Connect with us

technokrata

Avis: az LNX regionális beruházást nyert

Dotkom

Avis: az LNX regionális beruházást nyert

Budapestre telepítette európai back-office központját az Avis Europe Plc.

A világ egyik legismertebb autókölcsönző vállalata, az Avis Europe Plc. úgy döntött, hogy a korszerű vállalatszervezési modellnek megfelelően európai üzleti folyamatainak támogatására létrehoz egy pénzügyi központot. A helyszín kiválasztása során Budapest mellett döntöttek.

Az Avis Magyarországon építette fel európai Business Support Centerét. A közelmúltban befejezett fejlesztések eredményeként a kezdetben 25 fővel indult szolgáltatási centrum jelenleg 135 munkatársat foglalkoztat. A több országra kiterjedő támogató tevékenységük miatt kritikus a folyamatos működés, ezért elengedhetetlen volt egy korszerű, integrált informatikai rendszer kiépítése. A rendszer megvalósítását két részre bontották: alkalmazásra és infrastruktúrára – az utóbbi feladat megvalósítására kiírt pályázatot a KFKI Csoporthoz tartozó LNX Hálózatintegrációs Rt. nyerte.

Az Avis európai központja a folyamatos kapcsolattartás biztosítására szakértői kompetenciákkal rendelkező vezetőt delegált a budapesti központ felállítására, valamint megbíztak egy projektmenedzsert is. A mintegy másfél hónap alatt megvalósított, százmilliós nagyságrendű beruházás kivitelezése során figyelembe kellett venni az Avis eddigi hagyományait, illetve azt, hogy minden területen a lehető legmodernebb technológia, ugyanakkor kipróbált és megbízható megoldások kerüljenek beépítésre. Az LNX igyekezett az Avis igényeinek leginkább megfelelő megoldást megtalálni, javaslataikat figyelembe véve a megrendelő több ponton változtatott eredeti elképzelésein.

A komplett hálózatkiépítés során a mintegy 2000 végpontos kábelezés, a sávszélesség-menedzsment, és a komplex vírusvédelmi megoldások mellett a behatolásvédelemet nem csak hálózati, hanem vagyonvédelmi szempontok szerint is kialakították (beléptető- és videó megfigyelő rendszer).

Az LNX komplett, a hangpostától az integrált videó kaputelefon-rendszerig számos elemet magába integráló AVAYA IP CallCentert telepített az Avis részére. Ennek köszönhetően az európai leányvállalatokkal folytatott telefonforgalom az Avis belső corporate IP hálózatán, a nemzetközi hívásdíjakat megspórolva folyhat.

Az Avis a központi erőforrások, így a hálózati eszközök, a CallCenter, a szerverek és mentőegységek védelmét kiemelt fontossággal kezelte. A szerverszobában a jelenlegi egyik legmodernebb tűzvédelmet alakították ki: HiFog ködképző rendszerű oltóberendezés, többszintű (helyi és távoli) riasztási rendszerrel. A szállított megoldások üzemeltetését valamennyi érintett területre kiterjedő, komplex informatikai üzemeltetési szolgáltatási szerződés keretében szintén az LNX látja el.

A konstrukció igazodik az Avis Europe Plc. szigorú belső szabályrendszeréhez, azaz a Magyarországon szokásosnál szorosabb idejű rendelkezésre állást, garantált idejű hibajavítást (SLA – Service Level Agreement), bizonyos esetekben egy órán belüli intézkedést nyújt az Avis számára. Az üzemeltetés mellett az Avis rendszermérnöki, tervezési és konzultációs támogatást is igénybe vesz, például az informatikai támogatási tevékenység ITIL szempontrendszerének megfelelő folyamatszervezési és –menedzsment feladatokat bíztak az LNX-re. Az együttműködést mindkét fél sikeresnek ítéli meg, ezért az Avis – a végzett munka színvonalának elismeréseként – további területeken kíván partnerséget kialakítani. Így a felek között már tárgyalások folynak a távoli elérésű üzemeltetés, a konfiguráció-, az eszköz életciklus-, és a katasztrófa-menedzsment szolgáltatások igénybevételéről.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek