Connect with us

technokrata

A D-Link a vezető hálózatépítő már a nagyvállalatoknál is

Dotkom

A D-Link a vezető hálózatépítő már a nagyvállalatoknál is

Az ICT 2005-ös jelentése szerint a D-Link tavaly 6,6 millió hálózati portot értékesített az európai, közel-keleti és afrikai régióban.

Az IDC legújabb jelentése szerint 2004-ben mind Európában, mind Magyarországon a D-Link mutatta fel a legnagyobb növekedést az eladott hálózati kapcsolók portszáma szerint. A D-Link mindkét piacon csaknem megháromszorozta eladásait, miközben legtöbb versenytársa stagnált vagy szerény növekedést mutatott fel az egyaránt 40 százalékkal növekvő európai és hazai piacon.

A korábban elsősorban otthoni és kisvállalati eszközeiről ismert és közkedvelt D-Link az innovációra fordított jelentős erőforrásoknak köszönhetően mára kinőtte egykori önmagát, és évről évre hatalmas növekedést mutat fel a nagyvállalati igények kiszolgálására is alkalmas hálózati eszközök piacán.

Ezt igazolja az ICT 2005-ös jelentése is, mely szerint a D-Link tavaly 6,6 millió hálózati portot értékesített az európai, közel-keleti és afrikai régióban az egy évvel korábbi 2,39 millió porttal szemben, így 180 százalékkal növelte az eladott switchek számát portszám szerint, és a HP-t megelőzve a harmadik legnagyobb hálózati kapcsoló szállítóvá lépett elő.

A növekedés szinte azonos mértékű volt a magyar piacon is, ahol a 2003-as 21,6 ezres portszámot idén 60,75 ezer eladott port követte, így immáron a hazai, mindössze 613 ezres portszámú piacon is 10%-os részesedésre tett szert a vállalat.

A nyugat-európai LAN kapcsolópiacon 2004 dinamikus év volt, mivel az eszközök Gigabit technológiára váltása jelentősen emelte a forgalmat.” – nyilatkozta Peter Hulleman, az IDC vezető elemzője, majd hozzátette: az ismert és meghatározó gyártók javarészt tartották, vagy enyhén növelték piaci részesedésüket, míg a D-Link és az Allied Telesyn kiugró növekedést produkált.

„A D-Link népszerűségének elsődleges oka, hogy mind nemzetközi téren, mind Magyarországon mind nagyobb szerepet kap az informatikai beruházások racionalizálása, az azonos, szabványokkal biztosított minőségi elvárások mind alacsonyabb költséggel történő kielégítése. A folyamatos fejlesztésnek köszönhetően a cég mind biztonságban, mind teljesítményben felveszi a versenyt a lényegesen magasabb árszínvonalú versenytársaival, a szabványokhoz szigorúan ragaszkodva biztosítja termékei kompatibilitását és a nagyvállalati szektorban még ma is szokatlan rugalmasságot kínál. Ezt ismeri el a piac akkor, amikor a legnagyobb vállalatok is a D-Link termékeit választják infrastruktúrájuk fejlesztésére.” – mondta Élő András, a D-Link magyarországi képviseletének vezetője.

Természetesen nincs ez másként a hazai piacon sem. Ezt bizonyítja, hogy a Matáv 2003 szeptemberében a D-Linket választotta kiemelt megoldásszállítói partnerének. E megállapodás legnagyobb eredménye, hogy a D-Link az elmúlt másfél évben 120.000 ADSL modem leszállításával segítette hozzá a Matávot a hazai szélessávú végpontok számának megduplázásához.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek