Connect with us

technokrata

A Xerox nyeresége részvényenként 17 cent

Dotkom

A Xerox nyeresége részvényenként 17 cent

A berendezések eladása és a hatékony működés tovább javította a Xerox pénzügyi eredményeit.

A Xerox Corporation újabb sikeres negyedévről számolt be: az előző negyedévinél nagyobb árbevétel a Xerox piacvezető digitális rendszerei értékesítésének bővülését, valamint dokumentumkezelési szolgáltatásai iránti igény növekedését és a vállalat kiváló működését tükrözi. A Xerox a harmadik negyedévben 17 dollárcent részvényenkénti nyereséget ért el. Ez az érték tartalmazza a Xerox és a Fuji Xerox közötti nyugdíjrendezési megállapodás Xeroxra eső 4 centes nyereségét, amelyből a vállalat részvényenként 2 centtel átalakítási költségeket finanszírozott.

„A Xerox innovatív technológiája és szolgáltatási kínálata, melyet könnyen alkalmazható és rugalmas üzleti modellben működő, egyre bővülő disztribúciós hálózatán keresztül értékesít, tovább erősítette a vállalat piacvezető szerepét, és több negyedéve folyamatosan javuló nyereséget eredményezett.” – jelentette ki Anne M. Mulcahy, a Xerox elnök-vezérigazgatója.

A harmadik negyedévben a berendezések eladása 5%-kal nőtt; ez az érték 2 százalékpontos árfolyamnyereséget tartalmaz. A harmadik negyedév teljes árbevétele az előző év hasonló időszakával azonos módon 3,7 milliárd dollár volt, amely 3 százalékpontos árfolyamnyereséget tartalmaz. Az árbevétel növekedésére továbbra is kihatott a vállalat régebbi fénylencsés technológiájának eladása utáni árbevétel-csökkenés és a Latin-Amerikában elért gyenge teljesítmény. A vállalat Latin-Amerikában kétszintű disztribúciós csatornát alakít ki a térség értékesítési eredményeinek növelése érdekében.

A harmadik negyedévben a Xerox legfontosabb üzleti szegmenseiből – az irodai és nyomdai digitális termékekből, valamint az értéknövelő szolgáltatásokból – származó árbevétel 7%-kal nőtt az előző év hasonló időszakához képest, és ma már a vállalat teljes árbevételének mintegy 74%-át teszi ki.

A Xerox továbbra is az iparág legszélesebb technológiai és szolgáltatási kínálatát nyújtja: 2003 azonos időszaka óta 35 új terméket jelentett be. A harmadik negyedévben a Xerox piacra dobta 80 oldal/perc sebességű színes digitális nyomdáját, a DocuColor 8000-et, valamint frissítette FreeFlow és DocuShare szoftvereit, melyek a munkafolyamat egyszerűsítése révén hatékonyabb munkát tesznek lehetővé. E hónap első felében a Xerox 17 új terméket jelentett be, köztük 12 olyan irodai termék – például a kategóriájában leggyorsabb WorkCentre Pro C3545 többfunkciós színes rendszer – szerepel, amelyek új színvonalat képviselnek a sebesség és a funkcionalitás terén.

A harmadik negyedévben 18%-kal bővült a színes termékek értékesítése. A színes termékvonal a Xerox növekedési stratégiájának kulcseleme, hiszen a Xerox színes rendszerein nyomtatott oldalak egyre nagyobb mennyisége folyamatosan növeli az értékesítés utáni árbevételeket. A színes termékből származó árbevétel a Xerox teljes árbevételének 24%-át teszi ki.

Vezető szerep a szolgáltatások terén
A Xerox jó úton halad afelé, hogy két számjegyű éves növekedést érjen el Xerox Global Services üzletágában, amely tanácsadást, dokumentum-digitalizálást és tartalomkezelést kínál kis- és nagyvállalatoknak egyaránt. A múlt hónapban a vállalat bejelentette, hogy 23 millió dollár értékű megállapodást kötött a HSBC-vel, valamint egy több millió dolláros – 5.000 multifunkciós Xerox rendszert, valamint internetes felügyeleti szoftvereket tartalmazó – szerződést írt alá a The Boeing Company-val. A Xerox a napokban adott hírt a Sun Microsystems-szel kötött több millió dollár értékű szolgáltatási szerződéséről, melynek értelmében a Xerox fogja felügyelni a Sun összes dokumentumkezelő eszközét a vállalat 31 európai országban található 119 telephelyén.

A korszerű nyomtatás vezető vállalata
A Xerox nyomdai üzletága továbbra is vezeti a korszerű nyomtatás piacát, termékeivel a nyomdák és a nagy dokumentumigényű iparágak dinamikusabb digitális megoldásokkal egészíthetik ki offszet alapú technológiájukat.

A negyedév során 16%-kal nőtt az eladott színes nyomdai rendszerek száma, s a növekedésben vezető szerepet játszott a Xerox iGen3, illetve DocuColor 5252 színes digitális nyomdagépe. A fekete-fehér nyomdai termékek eladott darabszáma 8%-kal nőtt, elsősorban a vállalat Nuvera 10/200 fénymásoló/nyomtatója és a kis nyomdák igényeit kielégítő Xerox 2101 iránt mutatkozó keresletnek köszönhetően.

Digitális technológia irodáknak
A harmadik negyedévben a Xerox fekete-fehér irodai rendszereinek eladási darabszáma 20%-kal nőtt; ennek motorja az asztali és az irodai multifunkciós rendszerek iránti erőteljes és folyamatos kereslet. Az irodai színes multifunkciós rendszerek eladási darabszáma 19%-kal, az irodai nyomtatóké 40%-kal nőtt; ez a Phaser termékcsalád szilárdtintás, illetve lézernyomtatóinak köszönhető.

A bruttó árrés továbbra is erőteljes, 41,3%-os maradt a vállalat egész évre megfogalmazott elvárásainak megfelelően. Az értékesítési, adminisztratív és általános költségek 1%-kal nőttek; ez az érték tartalmazza az olimpia támogatási költségeit, az inkrementális marketing-beruházásokat és egy 3 százalékpontos árfolyamveszteséget is.

A harmadik negyedévben a Xerox működési készpénzforgalma 435 millió dollár, mérlegszámla-pénzáramlása pedig 3,4 milliárd dollár volt. A vállalat tartozása 2003 harmadik negyedéve óta egymilliárd dollárral csökkent.

A mérlegadatok kapcsán Mulcahy megjegyezte, hogy várhatóan a negyedik negyedév részvényenkénti nyeresége 20–22 cent, a teljes éves részvényenkénti nyereség pedig 83–85 cent lesz.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek