Connect with us

technokrata

Félünk az online bankolástól

Dotkom

Félünk az online bankolástól

Egy nemrég megjelent tanulmány szerint a médiából özönlő, különböző banki támadásokról szóló híradások az óvatosság legdrasztikusabb formáját hozzák ki az emberekből: nem használják a kényelmes lehetőséget.

Az Ipsos által végzett, 12 hónapon keresztül tartó és augusztusban véget ért időszakot vizsgáló felmérés ezer felnőtt amerikai megkérdezésével zajlott. Az eredmények kiértékelése meglepő eredménnyel zárult: az eltelt 1 év alatt nem változott a banki ügyeiket Interneten keresztül intéző felnőttek százalékos aránya: 39 százalékon stagnál. Az Ipsos Insight kutatása során úgy találta, hogy sok felhasználó félti a személyes adatainak kiszivárgását – legyen szó akár hackerek és phishing támadók lopásáról, vagy arról, hogy a bankok kiadják harmadik személynek az információkat. A felmérésben részt vevők 83 százaléka tartozott a fenti aggályt magáénak vallók csoportjába, illetve a megkérdezetek 73 százaléka adott hangot azon félelmeinek, miszerint a személyes információk ellopása elrettenti őket a banki szolgáltatások internetes használatától.

Emellett egy másik érdekes, a fentieknek némileg ellentmondó irányzatot is megfigyeltek a kutatók. Azok, akik úgy döntöttek, mégis online végzik ezen tevékenységüket, egyre jobban megbarátkoznak, megbarátkoztak a pénzintézetek humán tényezőit kiiktató szolgáltatásával. Több tranzakciót intéznek (természetesen online), és nemcsak a számlák kifizetésére használják a lehetőséget, hanem például nyugdíjalapjaik kezelésére is. Az új hitelkártyákra irányuló kérelmek is már inkább online jelentkeznek; ezek több mint 50 százalékát Internetről kezdeményezik az észak-amerikaiak. Hasonló az arány a jelzálog, gépkocsikölcsön stb. esetében is.

Doug Cottings, az Ipsos Insight vezető alelnöke szerint a felmérés eredményét minden pénzügyi szervezetnek meg vizsgálnia, és jobban kellene kommunikálnia a nyilvánosság felé, milyen erőfeszítéseket tesznek az adatok biztonságának érdekében. Cottings szerint ugyanis a felhasználók körében jóval borúsabb kép alakult ki a valósághoz képest, és ez visszafogja a növekedést.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek