Connect with us

technokrata

Asztali számítógépek

Dotkom

Asztali számítógépek

Az üzleti szféra asztali PC-inek mintegy fele a fővárosban található. Az 50 fő feletti kör beszerzéseiben már a márkás eszközök dominálnak.

BellResearch idén ötödik alkalommal készíti el a Magyar Infokommunikációs Jelentést, a hazai távközlési, informatikai és internetes piacok integrált, éves elemzését. Az üzleti szegmens IT- és netes témájú felmérésének adatfelvételére január-február folyamán került sor 1.656, legalább egy főt foglalkoztató cég reprezentatív megkérdezésével.

Egymillió fölött
A legalább egy főt foglalkoztató hazai gazdálkodó szervezetek asztali személyi számítógépeinek állományát a BellResearch elemzői kicsivel több mint 1 millió darabosra becsülik. Az üzleti PC-park legnagyobb hányada, összesen közel kétharmada a 250 fő feletti, illetve a 10 fő alatti szegmensben üzemel. A szűk, mindössze 1.250 szervezetet számláló nagyvállalati körben ez az egy cégre jutó számítógépek magas számának, a mikrovállalatoknál pedig – alacsony fajlagos PC-állomány mellett – a cégek nagy számosságának tudható be. Szintén magas koncentrációval jellemezhetők a feldolgozóipar és a szolgáltatások területén aktív vállalatok is. Az előbbiek mellett erőteljes főváros-dominancia is érzékelhető: a 10 fő feletti szegmens számítógép-állományának több mint fele budapesti cégeknél működik, és a mikrovállalati körben ugyanez az arány szintén kiugróan magas (43 százalék).

Fővárosi túlsúly
A pozitív eltérés mögött nemcsak a cégek regionális eloszlása áll, a fővárosi cégek az átlagosnál nagyobb számítógéppark felett rendelkeznek; különösen a 10 fő feletti körben, ahol a sokasági átlagnak több mint másfélszerese az egy cégre jutó PC-k száma. A vidéki országrészekben az északnyugati régió dominanciája figyelhető meg, ott üzemel az asztali gépek 14 százaléka.

Márkára hangolva
Tavaly az összes hazai cég közel egyharmada, a legalább 10 főt foglalkoztató vállalatoknak pedig csaknem fele (47 százaléka) vásárolt új asztali személyi számítógépet. Ezen belül is legmagasabb arányban (87 százalék) a nagyvállalatok realizáltak beszerzéseket, míg a mikrovállalkozások körében ez az arány csak a cégek negyedrészét tette ki.

A 2004-ben beszerzett desktop PC-k több mint kétötöde (43 százaléka) volt márkajelzés nélküli eszköz. A vállalatméret növekedésével a noname hardverek aránya csökken – mutatnak rá a BellResearch elemzői -, míg a mikrovállalati körben 55, a nagyvállalatoknál csupán 18 százalékot tesznek ki a nem márkás új gépek.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek