Connect with us

Hirdetés

technokrata

Eszközök és tartalmak

Dotkom

Eszközök és tartalmak

Televízió szinte valamennyi hazai háztartásban van, a kábeltévé eddig csak minden másodikba jutott el. A használók körében az internetezésre fordított idő a CD-hallgatással és a számítógépes játékokkal vetekszik.

A Magyar Infokommunikációs Jelentés lakossági eredményei szerint a legelterjedtebb háztartási infokommunikációs eszköznek a televízió számít, a hazai otthonok 94 százalékában van működő tévékészülék. Kábeltelevízióval vagy mikrohullámú műsorvételi eszközzel a magyar otthonok kicsivel több mint fele, mintegy 56 százaléka rendelkezik, míg parabolaantenna vagy műholdvevő az otthonok mindössze 15 százalékánál található. A képrögzítő eszközök között a hagyományos fényképezőgép “vezet”, ezzel tízből hat háztartás rendelkezik, digitális fényképezőt 12 százalékuknál találunk. Hagyományos (kazettás) videokamerája az otthonok egytizedének, míg mozgóképet rögzítő digitális videokamerája mindössze 3 százalékuknak van.

Mindenki tévézik
A legnépszerűbb média hazai lakosság körében a televízió, kevés kivétellel szinte minden 15 év feletti honfitársunk (98 százalék) szokott tévézni. A rádió a második legszélesebb körben jelen levő csatorna, ezt 7,7 millióan, a különböző napilapokat pedig 6,2 millióan követik figyelemmel szerte az országban. A legalább 15 éves lakosok körében a hagyományos médiakörben a könyvek helyzete a legmostohább, alig több mint 4,5 millióan, az említett korcsoport 53 százaléka olvas – igaz, esetükben a könyvek olvasására átlagosan fordított heti órák száma meghaladja a napilapok, illetve egyéb folyóiratok átlagos használati idejét.

A műsoros adathordozók közül a 15 évnél idősebb lakosok CD-t hallgatnak a legtöbben (45 százalék), s közel ugyanennyien töltik szabadidejük egy részét videózással, míg a DVD-t nézők aránya az internetező lakosokéhoz közelít (22 százalék). Az egyes eszközöket használók szokásait vizsgálva a kutatók rámutattak: CD-hallgatásra szánunk a legtöbb időt – hetente átlagosan több mint 6 órát. A háttértevékenységként kevésbé végezhető videózással és DVD-zéssel töltött idő ennél érdemben alacsonyabb, hetente 3-4 óra közé tehető.

Fogékony fiatalok
A fentieknél is aktívabb használói részvételt igénylő Internet-böngészésre fordított heti 6,2 óra kiemelkedően magasnak számít, ha figyelembe vesszük, hogy a világháló multimédiás és interaktív tartalmai milyen mértékben kötik le a felhasználó figyelmét. Számítógépes játékokkal a vizsgált alapsokaság 16 százaléka, mintegy 1,3-1,4 millió fő tölti szabadideje egy részét; a “játékosok” körülbelül ugyanannyi időt szentelnek programjaikra, mint a CD-hallgatók a zenére.

A legtökéletesebben a TV-nézők összetétele tükrözi vissza az alapsokaság megoszlását, a fiatalok felülreprezentáltsága a digitális média esetében a leginkább szembetűnő. Utóbbi eszközök (Internet, CD, DVD és számítógépes játékok) együttesen a 15-24 évesek médiafogyasztásra szánt idejének közel harmadát adják, míg a 45 év felettiek idejük több mint kilenctizedét a hagyományos médiának szentelik.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés