Connect with us

Hirdetés

technokrata

Kiállítás a <19 Szabadfogású Számítógép verseny díjnyertes pályaműveiből

Dotkom

Kiállítás a <19 Szabadfogású Számítógép verseny díjnyertes pályaműveiből

A szakemberekből és művészekből álló zsűri 32 pályaművet talált érdemesnek a díjazásra.

A C3 Alapítvány 2004. szeptemberében második alkalommal hirdetett versenyt 19 év alatti fiatalok számára <19 Szabadfogású Számítógép címmel. A versenyre bármilyen számítógéppel készített pályaművet nevezhettek az indulók. A díjnyertes alkotások között találhatunk rendkívül szellemes logikai játékot, táncoló robotot, videoparódiát korunk sci-fi akciófilmjeiről vagy akár tökéletes ritmus- és humorérzékkel elkészített videoanimációt is. A kiállítás 2004. december 4-12-éig tekinthető meg a Millenáris Park Fogadó épületében, naponta 11 és 20 óra között. A <19 Szabadfogású Számítógép versenyre 2004-ben 460 igen színvonalas, változatos és sokszínű pályamű érkezett. A magyarországi nevezések mellett sok munkát küldtek Romániából, Szlovákiából és Szerbiából is. A nevezők közül sokan csapatban dolgozva készítették el alkotásaikat, így a versenyen összesen 576-an vettek részt. A tavalyi nevezők közül 105-en jelentkeztek ismét a versenyre. A legtöbben weboldallal próbáltak szerencsét (226 pályamű), de sokan pályáztak programmal (113 pályamű), animációval vagy videóval is (81 pályamű). Szép számmal érkeztek rajzok és grafikák (81 pályamű), valamint mobilkommunikációs alkalmazások, robotok és sok más érdekesség. A 2004-es verseny meghirdetésének célja ismét az volt, hogy új szellemű, alkotó számítógép használatra ösztönözze a fiatal, 19 év alatti korosztályt és hogy az iskolás keretektől független, egyéni alkotókedv számára megmérettetést, valamint nyilvános bemutatkozási alkalmat teremtsen. A verseny ebben az évben is bebizonyította, hogy a 19 év alatti fiatalok között valóban sokan vannak olyanok, akik eredeti módon használják a számítógépet és remek, egyedi dolgokat hoznak létre. A szakemberekből és művészekből álló zsűri 32 pályaművet talált érdemesnek a díjazásra. A zsűri tagjai a zsűrizés során a kreatív ötleteket, a tartalmat, a jó megoldásokat helyezték előtérbe, valamint figyelembe vették a nevezők életkorát is. A zsűri az alábbi alkotásoknak ítélte a fődíjakat: Ösztöndíjat nyertek:
Kocsis Zsolt (17 éves) – Digitális iskolatáska – szoftver
Szűcs Péter (16 éves) és Szűcs Gábor (16 éves) – Matrix Reproductio – videoanimáció

Notebookot nyertek:
Incze Attila (16 éves) – Ravasz Négyzet – logikai játék
Ébert Dávid (14 éves) – Shutdown Mondter – szoftver
Bándi Gábor (15 éves) – Winter-Reaper – zene



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés