Connect with us

technokrata

Nokia: mobil e-mail a vállalatok alkalmazottai számára

Dotkom

Nokia: mobil e-mail a vállalatok alkalmazottai számára

A Nokia a Nokia Business Centerrel mobil e-mail megoldást biztosít a vállalatok alkalmazottai számára. Az új szoftverrel a cégek megváltoztathatják alkalmazottaik munkavégzésének helyét és módszereit.

A Nokia 2005. szeptember 13-án bemutatta a Nokia Business Centert, egy új szoftver megoldást, amely a mobilvilág számára egymással együttműködő üzleti alkalmazásokat, ezek közül elsőként push e-mailt kínál . A Nokia Business Center a vállalatok számára biztosít mobil e-mailt, azaz a mobil e-mail elterjedésének felgyorsításával minden alkalmazott használhatja a bármikor és bárhol elérhetővé váló vállalati e-mail-rendszert. A Nokia Business Center a Nokiának azon portfolióját egészíti ki, amely a már létező, üzletemberek számára készült mobilkészülékekhez kapható, népszerű e-mail megoldásokat vonultatja fel.

A Nokia Business Center a normál mobiltelefonok széleskörű elérhetősége, és a kétszintű kliens stratégia révén a potenciális mobilfelhasználók körének bővítését szolgálja. A standard kliens licence korlátlan felhasználhatóságot biztosít a Nokia Business Center szerverén. A gazdagabb szolgáltatáskészlettel rendelkező, professzionális kliens minimális továbbfejlesztési díj ellenében lesz kapható. A Java-alapú termék bármely, a Nokia által minősített Java MIDPI 2.0 telefonra telepíthető. A Nokia Business Center kezdetben a Microsoft Exchange Server 2003-mal integrálva a Nokia 9300 okostelefonon, a Nokia 9500 kommunikátoron, valamint a Nokia 6630, a Nokia 6680, a Nokia 6681, és a Nokia 6682 telefonon működik, ezt követően a Nokia által minősített készülékek szélesebb skáláján a Lotus Notes és a Domino rendszert is támogatja majd.

„A vállalatok vezetésének, illetve az informatikai osztályoknak a megfelelő, azaz egyszerűen használható, a meglévő infrastruktúrával könnyen integrálható, és költségmegtakarítást eredményező mobil e-mail alkalmazás kiválasztása során többféle kritériumot kell szem előtt tartaniuk. A Nokia Business Center révén könnyen megoldást találhatnak ezen kihívásokra, és igényeiknek megfelelő, skálázható rendszerhez juthatnak” – nyilatkozta Dave Grannan, a Nokia Enterprise Solutions mobil e-mail csoportjának vezetője. „A Nokia Business Center segítségével a vállalat alkalmazottai útközben is elérhetik munkahelyi e-mailjüket, a cégek pedig költséghatékonyan, és szigorú biztonsági rendszerek alkalmazása mellett biztosíthatják a mobilalkalmazásokat.”

A normál Nokia Business Center klienset a push e-mail szolgáltatás (külön letöltés nélkül azonnal olvasható levelek) használata, és csúcstechnológiájú biztonság mellett e-mailek megírására, olvasására, és törlésére használhatjuk, kezelhetjük a helyi mappákat, illetve kapcsolódás nélkül dolgozhatunk. A normál kliens az angol, a francia, a német, az olasz, és a spanyol nyelvet támogatja. A professzionális kliens a normál kliens összes funkciója mellett az asztali elektronikus levelezőprogramhoz hasonló, gazdag, grafikus felületű e-mailt kínál. A professzionális változat további szolgáltatásai között tárgyalási időpont-egyeztetések kezelése, különböző kategóriák szerinti sorba rendezés, mellékletek teljes körű támogatása szerepel, de a vállalati telefonkönyvből bármely alkalmazott elérhetősége kikereshető, kereshetők a helyi mappák, és számos további funkció is a rendelékezésünkre áll.

„A mai „mobil” szakembereknek szükségük van e-mailjeik és a vállalati hálózat folyamatos elérhetőségére; az pedig a mi munkánknak része, hogy ehhez a lehető legjobb eszközöket biztosítsuk számukra” – mondta Jorge Reis, a Telstra International alelnöke. „A Nokia legutóbbi fejlesztése jól illusztrálja a vállalat kompetenciáját a csúcstechnológiájú, vezeték nélküli alkalmazások biztosítása terén. A Telstra Inc. régóta támogat, illetve épít megoldásokat a Nokia számára, és ebben az új projektben is nagy örömmel veszünk részt.”

A Nokia Business Center az email biztonságossága érdekében a legtöbb mobilmegoldás által alkalmazott, „eltárol, majd továbbít” módszer helyett rövidebb, a készülékek közötti közvetlen kommunikáción alapuló adatátvitelt használ. A Nokia Business Center emellett a folyamat elejétől végéig kódolt adatátvitelt, tárolást, és a hálózaton keresztül történő szinkronizálást kínál.

„A Nokia erőteljes termékportfoliója rendkívül meggyőző” – mondta Gene Signorini, a Yankee Group Vezeték nélküli és mobil vállalati megoldások üzletágának igazgatója. „A vállalat a vezeték nélküli e-mail megoldás biztosításával igazán kiemelkedő kínálattal jelentkezhet a piacon.”

A Nokia a Nokia Business Centerrel a műszaki támogatástól a professzionális szolgáltatásokon keresztül a technikai képzésig terjedő, átfogó szolgáltatásportfoliót nyújt. A Nokia szolgáltatásai által még magasabb színvonalat biztosíthatunk az ügyfelek számára, illetve végponttól végpontig sikeresen megoldhatjuk a vállalati mobil e-mail telepítését.

A Nokia Business Center 2005 utolsó negyedévétől az amerikai kontinensen, Európában, a Közép-Keleten és Ázsiában az egyes kijelölt viszonteladóknál lesz kapható, illetve bizonyos szolgáltatóknál lesz elérhető. A többi piacon ugyanezen időszakban tesztüzem indul.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek