Connect with us

Hirdetés

technokrata

Félünk az online bankolástól

Dotkom

Félünk az online bankolástól

Egy nemrég megjelent tanulmány szerint a médiából özönlő, különböző banki támadásokról szóló híradások az óvatosság legdrasztikusabb formáját hozzák ki az emberekből: nem használják a kényelmes lehetőséget.

Az Ipsos által végzett, 12 hónapon keresztül tartó és augusztusban véget ért időszakot vizsgáló felmérés ezer felnőtt amerikai megkérdezésével zajlott. Az eredmények kiértékelése meglepő eredménnyel zárult: az eltelt 1 év alatt nem változott a banki ügyeiket Interneten keresztül intéző felnőttek százalékos aránya: 39 százalékon stagnál. Az Ipsos Insight kutatása során úgy találta, hogy sok felhasználó félti a személyes adatainak kiszivárgását – legyen szó akár hackerek és phishing támadók lopásáról, vagy arról, hogy a bankok kiadják harmadik személynek az információkat. A felmérésben részt vevők 83 százaléka tartozott a fenti aggályt magáénak vallók csoportjába, illetve a megkérdezetek 73 százaléka adott hangot azon félelmeinek, miszerint a személyes információk ellopása elrettenti őket a banki szolgáltatások internetes használatától.

Emellett egy másik érdekes, a fentieknek némileg ellentmondó irányzatot is megfigyeltek a kutatók. Azok, akik úgy döntöttek, mégis online végzik ezen tevékenységüket, egyre jobban megbarátkoznak, megbarátkoztak a pénzintézetek humán tényezőit kiiktató szolgáltatásával. Több tranzakciót intéznek (természetesen online), és nemcsak a számlák kifizetésére használják a lehetőséget, hanem például nyugdíjalapjaik kezelésére is. Az új hitelkártyákra irányuló kérelmek is már inkább online jelentkeznek; ezek több mint 50 százalékát Internetről kezdeményezik az észak-amerikaiak. Hasonló az arány a jelzálog, gépkocsikölcsön stb. esetében is.

Doug Cottings, az Ipsos Insight vezető alelnöke szerint a felmérés eredményét minden pénzügyi szervezetnek meg vizsgálnia, és jobban kellene kommunikálnia a nyilvánosság felé, milyen erőfeszítéseket tesznek az adatok biztonságának érdekében. Cottings szerint ugyanis a felhasználók körében jóval borúsabb kép alakult ki a valósághoz képest, és ez visszafogja a növekedést.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés