Connect with us

Hirdetés

technokrata

Neves külföldi előadók és már több mint 600 regisztrált a Média Hungary-n

Dotkom

Neves külföldi előadók és már több mint 600 regisztrált a Média Hungary-n

Több mint hatszázan regisztráltak a tizedik jubileumát ünneplő Média Hungary konferenciára. Idén érkezik a legtöbb külföldi előadó.

Minden eddiginél több külföldi előadóval és résztvevővel rendezik meg az idén tizedik jubileumát ünneplő „A közszolgálatiság újrafogalmazása a digitális forradalom küszöbén” című Média Hungary konferenciát május 24-25. között a Club Tihany Hotel- és Konferencia Központban. A konferencián a Magyar Reklám Szövetség által meghirdetett hazai márkákat népszerűsítő elektronikus szavazás díjazottait is megismerhetik. A Szövetség az www.mrsz.hu/magyarmarkak/ oldalon bocsátja szavazásra azt, hogy a hazai fogyasztók mely márkákat tartanak a legismertebbnek, a legnépszerűbbnek, vagyis: melyek a legkedveltebb hazai márkák.

Megkülönböztetett figyelmet érdemelnek a konferencia külföldi előadói, köztük a brit Charles Fletcher előadása, amelynek témája a közszolgálatiság 1997 előtt és ma; azaz mit jelent mindez a digitális korban. Charles Fletcher Skóciában és világszerte több oktató kurzust, tanácsadó irodát hozott létre és menedzselt, valamint műsorszóró, média tanácsadó irodákat működtetett főleg Közép-, Kelet- és Dél-Európában; nagy szerepet vállalt a Balkánon és a régióban indítandó rádiós hírműsorok és műsorcserés hálózatok létrehozásában, továbbá rádiós szolgáltatásokat indított el Afganisztánban. Mark Pesce a Sydney-i AFTRS Egyetem professzora arról fejti ki elméletét, hogy a médiaipar világméretű konszolidációja ahhoz vezetett, hogy a közszolgálati műsorszolgáltatók nagy része egyre kevesebbet foglalkozik a közérdekkel. A francia Bertrand Pinon szerint, a digitális korban a klasszikus reklámszpot a háttérbe szorul, helyét pedig átveszi egy új fogalom: a virtuális reklám.

Peter Douglas, aki Nagy-Britanniában és Ausztráliában a digitális műsorszórás beindításával foglalkozott, gyakorlati tapasztalatait osztja meg a hallgatósággal a digitális földfelszíni sugárzás bevezetéséről. Robert Gough a BBC flexibilis televíziójának igazgatója a letölthető televíziózás rendszerét mutatja be, Gasparik Attila a Romániai Országos Audiovizuális Tanács vezetője pedig arról ad elő, hogy a mai digitális világban meddig beszélhetünk TV adásról és mikortól kell az adást audiovizuális jelfolyamnak nevezni, illetve hol a törvényi szabályozás határa a TV és az Internet között.

A Média Hungary 2005 konferencia tehát arra keresi a választ, hogy mit is jelent a közszolgálatiság az immár ténylegesen érzékelhető és az elkövetkező években a hazai médiatérképet várhatóan átrajzoló konvergencia-folyamatok tükrében, különös tekintettel a digitális televíziózás küszöbön álló elindulására. Szükségessé teszi-e a közszolgálatiság újrafogalmazását az on-demand típusú szolgáltatások elterjedése, illetve követi-e a szolgáltatások, eszközök, üzleti modellek konvergenciáját a szabályozás konvergenciája?

Mint eddig is, a konferencia az üzleti szempontok mérlegelésével, a piac keresleti és kínálati oldalának bemutatásával, illetve a kereskedelmi és közszolgálati médiumok képviselői, az állami szereplők, médiapolitikusok és elméleti szakemberek véleményének ütköztetésével kívánja körbejárni a fenti témákat.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés