„Együtt érzünk a természeti csapás károsultjaival, akik közül több tízezren most a legelemibb eszközökkel sem rendelkeznek ahhoz, hogy a külvilággal kommunikáljanak.” – mondta Jonathan Schwartz, a Sun Microsystems elnök-vezérigazgatója és a Sun Foundation elnöke. „Nagy számú önkéntes technikust és internetes infrastruktúrát küldünk a Louisiana állambeli Lafayette-ben található Cajun Dome-ba, hogy Internet-hozzáférési pontokat hozzanak létre, amelyeken keresztül az érintettek e-mailezhetnek, megpróbálhatják felkutatni eltűnt szeretteiket, és értesíthetik az értük kétségbeesetten aggódó barátokat és családtagokat.”
A Sun technikusai jelenleg az infrastruktúra kiépítésén dolgoznak, hogy az érintett területekről kitelepítettek részére kommunikációs lehetőséget biztosítsanak, illetve a katasztrófát elszenvedő cégek számára elősegítsék a normális üzletmenethez való visszatérést. A Sun emellett szorosan együttműködik a Vöröskereszttel és az Aidmatrix segélyszervezettel, hogy egy virtuális, online kampánnyal a lehető leghamarabb eljuttassák a katasztrófa sújtotta vidékekre az égetően szükséges adományokat.
„A vállalat filozófiáját hűen tükröző „Share the Opportunity” nevű kezdeményezésünkkel világszerte biztosítjuk az arra rászorultaknak a szükséges műszaki szakértelmet és eszközöket. Célunk, hogy ne csak mi, hanem valamennyi segíteni tudó vállalat megossza erőforrásait és szakértelmét a bajbajutottakkal valamilyen segítség formájában. A berendezések biztosítása és a műszaki segítségnyújtás mellett a Sun több mint harminckilencezer dolgozója személyes anyagi hozzájárulásával vesz részt a Sun Foundation közös vállalati-dolgozói adományprogramjában.” – fűzte hozzá Jonathan Schwartz. „A program keretében 1,2 millió dollár értékben gyűjtöttünk össze adományokat az év elején bekövetkezett délkelet-ázsiai szökőár károsultjainak, a hurrikán pusztítását követő mostani akciónk pedig reményeink szerint még az eddigieknél is sikeresebb lesz.”