Connect with us

technokrata

Színes tények

Dotkom

Színes tények

A prezentációk színekkel kiemelt részeit 70 százalékkal jobban megérti a hallgatóság.

A figyelem felkeltésére és tartós megragadására ez egyik leghatékonyabb módon a színes dokumentumok képesek. Kutatások bizonyítják, hogy:

  • A színes látványelemek 80 százalékkal növelik az olvasási hajlandóságot1;

  • A márkákat 70 százalékkal többen ismerik fel, ha színeket társítanak hozzájuk1;
  • A döntéshozatal hatékonyságát 70 százalékkal javítja a színhasználat2;
  • A színek kiemelik a lényeges információt és 78 százalékkal fokozzák az emlékezést3;
  • A képzési anyagok felidézését 60 százalékkal javítják a színek1;
  • A prezentációk színekkel kiemelt részeit 70 százalékkal jobban megérti a hallgatóság1;
  • A figyelem 82 százalékkal hosszabb ideig tartható fenn színes dolgok megfigyelése esetén1;
  • A színes prezentációk és kiadványok észlelése 60 százalékkal magasabb a fekete-fehéreknél1;
  • A színhasználat 35 százalékkal fokozza a megértést a kontrasztos betűkhöz képest4.

Más jelentéssel bírnak a színek a különböző kultúrákban, és többféle módon befolyásolják a fogyasztók viselkedését. Például:

  • A kék a legáltalánosabban kedvelt szín5;

  • A sárga általában optimizmust sugall, mégis képes elbátortalanítani az olvasókat, ha túl sokat használják5;
  • A fehér az igazság színe5;
  • A nyugati kultúrákban a piros, Japánban viszont a narancs a szerelem szimbóluma6;
  • A piros szín étvágygerjesztő hatású5;
  • A zöld nyugalmat és egészséget sugall5;
  • Nyugaton a fekete a halál és a gyász színe, Egyiptomban pedig az újjászületés jelképe6.

1 White, Jan V. (1996). Color for Impact.
2 Case & Co. Management Consultants. (2001). Xerox Consultant Briefing Presentation.
3 Bureau of Advertising. (2001). Xerox Consultant Briefing Presentation.
4 Loyola University (2001). Xerox Consultant Briefing Presentation.
5 Parker, Roger C. How Well Do You Know The Hidden Language Of Color? Retrieved March 21, 2004 from www.colorconnection.xerox.com
6 Vanka, Surya. ColorTool: Cross-Cultural Meanings of Color. Retrieved March 21, 2004 from www.colorconnection.xerox.com



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek