Connect with us

technokrata

Microsoft Dynamics: a Business Solutions üzletág újdonsága

Dotkom

Microsoft Dynamics: a Business Solutions üzletág újdonsága

A Microsoft PressPass jóvoltából Tami Reller, a Business Solutions üzletág elnökhelyettese további részleteket ismertetett a most bejelentett márkastratégiáról, annak az ügyfeleket és üzleti partnereket érintő hatásairól, és a Microsoft Dynamics kiválasztási folyamatáról.

A közepes méretű vállalatok számára első alkalommal megrendezett Business Summit üzleti csúcstalálkozón a Microsoft bejelentette, hogy Business Solutions üzletágának termékcsaládja Microsoft Dynamics néven kerül forgalomba. A Microsoft ezen alkalmazás-csomagja pénzügyi, ügyfélkapcsolat- (CRM) és ellátási lánc-kezelő megoldásokat kínál a kis-, közepes- és nagyvállalatok, illetve szervezetek számára. Az új márka fogja megvalósítani a Microsoft korábban „Project Green” néven ismert kutatási és fejlesztési koncepciójában felvázolt stratégiát, amelynek középpontjában a felhasználói igények kielégítése és a munkafolyamatok optimalizálása áll. A Microsoft az alkalmazáscsomag igazi áttörést jelentő fejlesztéseit két termék-bejelentési hullám keretében fogja a piacra bevezetni.

A fejlesztések első hullámában a Microsoft Dynamics termékcsalád tagjai közül Magyarországon az alábbi termékek fognak megjelenni:

  • A Microsoft CRM 3.0 verziója Microsoft Dynamics CRM lesz, megjelenése 2005 negyedik negyedéve;

  • A Microsoft Axapta 4.0 verziója új nevén Microsoft Dynamics AX, megjelenése 2006-ban várható;
  • A Microsoft Navision 5.0 verziója új nevén Microsoft Dynamics NAV, megjelenése 2006-ban várható.

A Microsoft Dynamics termékek megjelenésének első hullámában a megoldások azonos technológiával fognak rendelkezni, amely a Microsoft Office-szal szorosan integrált, szerepkör alapú felhasználói élményt helyezi a középpontba. A Microsoft Dynamics termékek következő megjelenési hullámaiban közös szerver technológiára, és ennek részeként az egyes termékek legjobb üzleti folyamatait ötvöző közös folyamatmodellre fognak épülni.

A Microsoft Dynamics piaci bevezetésének ilyen iteratív megközelítésmódja éppen az, amire az ügyfelek vágynak: a meglévő befektetések értékét megőrző fokozatos migráció, amely ugyanakkor lehetőséget biztosít a Microsoft jelentős kutatási és fejlesztési ráfordításaiból származó előnyök kiaknázására.

Miért döntött úgy a Microsoft, hogy új márkanévvel látja el üzleti megoldásait?

Tami Reller – Annak ellenére, hogy mi, a Microsofton belül a cég eme divíziójára továbbra is a Business Solutions megnevezést fogjuk használni, úgy döntöttünk, hogy ügyfeleink beszerzéssel kapcsolatos döntéseinek megkönnyítése és fejlesztési stratégiánk közérthetőbb tolmácsolása érdekében új márkanevet adunk üzleti megoldásokat kínáló termékeinknek. Úgy véljük, ezzel megkönnyítjük ügyfeleink számára a Microsoft pénzügyi, ellátási lánc-kezelési és ügyfélkapcsolat-kezelési megoldásainak azonosítását. Stratégiánk lényege, hogy termékcsaládjainkat egymáshoz közelítsük, az új termékelnevezések pedig céljaink iránti elkötelezettségünket jelzi. A márkanév és termék elnevezési stratégiánk ezen fejlesztési folyamat egy logikus lépését jelenti.

Miért épp Dynamics lett az új név?

Tami Reller – Az elnevezéssel kapcsolatban kimerítő kutatást végeztünk, amely idő közben a Microsoft által valaha végzett legátfogóbb elnevezéssel kapcsolatos kutatási projektjévé nőtte ki magát. Az Egyesült Államokban és néhány más országban több száz interjút folytattunk le üzleti és informatikai döntéshozókkal, amelyek azt az eredményt hozták, hogy ügyfeleinknek és partnereinknek sokkal inkább tetszene egy olyan márkanév, ami utal is valamire, és nem csupán egyszerűen leíró vagy fantázia szülte nevet adnánk. A résztvevők pozitívan fogadták a Microsoft Dynamics elnevezést, mert az energiával és mozgással kapcsolatos képeket idéz fel. Ezen felül a Microsoft Dynamics utal a termék rugalmasságára, testreszabhatóságára és az egyedi körülményekhez való alakíthatóságára is, dinamikus, állandó változásban van és azt a környezetet tükrözi, amelyben működnie kell. Az új név egységes és összhangban van a Microsoft elnevezési konvencióival, tovább erősítve ezáltal a Microsoft márkanevek teljes kínálatát.

Hogyan kerül át a gyakorlatba az új elnevezés?

Tami Reller – Az átmenet hosszabb időt fog igénybe venni, mégpedig olyan ütemben, ahogyan a „Project Green” technológia különböző termékeink részeként a piacra kerül. A termékek következő jelentős változatainak megjelenésével párhuzamosan a marketing anyagokban fokozatosan meg fognak jelenni a Microsoft Dynamics és a megfelelő terméknevek elnevezései.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek