Connect with us

Így készül a Jelentés

Dotkom

Így készül a Jelentés

A Magyar Infokommunikációs Jelentés 2004-es kiadásának eredményeiből összeállított piacelemző sorozat ismertetése végén a BellResearch segítségével megtudható, hogyan készül a terület legátfogóbb hazai kutatása.

A BellResearch idén ötödik alkalommal készíti el a hazai távközlési, internetes és IT-piacok tényadatokon alapuló, integrált elemzését. A Magyar Infokommunikációs Jelentés komplexitását és terjedelmét tekintve a hazai piac legnagyobb ilyen jellegű felmérése, amely egyedülálló megalapozottságá­ból és megbízhatóságából adódóan a szakma elismert információbázisává, egyfajta sztenderdjévé vált, 2002-ben elnyerte “Az Év Infokommunikációs Üzleti Alkotása” pályázat különdíját is.

A Jelentés úgynevezett dobozos, polcról levehető kutatás: nem egy megrendelő számára és igényei szerint készül, hanem egy olyan átfogó piacelemzés, amely – egészben vagy modulonként – bárki által megvásárolható és használható, az egyedi kutatásoknál kedvezőbb érték/ár aránnyal teszi azonnal elérhetővé a fontos piaci adatokat.

Indulástól mostanáig
A Jelentés 2001-ben a 10 fő feletti vállalati piac mutatószámaival indult, alig több mint 400 oldallal. Az elemzés a következő évfolyamtól terjed ki a teljes, legalább 1 főt foglalkoztató üzleti szegmensre, valamint az intézményi és a lakossági körre is, lefedve ezzel gyakorlatilag a komplett hazai piacot. Az elmúlt években a felmérés tematikáját és az elemzések mélységét, részletességét tekintve jelentősen bővült, a 2004-es kiadás már közel 4.000 oldal.

A kutatók a sztenderd módon, évente felmért leíró adatok mellett új, innovatív megoldások, az aktuális “forró témák” iránti attitűdöket és keresletet is vizsgálják. Minden terület természetesen így sem fér bele a felmérésbe, a tartalmi prioritásokat az adatok használói, az ügyfelek igényei határozzák meg, velük a BellResearch rendszeresen egyezteti az aktuális tematikát.

Kutatás egész évben
A Jelentés keresleti oldali megközelítéssel, a felhasználók, a távközlési és informatikai döntéshozók megkérdezésével készül. A BellResearch a nagy mintás, kérdőíves adatfelvételek során pontosan tervezett, rétegzett mintavételi eljárást alkalmaz az alapsokaságok több szempontú reprezentálására, az esetleges eltéréseket az adatfeldolgozó osztály a sokasági alapstatisztikák alapján bonyolult, többdimenziós súlyozási eljárással állítja helyre; később itt zajlik az adatok logikai ellenőrzése és tisztítása is.
Az 1.600 cégből álló üzleti és az 1.000-es intézményi mintát a BellResearch saját vállalati és költségvetési adatbázisából állítja össze, amely magában foglalja a hazai cégeket és a közszféra szervezeteit, illetve ezek kompetens infokommunikációs döntéshozóit, akikkel a kérdőíves interjúk készülnek. A lakossági felmérésben 1.600 háztartás és 1.600 lakossági válaszadó személyes, valamint 500 Internettel rendelkező háztartás telefonos megkérdezése történik.

A kutatás közel egész évben tart. Az előkészítés januárban kezdődik, innentől az egyes szegmensek adatfelvételei és az elemzési munkálatok pontos időterv szerint folynak; ezekben a hetekben a 2005-ös üzleti kérdezés zajlik. A részpiacokat bemutató modulok májustól novemberig menetrendszerűen jelennek meg.

A Jelentés évről évre több mint 200 ember összehangolt munkájának eredményeképp jön létre. Az adatfelvétel az ország öt régiójában összesen mintegy 150 kérdezőbiztos részvételével zajlik, a telefonos interjúkat és a személyes megkérdezések előszervezését a BellResearch saját, 48 férőhelyes call centerében végzi 30 telefonos anketőr a cég szigorú minőségi sztenderdjei szerint. A kérdőívekből rögzített és tisztított adatok elemzésén tapasztalt kutatócsapat dolgozik, az egyes részeket az adott témában elmélyült szakemberek írják.

Modulok közt tallózva
A Jelentés moduljait az üzleti és kormányzati ügyfelek elektronikus formában kapják meg, és használják stratégiaalkotáshoz, illetve napi információigényeik kielégítésére. Az eredmények “pályafutása” azonban itt korántsem ér véget: egyedi, célzott felmérések alapját adják, emellett a kutatók a meglévő adatokból másodelemzéseket is készítenek az ügyfelek speciális igényei, szempontjai alapján.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek

SAN BERNARDINO, OCTOBER 29: Shipping orders go by on a conveyor belt at Amazon's San Bernardino Fulfillment Center October 29, 2013 in San Bernardino, California. Amazon's 1 million square-foot facility in the hard hit San Bernardino County has created more than 800 jobs at the center. Fulfillment centers are where products sold by other vendors on Amazon.com store their inventory. (Photo by Kevork Djansezian/Getty Images)
20170802_093113

Tesztek

Kipróbáltam a Kingston legújabb SD-kártya olvasóját

2017. augusztus 3. csütörtök
SAMSUNG CSC
SAMSUNG CSC

Mobil tesztek

Teszt: Megvizsgáltuk, milyen az új Honor 8 (video)

2017. május 23. kedd
uobelqc8

Mobil tesztek

Teszt: Megnéztük magunknak a Huawei P10 Plus-t

2017. május 4. csütörtök
SAMSUNG CSC

Laptop tesztek

Teszt: Fujitsu Lifebook U747 – A pehelysúlyú bajnok

2017. április 14. péntek
SAMSUNG CSC

Audió Eszközök

TESZT: iFrogz – Coda Wireless család

2017. április 11. kedd
SAMSUNG CSC

Okosóra tesztek

Teszt: Casio Edifice EQB-600

2017. március 28. kedd
the_english_surgeon_534448a

Alkalmazások, szoftverek

Idegesek leszünk, ha nem tölt fel elég gyorsan a selfie?

2017. február 27. hétfő
09

Autók

De miééért kellett ezt tenni az orrával?

2017. február 22. szerda