Washington, az Egyesült Államok szövetségi fővárosa az Avaya Inc.-t választotta új, konvergens kommunikációs megoldásának kiépítésére, amely 30.000 kormányzati dolgozó részére biztosítja majd a hálózatos hangkommunikációt. A hanghálózat a DC-Net kezdeményezés részeként (ez egy kormányzati tulajdonú, optikai kábelekből felépülő telekommunikációs rendszer) várhatóan több mint évi 10 millió USD megtakarítást jelent a városnak amellett, hogy növeli a kapcsolat megbízhatóságát és megkönnyíti a vészhelyzetek kezelését.
Az installációt követően a hálózat több mint 60 állami szerv és mintegy 360 helyszín között biztosítja a kapcsolatot, jelentősen csökkentve a helyszíneken dolgozók által eddig generált távközlési költségeket. A város korábbi beruházásai, így a több ezer ISDN telefon továbbra is használható marad, mivel az Avaya megoldása számos kommunikációs protokollt támogat, így az ISDN-t is. A fejlesztés a DC-Netre is visszahat, mert azt eredendően is – többek között – épp az ilyen lehetőségek kiaknázására hozták létre. A megoldás nemcsak, hogy költséghatékony, de kapacitása is jóval nagyobb, magasabb a funkcionalitása, sokkal több szolgáltatással rendelkezik, és rugalmasabb, mint a hagyományos kapcsolat. Erre példa, hogy a város használhat hagyományos TDM hangkapcsolatot, vagy IP telefóniát is, tehát a meglévő infrastruktúrát integrálták az új rendszerbe, nem pedig lecserélték azt.
Az új, DC-Netre épülő hanghálózat „lelke” az Avaya Communication Manager IP telefónia szoftver. A program több száz szolgáltatást támogat, az “Extension to Cellular” szolgáltatás lehetővé teszi a mobil DC-Net felhasználók elérését bárhol, bármikor, egyetlen telefonszámot használva. A szoftver biztosítja a konvergens adat- és hangplatformot az asztali IP készülékek és vezeték nélküli megoldások között, továbbá az IP Softphone alkalmazás számára, amely számítástechnikai végberendezésekről (laptop-ról, PC-ről, vagy PDA-ról) teszi lehetővé a telefónia szolgáltatások elérését. Az Avaya Communication Manager ráadásul megfelel a “Section 508” előírásoknak, tehát támogatja azon eszközöket, amelyeket a halláskárosult emberek használhatnak, illetve hangos használati (speech-access) lehetőséget nyújt a látássérült emberek számára.
A beruházás technikai megvalósításához a város négy, magas megbízhatóságú Avaya Média Szerver komplexumot vásárol, amely hosztolja, illetve elosztja a Communication Manager szoftvert a felhasználók részére. A rendszer katasztrófatűrő és redundáns, ezért az egyes egységek földrajzilag több helyen elosztva működnek, biztosítva a DC-Net hanghálózat használatát abban az esetben is, ha az egyes helyszínek vagy szerverek kiesnek. Természetesen minden szerver szünetmentes tápellátással, standby generátorral és magas kapacitású klíma berendezéssel biztosított. A vészhelyzeti események kezelését kívülről a város Avaya Mobil Kommunikációs Hálózata támogatja, amely egy független, teljesen integrált rendszer, ami a hang- és adathálózat gyors helyreállítására szolgál.
A hálózat támogatja a vezetékes és vezeték nélküli LAN-t és a VPN technológiát. Eredményeképpen elérhetővé válnak olyan biztonságos, gyors e-mail- és adatalkalmazások, mint az üzenetkezelés, konferencia és egyéb Communication Manager szolgáltatások. A megoldás installációját a DC-Net rendszerre az Avaya Global Services szakemberei, több mint 7.000 specialista, a vállalati kommunikáció tervezésében, telepítésében, védelmében, karbantartásában és menedzsmentjében szerzett tapasztalatokkal támogatják.