Connect with us

technokrata

A SAS piacvezető a prediktív analitikai szoftverek piacán

Dotkom

A SAS piacvezető a prediktív analitikai szoftverek piacán

Az IDC piackutató cég tanulmánya szerint a SAS élenjáró az előrejelző elemzéseket készítő szoftverek fejlesztésében.

Az informatikai piac vezető kutató és tanácsadó cége, az IDC legújabb felmérése1 elkülönítve vizsgálta az alapvető, vagyis leíró CRM és a prediktív, vagyis előrejelzéseket készítő analitikai megoldások piacát. A tanulmány szerint a 2002 és 2004 közötti időszakban piaci részesedése alapján a SAS bizonyult a prediktív analitikai szoftverek piacvezetőjének.

Az információ korunk gazdaságának mozgatórugója, legfőbb termelőerője. Az információkat megtestesítő adatok tárolására és elemzésére fejlesztett alkalmazásokba a legtöbb vállalat ma már jelentős tőkét fektet, hiszen a pontos és releváns elemzések növelik a vállalat működésének hatékonyságát és támogatják a stratégiaalkotás és megvalósítás folyamatát. Az analitikai szoftverek iránti igény növekedése arra ösztönözte a fejlesztőket, hogy statisztikai eszközök és kimutatások minél szélesebb körét építsék az alkalmazásokba. Az innováció egyik legfőbb területe a prognózisok és előrejelzések készítésére alkalmas prediktív analitika.

Az előrejelzések matematikai módszerei az alapvető statisztikai összefüggéseknél bonyolultabb kapcsolatokat tárnak fel, majd ezek következményeit előrevetítik a jövőre. Az előrejelzés célja, hogy egy esemény jövőbeli kimenetelét a megadott várható értékek és bekövetkezési valószínűségek mellett meghatározza. Több ez azonban, mint valószínűség számítás; a prediktív analitika jövőorientált múlt elemzés, amelynek hátterében tudományos módszerek és adatbányászat áll.

A jövő komplexitása megnyilvánul a rendszerek és alrendszerek viszonyában, a tartós tendenciákban bekövetkező váratlan (és nem véletlen) fordulópontokban, a kapcsolatok és állapotok egymásra hatásában. Matematikai eszközökkel kezelni a jövő alternatíváit a mai napig kihívás a tudósok számára. A megbízható előrejelzések hátterében megújult és új módszerek, valamint azok alkalmazása áll.

A SAS9 nyílt és bővíthető nagyvállalati adatelemző platformra építve klaszterelemzést, döntési fákat, piaci kosár elemzést, regressziós modellezést, neurális hálókat, genetikai algoritmusokat, szövegbányászatot, hipotézis-vizsgálatot és a döntési analitikát kínál, amelyek önmagunkban is de főleg módszerkombinációkként segítik a döntéshozók munkáját.

Az IDC definíciója szerint a leíró elemzések informatikai eszközei olyan alkalmazáscsomagokból állnak, amelyek gyakoriságokat, kereszt-táblákat, számítanak, valamint lekérdezéseket és kimutatásokat állítanak elő. A SAS CRM alkalmazásai azonban ezen is túlmutatnak: a kimutatás-készítéssel szemben az optimalizálásra helyezik a hangsúlyt.

Az SAS Customer Intelligence megoldásai az SAS Enterprise Intelligence Platformon alapulnak; bővíthetők, egyéni igényekhez szabhatók és integrálhatók más alkalmazásokkal, illetve olyan új megoldásokat biztosítanak, amelyek kielégíti a vállalatok egyedi üzleti követelményeit. Magyarországon többek között a Magyar Kereskedelmi Bank, a Budapest Bank, a CIB Bank, Shell és a T-Mobile alkalmazzák a SAS CRM szoftvereit.


1Worldwide CRM Analytic Applications 2004 Vendor Shares: Strength and Churn”(IDC # 33866, August 2005)



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek