Connect with us

technokrata

Nokia eredmények

Dotkom

Nokia eredmények

A Nokia harmadik negyedéves nettó értékesítési bevétele 6.939 millió euró, a részvényenkénti nyereség értéke 0,14 euró.

A 2004. harmadik negyedévére vonatkozó legfontosabb adatok (a 2004-es adatok szerkezetének megfelelően átcsoportosított 2003. harmadik negyedévi adatokkal összehasonlítva):

  • A nettó értékesítés 1%-kal, 6.939 millió euróra nőtt, (2003. harmadik negyedévében 6.874 millió euró volt), ez változatlan árfolyamon 8%-os növekedést jelent

  • A Nokia üzemi nyeresége 20%-kal 928 millió euróra csökkent (1.154 millió euró), az üzemi árrés 13,4% volt (16,8%)
  • A közzétett részvényenkénti hozam 0,14 euró volt (0,17 euró) a teljes 660 millió eurós nettó profit alapján
  • A Mobiltelefon üzletág 4.429 millió eurós értékesítése (5.118 millió euró) 13%-kal volt alacsonyabb mint 2003-ban, 822 millió eurós üzemi nyereség (1.473 millió euró) és 18,6%-os üzemi árrés (28, 8%) mellett
  • A Multimédia üzletág nettó értékesítése 94%-kal 914 millió euróra nőtt (471 millió euró),
  • A Networks (Hálózati) üzletág nettó értékesítése 21%-kal 1.470 millió euróra nőtt (.217 millió euró) 181 millió eurós üzemi nyereség (4 millió eurós nyereség) és 12,3%-os üzemi árrés (0,3%) mellett.
  • Az Enterprise Solutions (Vállalati megoldások) üzletág nettó értékesítése 52%-kal, 172 millió euróra nőtt (113 millió euró)
  • A működő cash flow 1,2 milliárd euró volt (1,2 milliárd), míg a negyedév végén rendelkezésre álló készpénz 11,8 milliárd euró volt (10,8 milliárd euró).

A harmadik negyedéves bejelentéssel kapcsolatban Jorma Ollila, a Nokia elnök-vezérigazgatója elmondta: „A globális mobileszköz-piac 2004. harmadik negyedévében tovább nőtt; előzetes becslésünk szerint összesen 158 millió készüléket adtak el. Európa és Észak Amerika azon piacai, ahol a régi készülékek lecserélése a jellemző, akárcsak azok a piacok, melyekre a viszonylag alacsony mobiltelefon-ellátottság jellemző, többek között Latin Amerika, továbbra is a nagymértékű növekedés legfontosabb mozgatórugói.”

A Nokia mobilkészülék eladása a régi készülékek lecseréléséből élő piacok számára versenyképesebb mobilkészülékekkel, valamint a feltörekvő piacoknak szóló vonzó ajánlatokkal elérte az 51,4 milliós darabszámot a harmadik negyedévben. Miközben a Nokia a negyedév során a várakozásokat meghaladó számú készüléket értékesített volna, az alkatrészek egész iparágra kiterjedő szűk kínálata jelentősen befolyásolta az eladások számát.

Jelenlegi becslések szerint a Nokia részesedése a mobil készülékek piacán 33%-ra nőtt. A piaci részesedés jelentős mértékben emelkedett a nagy nyugat-európai piacokon, míg a Nokia megőrizte vezető pozícióját Kínában. Az Egyesült Államokban azonban a negyedév során csökkent a piaci részesedés, és az eladások erőteljes növekedése ellenére Latin Amerikában is kissé elmaradt 2004 második negyedévéhez képest.

A Nokia nettó értékesítése kissé nőtt a 2003. harmadik negyedévi szinthez képest. Ez annak az eredménye, hogy a Nokia növelte részesedését a mobilkészülékek piacán Európában, valamint Kínában, Latin Amerikában és Ázsia többi részén továbbra is erős a mobilkészülékek értékesítése, és ez hatástalanította az észak amerikai értékesítés negatív fejleményeit. A Nokia hálózati üzletágának értékesítése jelentősen növekedett Európában, Latin Amerikában és Ázsiában, a kapacitás és a lefedettség fejlesztésére irányuló befektetések növekedésének köszönhetően.

„0,14 eurós részvényenkénti nyereséget értünk el, köszönhetően részben a Nokia termékek iránti egészséges keresletnek, amely a várakozásokon felüli értékesítési számokat eredményezett, részben pedig a költségek szigorú felügyeletének. Kivételesen elégedett vagyok a közép- és felsőkategóriás készülékek java részének növekvő elfogadottságával: ilyenek a Nokia 6230 vagy a Nokia 6610i kamerás telefonok, vagy a képkezelő Nokia 7610 és 6600 okostelefonok, melyek nagymértékben hozzájárultak a harmadik negyedév értékesítéseihez és bevételéhez.

A Nokia termékek portfoliójának fókuszált megújítása érdekében a harmadik negyedév során számos új mobil készüléket mutattunk be és kezdtünk el szállítani. Az újonnan bemutatott készülékek erősítik felső- és középkategóriás kínálatunkat, és ide tartozik a divat-telefonok triója, a Nokia 7260, 7270 és 7280, harmadik mega-pixeles képkezelő okostelefonunk, a Nokia 6670, valamint a Nokia 9300 vállalati okostelefon is.”

A mobil infrastruktúra kiépítését lehetővé tévő üzleti értékesítés jelentős mértékben növekedett Európában, Latin Amerikában és Ázsiában a harmadik negyedév során, ugyanis az operátorok tovább bővítették a kapacitást és a lefedettséget. A hálózati üzletág harmadik negyedévi profitabilitásához hozzájárultak a 2G területére jellemző magas értékesítési adatok és öt új GSM, EDGE és 3G ügyfél a növekvő piacokon. A Nokiának a 3G területén való fejlődését mutatja, hogy a világon jelenleg működő 50 WCDMA 3G hálózatból 24-hez a Nokia biztosította a 3G-technológiát.

„Továbbra is az a határozott szándékunk, hogy magas hozzáadott értéket képviselő termékeket ajánljunk ügyfeleink, így az operátorok, a fogyasztók és a vállalatok részére is azáltal, hogy kitartóan megújítjuk kompetenciáinkat és termék portfoliónkat. E célok elérése érdekében további forrásokat bocsátottunk a személyreszabhatóságra és a fogyasztói igények magasabb szintű kiszolgálására, ahogy ezt a közelmúlt számos közleménye mutatja. Örülök, hogy a termékek megújítására irányuló törekvésünk a harmadik negyedévben a nagyobb nyugat-európai piacokon a Nokia részesedésének a növekedéséhez vezetett a kamerás telefonok és a Symbian-alapú, nyílt platformú okostelefonok kedvező fogadtatásának köszönhetően. Bővülő kínálatunk az okostelefonok piacán, valamint a software-ek fejlesztésére irányuló befektetések is hozzájárultak ahhoz, hogy a Nokia vezető szerepet tölt be az okostelefonok piacán.

A globális mobil készülék piacon további erőteljes növekedésre számítunk a negyedik negyedévben, még 2003 emlékezetes utolsó negyedévéhez képest is, és jelenlegi becslésünk szerint a mobil piacon a 2004-es évben az eladások összesen megközelítik a 630 millió készüléket. A negyedik negyedévben számos új, a közép- és felsőkategóriához tartozó termék szállítását kezdjük meg annak érdekében, hogy tovább erősítsük a Nokia termékek portfoliójának a versenyképességét, és így tovább növeljük piaci részesedésünket.”



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek