Connect with us

technokrata

GVH: a piacon csak egy legalacsonyabb ár lehet

Dotkom

GVH: a piacon csak egy legalacsonyabb ár lehet

Megtévesztő volt Euronics reklámújság.

A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2005. szeptember 20-án hozott határozatában megállapította, hogy a Bravotech Kft. által megjelentetett 2005. januári Euronics reklámújságban fogyasztók megtévesztésére alkalmas állításokat közölt. A Versenytanács 2 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.

A Versenytanács egyrészt a gazdasági versenyre kihatással levő jogsértésnek minősítette, hogy a Euronics reklámújságban hirdetett JVC DVD lejátszóról azt állították, hogy „mindent lejátszik”, annak ellenére, hogy a manapság már elterjedt DivX formátumú lemezeket nem képes lejátszani.

Emellett a Bravotech Kft. a Euronics szórólapjain a ´Legjobb ár garanciája´ a termék árára vonatkozó tájékoztatást közölt, amely szerint Euronics áruházakban vásárolhatók meg az általa értékesített termékek a ´legjobb´ felsőfokú jelzővel minősített áron. Az árgarancia szerinti árkiegyenlítéssel legfeljebb ugyanolyan alacsony ár érhető el, mint a versenytársé, de nem a legalacsonyabb, mert abból a piacon csak egy lehet. A Bravotech Kft. nem bizonyította azt, hogy a reklámújságjában szereplő valamennyi termék adott időszakban az adott országrészekben valóban a legolcsóbb.

A GVH a fogyasztó tájékoztatáshoz való jogát védi annak biztosítása által, hogy a fogyasztók hozzájuthassanak azokhoz az információkhoz, amelyek szükségesek a körültekintő vásárlási döntés meghozatalához. Jelen esetben azért került sor bírság kiszabására, mert a Versenytanács bizonyítottnak látta, hogy a vállalkozás jogsértő reklám által kívánt tisztességtelenül versenyelőnyhöz jutni. Ugyanakkor a Versenytanács a bírságkiszabásánál figyelembe vette a jogsértés által érintett termékkör csekély forgalmát és a reklámújság költségeit.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek