódó tevékenységeknél zajlik. Európában a legnagyobb kibocsátók a brit, a skandináv és a török bankok, ez utóbbi élen jár az innovatív megoldások alkalmazásában is.

2005. év partnerprogram győztesei

Ebben az évben tizenöt társmárka programot jelöltek a kibocsátók, a társmárka-partnerek és a MasterCard dolgozói. A győztes programokat az egyedi jelleg és a társmárka programban elért innováció alapján választották ki, mely során olyan kritériumok kaptak hangsúlyt, mint a programsajátosság, az innovatív marketing stratégiák és az átfogó kártyaprogram eredmények.

Az ´Év Társmárka Partnere Díj´ négy nyertesét egy független bírákból álló bizottság választotta ki. Tagjai többek között: Bob Hand, az Affinity Solutions Ltd. – speciális marketing kapcsolati tanácsadó vállalat – igazgatója; Alan Leach, a Finaccord – kutatás alapú tanácsadó társaság – alapítója és vezetője; amely európai pénzügyi szolgáltatások terén felmerülő kapcsolatokra koncentrál. Továbbá Peter Trembling, az Affinity Company – független kapcsolat és társmárka tanácsadó cég – vezető igazgatója.

A 2005. év ´MasterCard Társmárka Partnere Díj nyertes programjai:

  • Citibank – Megafon MasterCard,
  • Barclaycard – SkyCard,
  • Marks and Spencer – „&More” kártya az M&S Money-tól,
  • AKBank – Axess MasterCard

„Legjobb start program 2004/5”

Citibank – Megafon MasterCard
A Citibank Megafon MasterCard bankkártyát tavaly májusban vezették be a dinamikusan növekvő orosz kártyapiacra. Ez volt az első társmárka program, amely fizetési haladékot kínál az ország vezető mobilszolgáltatójával (Megafon) együttműködve. Ügyfelek ezreinek segíti kényelmét azzal, hogy biztosítja a kártyabirtokosok számára mobiltelefon számláik közvetlen, kártyával történő kiegyenlítését.

A kifizetés automatikusan megtörténik, amint a mobiltelefon számlaegyenlege eléri a meghatározott minimális összeghatárt. A kártya mind a Megafon, mind a nagyszámú MasterCard elfogadó hálózat használata esetén kedvezményeket kínál Oroszország területén. A további előnyök között szerepel az a 350 bónusz perc, amelyet a kártyatulajdonos a fent említett automatikus fizetési szolgáltatás megrendelése esetén kap meg.

„A technológia leginnovatívabb használata”

Barclaycard – SkyCard
A SkyCard a bankkártyák egy teljesen új típusa, amelyet 2005. április 15-én vezettek be az Egyesült Királyságban. Nemcsak külső jegyeiben különbözik a többi bankkártyától, hanem elsőként interaktív televíziós fizetéseket és szórakoztatás alapú díjakat kínál. A Barclaycard szerint a program egy olyan világszintű társmárka kapcsolat, amely eredményesen demonstrálja, hogyan kapcsolható össze egy bankkártya a Sky márkával és szolgáltatásaival. A világon ez az első interaktív bankkártya TV top box-ban.

„Leggyakoribb használatú vagy fejlődő program 2004/5”

Marks and Spencer – „&More” kártya az M&S Money-tól
Az M&S Money 2005 áprilisa és augusztusa között indította el új programját, melynek keretén belül minden kártyát újra kibocsátanak chip és PIN alkalmassággal. A kártya mögött egy olyan átfogó stratégia áll, amely virtuálisan, személyre szabottan célzott meg minden ügyfelet egyedi ajánlatokkal a Customer Relationship Management-en (CRM) keresztül. Az újra-kibocsátással párhuzamosan futott a marketing kampány is, amely magába foglalt a televízióreklámoktól az eladáshelyi promócióig valamennyi marketing tevékenységet.

„Életműdíj”

AKBank – Axess MasterCard
2000 elején, AKBank felülvizsgálta kártyastratégiáját és infrastruktúráját, hogy jobban igazodjon a piaci igényekhez. Ennek a stratégiának a keretében, az Axess-t 2001. novemberében vezették be egy eredményes kampány keretében, mely egymillió kártya kibocsátását eredményezte nyolc hónap alatt. 2005 közepére az országban kibocsátott kártyák száma átlépte a három milliót. A chiptechnológia lehetővé teszi a kártyabirtokosok aktív megismerését és a vásárló igényeihez igazított ajánlatokról készült folyamatos értesítést. A program azzal különbözteti meg magát versenytársaitól, hogy készpénzre beváltható pontokat ajánl.

A török bankkártya piacon a 2001-es 7,8%-ról 2004-re 13,9%-ra növelte a részesedését az Axess bankkártya és ezzel hihetetlenül jól szerepelt a zsúfolt török multipartner kártyaszegmensben. A személyre szabott CRM-en felül az egyéb marketing elemeknek köszönhetően (többletszolgáltatások, eladások, kommunikációs stratégia), nem is fér hozzá kétség, hogy méltán érdemelte ki a program az Életmű díjat.

A MasterCard International 2002-bena leggyorsabban növő bankkártya márkájának kiáltotta ki az Axess-t Törökországban és Európában is.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés