Connect with us

technokrata

Budapesten döntöttek a legjobb társmárka programokról

Dotkom

Budapesten döntöttek a legjobb társmárka programokról

A MasterCard Europe ´Társmárka program Partnere Díj´ győztesei a Citibank, a Marks and Spencer, az AKBank és a Barclaycard.

A MasterCard Europe az idén hatodik alkalommal Budapesten rendezte meg VI. Co-Branding Konferenciát, melyen a rangos zsűri tizenöt társmárka kártyaprogram közül választotta ki a legjobbakat.

Társmárkákról

A társmárka (co-branding) konstrukciók keretében pénzintézetek szerződnek gazdasági társaságokkal, így a bankok által kibocsátott plasztikokhoz a partnerek által biztosított kedvezmények, nyeremények és egyéb különleges ajánlatok társulnak. Az affinitási (lojalitási) kártyák ezzel szemben olyan egyéneket kötnek össze, akik valamilyen módon – érdeklődési körük, hobbijuk, világnézetük szerint – egy csoportba sorolhatók, vagy ugyanazon szervezet tagjai. Mindkét esetben a siker záloga egy erős partnermárka, valamint a versenyképes ár és a különleges termékelőnyök egyesítése. A 2004-ben bevezetett konstrukciók 61%-a társmárka, 39%-a affinitási kártya program.

Társmárkák Európában

A társmárka kártyaprogramok 1992-es európai bevezetése óta e konstrukciók népszerűsége töretlen. Az évente 40%-kal növekvő affinitási és társmárka plasztikok piacán a kártyabirtokosok hobbijuknak vagy érdeklődési körüknek megfelelő konstrukciókból válogathatnak, kapcsolódjék az akár vásárláshoz a kedvenc márkaboltban, utazáshoz, sporthoz, jótékonysághoz vagy egyszerűen tévénézéshez. Világszerte a MasterCard több mint 18.000, míg kontinensünkön 2.500 ilyen kártyaprogramot számlál. Jelenleg Európában 14 millió társmárka és affinitási kártya van forgalomban, minden nyolcadik kibocsátott MasterCard hitelkártya ezekből a típusokból kerül ki.

A MasterCard 2005-ös adatai szerint a társmárka programok esetében a legnagyobb kibocsátás a kereskedelmi szektorban (49%), míg a lojalitási kártyák esetében a szakmai egyesületekhez (33%) kapcsolódó tevékenységeknél zajlik. Európában a legnagyobb kibocsátók a brit, a skandináv és a török bankok, ez utóbbi élen jár az innovatív megoldások alkalmazásában is.

2005. év partnerprogram győztesei

Ebben az évben tizenöt társmárka programot jelöltek a kibocsátók, a társmárka-partnerek és a MasterCard dolgozói. A győztes programokat az egyedi jelleg és a társmárka programban elért innováció alapján választották ki, mely során olyan kritériumok kaptak hangsúlyt, mint a programsajátosság, az innovatív marketing stratégiák és az átfogó kártyaprogram eredmények.

Az ´Év Társmárka Partnere Díj´ négy nyertesét egy független bírákból álló bizottság választotta ki. Tagjai többek között: Bob Hand, az Affinity Solutions Ltd. – speciális marketing kapcsolati tanácsadó vállalat – igazgatója; Alan Leach, a Finaccord – kutatás alapú tanácsadó társaság – alapítója és vezetője; amely európai pénzügyi szolgáltatások terén felmerülő kapcsolatokra koncentrál. Továbbá Peter Trembling, az Affinity Company – független kapcsolat és társmárka tanácsadó cég – vezető igazgatója.

A 2005. év ´MasterCard Társmárka Partnere Díj nyertes programjai:

  • Citibank – Megafon MasterCard,

  • Barclaycard – SkyCard,
  • Marks and Spencer – „&More” kártya az M&S Money-tól,
  • AKBank – Axess MasterCard

„Legjobb start program 2004/5”

Citibank – Megafon MasterCard
A Citibank Megafon MasterCard bankkártyát tavaly májusban vezették be a dinamikusan növekvő orosz kártyapiacra. Ez volt az első társmárka program, amely fizetési haladékot kínál az ország vezető mobilszolgáltatójával (Megafon) együttműködve. Ügyfelek ezreinek segíti kényelmét azzal, hogy biztosítja a kártyabirtokosok számára mobiltelefon számláik közvetlen, kártyával történő kiegyenlítését.

A kifizetés automatikusan megtörténik, amint a mobiltelefon számlaegyenlege eléri a meghatározott minimális összeghatárt. A kártya mind a Megafon, mind a nagyszámú MasterCard elfogadó hálózat használata esetén kedvezményeket kínál Oroszország területén. A további előnyök között szerepel az a 350 bónusz perc, amelyet a kártyatulajdonos a fent említett automatikus fizetési szolgáltatás megrendelése esetén kap meg.

„A technológia leginnovatívabb használata”

Barclaycard – SkyCard
A SkyCard a bankkártyák egy teljesen új típusa, amelyet 2005. április 15-én vezettek be az Egyesült Királyságban. Nemcsak külső jegyeiben különbözik a többi bankkártyától, hanem elsőként interaktív televíziós fizetéseket és szórakoztatás alapú díjakat kínál. A Barclaycard szerint a program egy olyan világszintű társmárka kapcsolat, amely eredményesen demonstrálja, hogyan kapcsolható össze egy bankkártya a Sky márkával és szolgáltatásaival. A világon ez az első interaktív bankkártya TV top box-ban.

„Leggyakoribb használatú vagy fejlődő program 2004/5”

Marks and Spencer – „&More” kártya az M&S Money-tól
Az M&S Money 2005 áprilisa és augusztusa között indította el új programját, melynek keretén belül minden kártyát újra kibocsátanak chip és PIN alkalmassággal. A kártya mögött egy olyan átfogó stratégia áll, amely virtuálisan, személyre szabottan célzott meg minden ügyfelet egyedi ajánlatokkal a Customer Relationship Management-en (CRM) keresztül. Az újra-kibocsátással párhuzamosan futott a marketing kampány is, amely magába foglalt a televízióreklámoktól az eladáshelyi promócióig valamennyi marketing tevékenységet.

„Életműdíj”

AKBank – Axess MasterCard
2000 elején, AKBank felülvizsgálta kártyastratégiáját és infrastruktúráját, hogy jobban igazodjon a piaci igényekhez. Ennek a stratégiának a keretében, az Axess-t 2001. novemberében vezették be egy eredményes kampány keretében, mely egymillió kártya kibocsátását eredményezte nyolc hónap alatt. 2005 közepére az országban kibocsátott kártyák száma átlépte a három milliót. A chiptechnológia lehetővé teszi a kártyabirtokosok aktív megismerését és a vásárló igényeihez igazított ajánlatokról készült folyamatos értesítést. A program azzal különbözteti meg magát versenytársaitól, hogy készpénzre beváltható pontokat ajánl.

A török bankkártya piacon a 2001-es 7,8%-ról 2004-re 13,9%-ra növelte a részesedését az Axess bankkártya és ezzel hihetetlenül jól szerepelt a zsúfolt török multipartner kártyaszegmensben. A személyre szabott CRM-en felül az egyéb marketing elemeknek köszönhetően (többletszolgáltatások, eladások, kommunikációs stratégia), nem is fér hozzá kétség, hogy méltán érdemelte ki a program az Életmű díjat.

A MasterCard International 2002-bena leggyorsabban növő bankkártya márkájának kiáltotta ki az Axess-t Törökországban és Európában is.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek