Connect with us

technokrata

Milyen projektort vegyünk?

Dotkom

Milyen projektort vegyünk?

A Panasonic multimédiás projektorai európai eladásainak 54%-os mennyiségi, és 32%-os értékbeli növekedését jelentette be a 2005. március 31-ével véget ért pénzügyi évre.

Mennyiség tekintetében a Panasonic projektorok piaci részesedése Európában a 2003-as 4%-ról 2004-ben 5%-ra nőtt. Értékben a Panasonic eladásai 50%-kal gyorsabban növekedtek a piaci átlaghoz képest. Az EMEA-piacon (Európa, Közel-Kelet és Afrika) 48%-os mennyiségi és 21%-os értékbeli növekedést jelentettek.

A 2004-ben elért 38%-os részesedésével a Panasonic vezeti a nagyfelbontású házimozipiacot. A cég szintén piacvezető a nagy fényerejű projektorok bérbeadásában, ahol imponáló 268%-os növekedést ért el az installációs és házimozi-használatra szánt DLP-alapú modelljeivel.

A Panasonic 2005-ben a hozzáadott értéken és termékdifferenciáláson alapuló stratégiájával erősíteni kívánja jelenlétét az irodai és iskolai prezentáció piacán. „2004-ben 4%-os részesedésünk volt az 1500-3000 lumenes XGA-szegmensben, melyben a vezeték nélküli rész 15%-ot tett ki. 2005-ben két új termékünk, a PT-LB20NT és a PT-LB30NT, valamint erős eladási és marketingfókuszunk révén megduplázzuk a vezeték nélküli projektorok piacában való részesedésünket.” – mondta Jerome Berrard, a Panasonic Marketing Europe projektor-részlegének igazgatója.

A régóta érzékelt piaci rés, a vezeték nélküli projektorok iránti kereslet 12 hónapja virágzik Európában. 2004-ben a prezentációs projektorok 10%-a rendelkezett vezeték nélküli funkcióval. Ez az arány 2002-ben csak 4% volt. Természetesen a vezeték nélküli kártya vagy modul hozzáadása ennél jóval több készülékben már régóta elérhető szolgáltatás. 2005-ben mintegy 96.000 vezeték nélküli projektor kerül eladásra Európában, kétszer annyi, mint a tavalyi évben, és kétszer gyorsabban nő a piaca is, mint vezetékes társaiké. Ezenkívül egy 2004-es felmérés szerint a céges vásárlók 47%-a, illetve az iskolai vásárlók 42%-a említette a vezeték nélküli adatátvitelt, mint olyan jellemzőt, amelyért készek fizetni következő projektoruk vásárlásakor.

„Egyre inkább látható a vezeték nélküli projektorok iránti kereslet, amely a projektorok közvetlen környezetében alkalmazott egyéb vezeték nélküli eszközök, főként a hordozható számítógépek elterjedésének köszönhető.” – nyilatkozta Jerome Berrard. „A vásárlók szintén kezdik felismerni, hogy a vezeték nélküli vetítés alacsony költségű helyi hálózat kiépítését teszi lehetővé, mivel nincs szükség kábelekre. Ez tökéletes megoldás olyan helyeken, ahol a helyi hálózatot korlátozott forrásokból kell fenntartani. Csoportban, több számítógéppel és projektorral dolgozó embereket célzunk meg, mint az iskolák, kreatív ügynökségek, mérnöki irodák. De igazából bárki potenciális vásárlónak számít, aki költséghatékony hálózati megoldást keres.”

Ezenkívül a projektorok 45%-a már közös használat részét képezi a cégeknél. Ez az arány folyamatosan növekszik, mivel a csupán egyetlen helyiségbe szánt projektorok egyre ritkábbakká válnak. Más szóval, a projektmenedzsereknek a projektorok megvásárlásakor figyelembe kell venniük a termeket, de nem csak azok méretét, hanem a fényviszonyokat is: sötét-e vagy jól kivilágított, esetleg ablak nélküli, van-e függöny vagy nincs. A Daylight View színhűséget adó technológia minden új prezentációs projektorra történő bevezetésével a Panasonic egyedülálló megoldást kínál a színek nappali fény melletti kiváló megjelenítésére. Ugyanaz a kivetítő használható sötét és jól megvilágított helyiségekben, s ez sokkal egyszerűbbé teszi a készletek felhasználását.

Májusban és júniusban a Panasonic Európa-szerte reklámhadjáratot indít az Interneten az új, vezeték nélküli PT-LB20NT modell bemutatására az információtechnológiai és audiovizuális berendezéseket vásárlók szélesebb rétege számára.


– A legelső adat a Panasonic 2004. április 1. és 2005. március 31. közötti európai szállításaira vonatkozik, Oroszország és egyes FÁK-tagköztársaságok kivételével. A 2004-es és a 2003-as költségvetési év növekedési arányának különbsége.
– Minden piaci adatot és piaci részesedést a Decision Tree Consulting bocsátott rendelkezésre a 2005. februári piaci jelentésben. Az adatok a mennyiségre vonatkoznak, hacsak nincs külön másként megjelölve.
– HD-házimozipiac = valódi 16:9-es képarányú, és 720 pixel vagy ennél nagyobb felbontású projektorokra értve.
– A PT-LB20NT típusú 2000 lumenes, vezeték nélküli XGA-projektor 2005. májusában, a PT-LB30NT-t, annak 3000 lumenes változatát 2005. júliusában vezetik be.
– Prezentációs projektorok = 1499-5000 ANSI lumenes XGA-projektorok.
– DTC-felmérés, 2005. febr. (279 céges vásárlót kérdeztek meg Németországban, Franciaországban és Nagy-Britanniában, illetve 481-et az oktatási szférából Németországban, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban és Spanyolországban).
– Panasonic prezentációs projektorok = PT-LB20V (1600 lumenes XGA, 2005. májusától kapható), valamint a PT-LB20NT és PT-LB30NT típusok.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek