Connect with us

Hirdetés

technokrata

ITIL sikerek és újdonságok

Dotkom

ITIL sikerek és újdonságok

A vállalatok versenyképességének növelésének érdekében az informatikai szolgáltatásokat minél magasabb szinten kell összehangolni az üzleti folyamatokkal.

A HP több mint 10 éve kiemelten kezeli az IT szolgáltatásmenedzsment, ITIL területét, melyhez olyan nagy sikerű – világszinten és itthon is piacvezető- termék neve kapcsolható, mint a HP OpenView család és az ahhoz kapcsolódó audit-, tanácsadási-, bevezetési- és oktatási szolgáltatások. Magyarországon több mint 20 ITIL alapú HP OpenView projekt indult el, amelyek közül is kiemelkedik a T-Mobile Magyarországnál megvalósuló, az egész vállalatot átfogó ITIL-es Servise Desk projekt.

Az üzleti környezet folyamatosan változik körülöttünk. Ezért nem mindegy, hogy milyen az informatikai rendszerek, a folyamatok, a szervezet szellemi-fizikai állapota, (fel)készültsége. Az IT-nak felkészültnek kell lennie a változásokra, a kihívásokra, a terhelésingadozásokra, a túlterhelés elviselésére, az erőforrások csökkenésére. Akkor kiforrott ez a rendszer, ha képes rugalmasan alkalmazkodni és a legnehezebb helyzetben is szolgálja az üzleti versenyt, mindezt a versenyképesség megőrzése mellett, tehát a piaci kihívásokhoz való rugalmas és dinamikus igazodás érdekében. Egy cég informatikája, az IT szolgáltatásmenedzsment, ITIL kultúrája tehát a túlélés kulcsa ma, és a siker záloga a jövőben – Magyarországon is.

A vállalatok versenyképességének növelésének érdekében az informatikai szolgáltatásokat minél magasabb szinten kell összehangolni az üzleti folyamatokkal. Az informatikai szolgáltatások hatékonyabb, kisebb költségek melletti működtetésében komoly szerepe van a már bevált gyakorlatok alkalmazásának (ITIL), amelyek az informatikai rendszerek, folyamatok működtetését és irányítását, illetve az üzletvitellel való kapcsolatukat írja le. Az ITIL elindult a szabvánnyá válás útján, BS15000 szabvány már létezik, Magyarországon is megjelent előszabványként és néhány éven belül ISO szabványként is elérhető válik világszerte.

A HP Magyarország az ügyfélszolgálati és rendszermenedzsment alkalmazások terén kiemelkedő szaktudással és referencia bázissal rendelkezik. A HP által kiépített ITIL alapú rendszerek működtetik több nagy magyarországi cég és intézmény integrált ügyfélszolgálati és felügyeleti rendszerét.

A HP Ügyfélszolgálatnál az üzemeltetés támogatási szolgáltatásainkat is az ITIL ajánlásoknak megfelelően dolgoztuk ki, az ügyfelek és a HP üzemeltetési csapatai így az ITIL által meghatározott keretek és szabályok szerint dolgoznak együtt. Készen állunk arra is, hogy ügyfeleink teljes üzemeltetési rendjét az ITIL-nek megfelelően alakítsuk át, természetesen a folyamatok teljes dokumentálásával és a folyamat változások kezelésével együtt.

„Az elmúlt egy évben ugrásszerű növekedést tapasztaltunk az ITIL alapú HP OpenView megoldások és konzultációs szolgáltatások iránt, amit jól mutat az is, hogy a 2005-ös pénzügyi évünkben több mint 85%-os bevétel növekedést érünk el a HP OpenView szoftverekkel kapcsolatban. Első HP OpenView Service Desk ügyfelünk Magyarországon 2003-ban a PepsiAmericas volt, ahol négy országra kiterjedő integrált szolgáltatás felügyeleti rendszert építettek ki. 2005-ben lezárt sikeres projektjeink közül kiemelném az ING Service Centernél megvalósított BS1500 folyamatokat támogató HP OpenView Service Desk projektet és a Magyar Villamos Műveknél nemrég átadott HP OpenView Service Desk központú integrált szolgáltatásmenedzsment rendszert – nyilatkozta Bukits Róbert, a HP Magyarország Szoftver Megoldások üzletág igazgatója. „A T-Mobile Magyarországnál elindított, az ügyfél elégedettség folyamatos növelését kitűző szolgáltatás menedzsment projekt jelentőségét abból a szempontból emelném ki, hogy a teljes vállalati működésre kiterjed, túlnyúlik az informatikán, a projekt résztvevőinek többsége műszaki, kereskedelmi, ügyfélszolgálati területről érkezik” – folytatta a szakember.

„A HP közelmúltban kifejlesztett szimulációs játéka élvezetessé és hatékonnyá teszi az ITIL-oktatást. A szimuláció során a játékosok egy Formula-1-es versenyistállónak nyújtanak informatikai szolgáltatásokat. Miközben elsajátítják az ITIL eszközök és folyamatok alkalmazásának mikéntjét, a csapat minden futamon egyre nagyobb teljesítményt ér el az elméletben tanultak gyakorlati alkalmazásával. Magyarországon a nyári bevezetés óta több mint 100 résztvevője volt már a szimulációnak, többek között olyan ügyfelektől, mint a Budapesti Értéktőzsde Rt., Díjbeszedő Rt., Dreher Sörgyárak Rt., General Electric, Magyar Rádió Rt., PepsiAmericas, Siemens PSE Kft., vagy a T-Systems Hungary Kft. Fontosnak tartjuk, hogy az IT szolgáltatásmenedzsment bevált gyakorlata, az ITIL, minél szélesebb körben terjedjen el a verseny és az intézményi szférában egyaránt, ezért a HP Magyarország arany fokozatú alapító tagja az itSMF magyarországi szervezetének, amely az ITIL független, nemzetközi háttérrel rendelkező, nonprofit felhasználói szervezete.”



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés