Connect with us

technokrata

Blamázs a világ legnagyobb bankjánál: elvesztették az adattároló kazettákat

Dotkom

Blamázs a világ legnagyobb bankjánál: elvesztették az adattároló kazettákat

A Citigroup közel 4 millió ügyfelének adatai vesztek el egy olyan eset miatt, amiről ráadásul nem is a pénzintézet tehet.

Tegnap jelentette be hivatalosan a New York-i pénzintézmény, hogy mintegy 3,9 millió ügyfél fizetési adatai vesztek el egy szerencsétlen esemény következtében. A bank kazettákon tárolta az adatokat (többek között társadalombiztosítási számokat), amelyeknek lába kélt, s ezeket a United Parcel Service-re (röviden UPS) bízta. A világ legnagyobb futárszolgálatának tartott vállalatnak Texas-ba kellett volna szállítania a kazettákat, ám az adattároló egységek végül nem érték el rendeltetési helyüket – út közben egyszerűen elvesztek.

A fentiekről még a múlt hét végén, szombaton levélben tájékoztatta ügyfeleit a Citigroup, ám nyilvánosságot csak tegnap kapott az eset. A bank közlése szerint eddig nem észleltek jogosulatlan hozzáférést a rendszerben; a pénzintézet alacsony kockázatúnak minősítette a történteket. Mindez azért furcsa, mert a két vállalat már régóta szoros együttműködésben van, a hasonló esetek elkerülése végett közösen dolgoztak ki egy komoly szabályrendszert – ami most csődöt mondott.

Maga a szállítmány egyébként még május másodikán indult útnak északról, és először május 20-án vetődött fel, hogy valami probléma lehet. Pár napnyi tanakodás és kutatás után végül május 24-én közölte a UPS a Citigrouppal, hogy az adathordozóknak lába kelt. Ezt követően egy belső vizsgálatot indított meg a bank, ami után (május 27-én) az USA titkosszolgálatát is értesítették. A kazettákról azonban azóta sem érkezett hír.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek