Connect with us

technokrata

A Walt Disney Internet Group Európában

Dotkom

A Walt Disney Internet Group Európában

A Walt Disney Internet Group (WDIG) Európai divíziója bejelentette a budapesti székhelyű New Media Services Center (NMSC) megnyitását. Az NMSC szerteágazó szolgáltatási területet ölel fel, foglalkozik termékfejlesztéssel, kreatív tervezéssel, gyártással és technológiai szolgáltatásokkal, a Disney külső partnerei és más Disney divíziók számára egyaránt.

A Walt Disney Internet Group (WDIG) stratégiai szintű vezetést és világszínvonalú technológiai platformot biztosít az összes internetes Walt Disney (TWDC) érdekeltség számára. A WDIG partneri kapcsolatban áll a cég összes divíziójával, közreműködik internetes terveik megvalósításában, valamint világszerte közvetlenül működteti a cég Disney.com elnevezésű központi weboldalát, a Movies.com, a DisneyAuctions és a Disney Mobile oldalakat is.

A WDIG kiterjedt, saját márkájával fémjelzett weboldal termékcsaládot hozott létre és folyamatosan erősíti pozícióját a szórakoztató tartalmak új platformokra történő átültetésének, elterjesztésének terén. A WDIG segítségével a Walt Disney Company a mobil és szélessávú tartalomszolgáltatás terén a fejlődés hajtómotorjává, a piac innovatív úttörőjévé vált. Mindemellett internetes üzletágait is sikeresen fejlesztette és növeli több forrásra is támaszkodó nyereségét. A bevételek növekedése hatékonyságjavítással párosulva eredményezte a WDIG és a Walt Disney (TWDC) internetes üzletágainak első nyereségesen zárt üzleti évét 2003-ban.

A WDIG szorosan együttműködik a Walt Disney összes többi divíziójával és – mintegy házon belüli ügynökségi szerepkörben – stratégiai tanácsadást végez, illetve az új média platformok hatékony kihasználása, valamint a marketing és promóciós tevékenységek terén nyújt gyakorlati segítséget. A megfelelő üzleti megközelítés és az internetes technológiai infrastruktúrájának ötvözésével a WDIG lehetővé teszi a Walt Disney (TWDC) számára az Internet széleskörű, átfogó és következetes alkalmazásában rejlő előnyök kiaknázását. Ezen egyesített, előnyöket ötvöző technológiai megoldások költséghatékonyságot kínálnak mind hosszú, mind pedig rövidtávon.

A WDIG kínálata szélessávú szórakoztató tartalom fejlesztését és szolgáltatását is tartalmazza, valamint olyan interaktív tartalmakat és lehetőségeket, mint a Enhanced TV, vagy az interaktív televíziós játékszolgáltatások, melyek kitűnő példái a videó és interaktív programok összeolvadásának.

Hagyományos Internet
Európában jelenleg a Disney weboldal 14 helyi változata található meg, valamint számos további oldal, amely a Walt Disney nem saját márkaneve alatt futó tevékenységeit népszerűsíti (például: a filmfactory.co.uk mozifilmekről szolgáltat információkat). A Disney weboldalakat Európában kb. 60 millió alkalommal tekintik meg havonta és a szolgáltatás havi 6 millió egyedi felhasználóval büszkélkedhet.

Szélessávú Internet
A WDIG a szélessávú termékek olyan palettáját fejlesztette ki, amelyek a szélessávú hozzáférés teljesítményét és sebességét kiaknázva valóban varázslatos Disney élményt kínálnak a felhasználóknak. A Disney szélessávú termékkínálata gyermekeknek és szüleiknek egyaránt lehetőséget nyújtanak nem csupán a médiák gazdag tárházát felvonultató Disney tartalom meghallgatására és megtekintésére, hanem interaktív kapcsolat létesítésére is, miközben egyszerre szórakoznak és tanulnak is.

Az európai piacon jelenleg a következő szélessávú termékeket kínálja a cég:

  • A Disney Connection Spanyolországban a Terra Lycoson keresztül. A Disney Connection szolgáltatás a Walt Disney különböző divíziói által kifejlesztett videó tartalmat, grafikai megoldásokban gazdag online játékokat és zenei szolgáltatásokat tartalmazza.

  • Disney’s Toontown Online, az első kimondottan sok részvevő számára fejlesztett (úgynevezett multiplayer) online játék, mely kifejezetten gyermekek és családok igényeit kívánja kielégíteni. A termék jelenleg Angliában, valamint Németországban kapható. A németországi bevezetésben a T-Online működött közre partnerként. A játék hamarosan további piacokra is bevezetésre kerül.

A WDIG termékeinek fejlesztésekor és forgalmazásakor hangsúlyt helyez a szélessávú szolgáltatások elterjesztésének elősegítésére, együttműködik az Internet-szolgáltatókkal a szélessávú megoldások iránti fogyasztói kereslet élénkítésében. A kiváló minőségű, értékeiről felismerhető és azonosítható tartalom segíthet a szolgáltatóknak az általuk kínált szolgáltatások előnyeinek bemutatása során. A WDIG további befektetéseket tervez e területen, új játékokat, oktatási és videó termékeket fejleszt, biztosítandó piaci pozícióját a szélessávú tartalomszolgáltatás terén.

Mobiltartalmak
A TWDC a „Disney Mobile” márkanév alatt kínál mobiltelefonokra márkás, kiváló minőségű szórakoztató tartalmat. Mivel az előfizetők bárhol és bármikor elérhetők mobiltelefonon keresztül, ez a csatorna egyre fontosabb szerepet tölt be a tartalom terjesztésében és a Disney termékek népszerűsítésében.

A cégnek jelenleg 25 országban, 48 szolgáltatóval van tartalom terjesztési megállapodása. Csak Japánban a WDIG alig több mint 3 év alatt 3,6 millió mobil előfizetői vevőkört szerzett. A WDIG dinamikusan terjeszkedik a mobil üzletágban a Disney, ESPN, EXPN és ABC márkanevek alatt, együttműködésben a legnagyobb szolgáltatókkal, az összes jelentősebb technikai platformon nyújtva szolgáltatásait.

A Disney Mobile szolgáltatásai között grafikai, zenei termékek és játékok szerepelnek a klasszikus és legújabb Disney karakterek és filmekre építve. A WDIG Európa első számú, a családokra összpontosító, mobil szórakoztatást kínáló tartalomszolgáltatója, a cég a kontinensen eddig 14 ország 15 szolgáltatójával kötött mobil tartalomterjesztési megállapodást.

A WDIG a Disney varázslatos világát juttatja el a mobiltelefonokra, kihasználva a legmodernebb technológiákban rejlő lehetőségeket.

Interaktív TV játék
2004-ben a WDIG Európában bevezette az első interaktív TV-játékszolgáltatást. Ez a szolgáltatás Angliában indult a Sky együttműködésével és lehetővé tette, hogy a felhasználók TV távirányító segítségével játszhassanak Disney játékokkal.

A „Disney Channel Play” márkanéven ismert szolgáltatás 7,4 millió, digitális műholdvevővel felszerelt otthonban tette elérhetővé a Disney legnépszerűbb TV programjait, filmjeit és karaktereit (például: Aladdin vagy Oroszlánkirály) felvonultató játékokat. A nézők a Disney csatornáról a távirányító piros gombjával válthattak az interaktív játékokra. A szolgáltatás egy része próbaidőre ingyenes volt, majd azt követően árát az igénybevételtől függően határozták meg. 2005 során a WDIG hasonló szolgáltatás bevezetését tervezi további európai piacokon is.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek