Connect with us

Hirdetés

technokrata

Digitális lejátszók húzzák az elektromos háztartási készülékek piacát

Dotkom

Digitális lejátszók húzzák az elektromos háztartási készülékek piacát

Nagy eladóterű szaküzletek és hipermarketek dominálnak a kiskereskedelemben.

Az elektromos háztartási készülékek forgalma idén várhatóan 5 százalékkal növekszik tavalyhoz képest, és megközelíti a 250 milliárd forintot. A fejlődés egyik motorja a szórakoztató elektronikai készülékek iránti élénk kereslet. Többek között ezt jelzi előre a GfK Piackutató Intézet „Stratégiai Levél 2004-2005” című tanulmánya a szórakoztató elektronikai készülékek és a háztartási gépek piacáról.

A szórakoztató elektronikai készülékek piacának növekedési üteme az eddigi adatok szerint 10 százalékhoz közeledik. Az átlagosnál nagyobb a forgalom mindenből, ami digitális. Különösen a DVD lejátszó, illetve a hordozható CD lejátszó piaca erősödött meg. De mind nagyobb a kereslet a digitális camcorder iránt is, állapítja meg a GfK stratégiai tanulmánya.

Az idei növekedés jelentősnek mondható, mert nagyon magasak a bázist jelentő tavalyi mutatók. A szórakoztató elektronikai készülékek piaca ugyanis múlt évben kivételesen nagy arányban, 21 százalékkal bővült az előző évhez képest. A tavaszi boltnyitások által gerjesztett vásárlási hullám a második félévben sem apadt le.

Növekvő mennyiségi eladások mellett a következő két évre a szórakoztató elektronikai piac értékben alig nő a következő két évben. Okát a GfK tanulmánya abban látja, hogy egyre kisebbek lesznek az átlagárak. A vevők megnyerése érdekében ugyanis gyakoriak az árengedmények. A bevezető árakciókkal kísért boltnyitások sorozata, a kereskedelmi hálózat bővítése még elhúzódhat 2006-ig.

Az elektromos háztartási nagygépek idei forgalmát a GfK 83 milliárd forintra becsüli, az előző évivel nagyjából hasonlóan. Ebben a szegmensben az elöltöltős mosógépek, mikrohullámú sütők, pára- és szagelszívók a legkeresettebbek. Forgalmuk 2002-ben, az új hitellehetőségek megjelenésének évében ugrott meg nagyon, értékben 18 százalékot meghaladó arányban. A fejlődés kedvezően hat a háztartások ellátottságára. Érzékelhetően növekszik az olyan háztartások aránya, ahol modern, négy-öt éves készülékeket használnak.

A háztartási kisgépek forgalmának növekedési üteme ebben az évben megközelíti a 10 százalékot, és várhatóan 27 milliárd forint körül lesz. Jövőre és azután értékben stagnálással számol a GfK. Ebben a szegmensben a múlt év hozott áttörést, a forgalom 25 százaléknál nagyobb növekedésével.

A kiskereskedelem koncentrációját jellemzi, hogy 1999-ben még 1 300 boltban árusítottak elektromos háztartási készüléket. Két év alatt egyharmaddal csökkent a boltszám, aztán 2001 óta csökkenés helyett inkább átrendeződés lett jellemző. Az önálló szaküzletek vagy megszűnnek vagy pedig csatlakoznak valamelyik lánchoz, esetleg beszerzési társuláshoz.

A „láncosodás” folyamata a következő néhány évben várhatóan felgyorsul. A franchise pedig a korábbiaknál nagyobb szerepet kap a bolthálózatban. Ennek következtében a boltszám csökkenésének üteme kisebb lesz a következő években.

A nagy eladóterű modern szaküzletek egyre nagyobb piaci részesedést érnek el. Növekedésük egyetlen akadálya, hogy még mindig erőteljesen terjeszkednek a hipermarketek.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

LG

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés