Connect with us

technokrata

Spyware – célpontban a gyermekeink

Dotkom

Spyware – célpontban a gyermekeink

A kémprogramfejlesztők egyre agresszívebben igyekeznek elérni csemetéinket.

Egy nem túl tudományos, ám annál kézzelfoghatóbb eredményt adó kísérlet során, egy védtelen PC-t felhasználva IT-biztonsággal foglalkozó kutatók nem tettek mást, mint végigkattintottak öt-hat olyan website-ot, amelyet kifejezetten gyerekek számára hoztak létre. Itt pár további linket megnyitottak, majd a felmérés végén a következő megállapítást tették: a számítógép 359 darab adware alkalmazással fertőződött meg, ráadásul iszonyatos mennyiségben szembesültek felpattanó reklámokkal.

Érdekesség, hogy a gyermekeknek szóló tartalommal bíró webhelyek messze kimagaslottak a hasonló teszten átesett, ám más tematikájú weboldalakkal összehasonlítva. Amikor egy, a fentivel megegyező módszerrel utazási oldalakat böngésztek végig, akkor „mindössze” 64 adware alkalmazás jutott be a PC-re, míg sportoldalak esetén ezek száma már „csak” 17 volt.

„Azért célozzák meg a gyermekeket, mert őket még könnyű manipulálni.” – fejtegette véleményét Kraig Lane, a Symantec fogyasztói internet-biztonsági termékekkel foglalkozó csoportjának egyik alkalmazottja. Habár nem árulta el pontosan, mely webhelyeket keresték fel a kísérlet során, azt elmondta, hogy teljesen átlagos, hétköznapi oldalakat nyitottak meg, a gyerekek által kedvelt site-ok közül válogattak.

Mikre fogékonyak a kicsik? Például dalszövegek utáni vadászatra, ingyenes játékokra, ezek csalásaira – a szakértő szerint ezeket a legtöbb gyerek felkeresi, kipróbálja az Interneten. Az ilyen tartalmakat nyújtó oldalakon aztán különböző, kifejezetten gyerekeknek targetált reklámok jelennek meg, állítják a felmérés készítői, például az USA elnökét elpüfölő Flash-es animációval vagy ingyenes(nek tűnő) Ipod ajánlatokkal bombázzák csemetéinket. Ezekre elég egy-két kattintás, és máris tele lesz a PC nem kívánt látogatókkal.

Az USA Szövetségi Kereskedelmi Bizottsága (FTC) úgy találta a felpattanó reklámok vizsgálata során, hogy azok nem kifejezetten a gyerekek ellen irányulnak. A bizottság egyik jogi képviselője, Tom Pahl szintén tanulmányozta a spyware-eket, és úgy találta, hogy inkább a viselkedésmód miatt kattintanak többen a kicsik közül spyware-t telepítő reklámokra, hirdetésekre.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek