Connect with us

technokrata

A Siemens VDO bemutatta az utas-felismerés legújabb generációját

Dotkom

A Siemens VDO bemutatta az utas-felismerés legújabb generációját

Az autóülésbe beépített négy szenzor mindegyike 150 gramm pontossággal méri a ránehezedő terhelést.

A közúti balesetek következményeinek mérséklésére szolgál többek között a légzsák. Védőhatásának fokozására és a sérülések kockázatának további csökkentésére a Siemens VDO, a konszern automobil-technikai ágazata olyan szenzorokat fejlesztett ki, amelyek révén a légzsák az utas testsúlyától függően oldódik ki. Így a gyerekeket is jobban meg lehet óvni a sérülésektől.

Az AWS II rendszerben az autóülésbe beépített négy szenzor mindegyike 150 gramm pontossággal méri a ránehezedő terhelést. A szenzorban lévő fémrugó az ülést terhelő súlyerőtől függően maximum 0,2 mm-rel deformálódik. Ezt az alakváltozást elektromos jellé alakítják, amely a légzsák vezérlő egységébe jut. Az alkalmazott szoftver ebből meghatározza, és öt kategóriába sorolja az ülésen helyet foglaló utas súlyát a kisgyerektől a 95 kg-os testes felnőttig. A légzsák aktiválásának időzítését és erejét ennek megfelelően lehet egyedileg az utashoz szabni.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek