Connect with us

Hirdetés

technokrata

IBM: új IT szolgáltatás-menedzsment termékek az infrastruktúra ésszerűsítéséhez

Dotkom

IBM: új IT szolgáltatás-menedzsment termékek az infrastruktúra ésszerűsítéséhez

Az IBM szoftvereivel és szolgáltatásaival automatizáltan integrálhatók a vállalat fő informatikai folyamatai.

Az IBM bejelentette új szoftvereinek és szolgáltatásainak első darabjait, melyekkel automatizálható és szabványosítható az informatikai (IT) folyamatok tervezése és integrálása a megrendelő vállalat különböző osztályainál – a biztonsági programjavítások kibocsátásától kezdve a szerverek átalakításáig vagy új szerverek telepítéséig. Az IBM szoftvere és Global Services üzletágainak több ezer ügyfelénél szerzett tapasztalatokra épített, új IT szolgáltatás-menedzsment megoldások az informatikai folyamatokat kezelhető részegységekre illetve rész-szolgáltatásokra fordítják le, majd automatizálják azok integrálását – nagyon hasonlóan ahhoz, mint amikor az IBM a szolgáltatásközpontú architektúrák (SOA-k) útján integrálja ügyfelei üzleti folyamatait.

Ennek köszönhetően többé nem szükséges, hogy az ügyfelek manuálisan, egyenként tervezzék meg működési vertikumuk összes IT folyamatát, majd azt kézi kódírással integrálják a vállalat különböző osztályainál. Ehelyett egyszer kell csak megtervezni az IT folyamatokat, integrálásuk pedig automatikusan megtörténik valamennyi működési területen – időt és pénzt takarítva meg.

Az IT folyamatok végponttól-végpontig menedzselése hozzásegíti a vállalatot ahhoz, hogy embereit és informatikai erőforrásait az üzleti prioritásoknak megfelelően foglalkoztassa. Nagyon hasznos lehet ez – például az értékesítők esetében, akik pontosabb információt kapnak a raktáron levő készletekről. Ez a szemlélet minimalizálja az IT rendszerek módosítása esetén gyakran bekövetkező nehézségeket is, amilyen például a több tucat szerveren futó, komplex alkalmazások frissítése – mert általában ilyesmi okozza a rendszerkiesések 80%-át.

Az IBM az on demand jelleggel igénybe vehető IT szolgáltatásmenedzsmenttel segítséget nyújt a vállalatoknak üzleti elképzeléseik, folyamataik és infrastruktúrájuk értékeléséhez, és ezáltal a reagáló-képes, automatizált IT környezet kialakításához.

Az IBM Egyesült Államokban, Kanadában és Európában található laboratóriumaiban az elmúlt évek során kifejlesztett megoldások az IT folyamatirányítást a változás, a konfiguráció, a verzió, illetve az alkalmazás életciklus-kezelésre is kiterjesztik. Az IBM Tivoli, Rational, WebShpere és DB2 middleware termékeire épülő, és az önmenedzselő, autonóm technológiákra is kiterjesztett innovációs tevékenységet képviselő megoldások olyan “használati utasításokat” is tartalmaznak, amelyek segítséget nyújtanak az ITIL (IT Infrastructure Library) ajánlások között szereplő legjobb gyakorlatokat követő IT folyamatok megvalósításában.

A Gartner Inc. jelentése szerint 2005 folyamán számos IT szervezet tér majd át a hagyományos költségcsökkentő technikákról a folyamat-javításra: ez egy olyan intézkedés, amely nem csupán az IT költségeit csökkenti, de teljesítményét is növeli. A jelentés azt is megemlíti, hogy nagy valószínűséggel az IT szervezetek 20 százaléka a folyamat-javításra támaszkodik majd, hogy 2005 végére 10 százalékkal csökkentse működési költségeit, de ez az arány a nagy IT szervezetek esetében 2007 végére 40 százalékra emelkedik majd.

„A legkisebb rendszerleállás, vagy a legegyszerűbb informatikai változtatás elindíthatja a dominó-elvet, amely romlásba döntheti egy cég IT környezetét, és ezzel egész üzleti tevékenységét.” – nyilatkozta Paul Brooks, az Ahold hollandiai székhelyű, nemzetközi élelmiszer-forgalmazó cég vállalati rendszerszolgáltatási igazgatója.

„Az IBM nem csak hogy megérti ezt, hanem az informatikai folyamatok automatizálásához szükséges eszközöket és módszertant is a rendelkezésünkre bocsátotta, így elejét tudjuk venni egy ilyen helyzet bekövetkeztének. Az IBM automatizációs technológiájának használatával IT infrastruktúránk rekord-szintű rendelkezésre állását sikerült elérnünk több mint ezer kiskereskedelmi egységünkben és két adatközpontunkban, továbbá 99%-os sikert ezernél is több havi szoftvereladással.”

Új szolgáltatások és szoftverek az IT szerviz-menedzsmenthez

A bevezetett termékek közé tartozik

  • IBM Tivoli Unified Process – az első navigációs eszköz, amely biztosítja a “hogyan”-t az IT folyamatok leképzéséhez, módosításához és továbbfejlesztéséhez szükséges legjobb gyakorlatok testre szabásához és megvalósításához. Ez a legelső olyan megoldás, amely előírja a szükséges konkrét lépéseket az ITIL-hez, az IT folyamatok legjobb gyakorlatainak széles körben használt szakmai ajánlásához. E “használati utasítások“ (“tool mentor”) segítenek a vásárlóknak továbbfejleszteni az IT folyamatok integrációját. Megismerik, hogyan kell módosítani egy rendszert, hogyan kell a megfelelő lépéseket megtenni, és ehhez milyen szoftverekre és hardverekre van szükség. Az eszköz most már az Interneten is elérhető.
  • IBM Tivoli Change and Configuration Management Database (CCMDB) – egyfajta “virtualizált” adatbázis, amely több adatbázison keresztül föderálja az IT információt. Egyetlen nézetben jelenít meg egy szerverek tucatjain futó alkalmazást, és ez jobb döntésekhez segíti az informatikai szakembereket olyan területeken, mint például jelszavak kezelése, hogy a megfelelő emberek férjenek hozzá a megfelelő rendszerekhez. Ez különösen az olyan szervezeteknél fontos, amelyek kezét megkötik a megfelelési és szabályozási szempontok. Az IBM üzleti partnereivel (Cendura, Collation, nLayers és Relicore) közösen dolgozik a CCMDB felhasználásán az adatoknak egy “kutatókönyvtárba” (“discovery library”) gyűjtésére – ez történt például legutóbb egy alkalmazás módosításakor. Megjelenése az év folyamán várható.
  • IBM Tivoli Process Managers – Az első ilyen típusú, előrecsomagolt szoftver az IT folyamaton automatizálásához olyan szolgáltatásokkal, mint például az alkalmazások bevezetésének szoftver, hardver, tárolási és hálózati technológiák közötti koordinálása. E kulcsrakész termékek ugyanakkor testre szabhatók az egyes iparágak (például egészségügy, kiskereskedelem) igényei szerint. Az IBM Process Managers támogatja a változás és kiadáskezelést, a rendelkezésre állás, valamint az információ-életciklus kezelését. Megjelenése az év folyamán várható.
  • Az IBM Global Services egyedi szolgáltatásai az új IT szolgáltatás-menedzsment megoldásokkal összefüggésben, amelyek egyben az IBM-nek az eszközalapú szolgáltatások felé fordulásának szerves folytatása. A hibrid szoftver + szolgáltatás modell felgyorsítja a konkrét üzleti problémák megoldását célzó szoftverek és szolgáltatások fejlesztését illetve bevezetését. Az IBM Global Services által felhalmozott, illetőleg az ügyfelekkel folytatott közös munka során keletkezett szoftverkódok, szellemi tulajdon és legjobb gyakorlatok kombinációjából épül fel.

Az IBM az új megoldásokon túl a meglévő Tivoli termékeket is továbbfejleszti, hogy azok képesek legyenek támogatni az IT szolgáltatás menedzsmentet. Az IBM Tivoli Provisioning Manager and IBM Tivoli Configuration Manager együttes használatával automatizálható az IT infrastruktúra módosításának menete. Az új verziók automatikusan megkeresik és letöltik a biztonsági programjavításokat, meghatározzák, hogy mely gépeknek van rá szüksége, azokra feltelepítik, majd ellenőrzik a biztonsági előírásoknak való megfelelést. Automatizálható az adatközpontok nyomon követése is: ezzel az ügyfél gyorsabban meg tudja állapítani, hogy milyen változtatásokra van szükség. Megjelenése ebben a hónapban várható.

„Az IBM jobb módszereket kínál az IT üzleti oldalról való kezeléshez, és jelentős szemléletváltást indít el a vállalatoknál az IT menedzselésének folyamatai és költségei terén.” – fogalmazta meg Al Zollar, az IBM Tivoli Software vezérigazgatója. „IT szolgáltatás-menedzsment szemléletünk segíti ügyfeleinket vállalati szolgáltatásaik automatizálásában és reagáló-képesebbé, alkalmazkodóbbá teszi őket a változó üzleti igények illetve előírások viszonylatában.”

Új lehetőségek IBM Üzleti Partnerek számára
Az IBM több mint 50 partnerével dolgozik együtt a Tivoli “hangszerelésének” kibővítésén és termékeinek felszerelésén a főbb IT folyamatokhoz workflow képességeket és automatizálást tartalmazó „automatizációs csomaggal“. E csomagok megtalálhatók az IBM Open Process Automation Library-ban (OPAL), amelyhez ügyfelek és partnerek egyaránt hozzáférhetnek.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés