Connect with us

technokrata

Vállalati mobilkommunikációs megoldások

Dotkom

Vállalati mobilkommunikációs megoldások

A mobiltelefonnal ellátott hazai cégek több mint fele rendelkezik adatátvitelre képes készülékkel, a technológiára épülő megoldások elterjedtsége azonban egyelőre kifejezetten alacsony.

A BellResearch kutatói a Magyar Infokommunikációs Jelentés közelmúltban megjelent moduljában a mobiltelefon-előfizetéssel rendelkező, legalább egy főt foglalkoztató hazai cégek bázisán elemezték a mobiltechnológiára épülő adatkommunikációs megoldások piacát, az eszközparkot és az egyes szolgáltatások alkalmazását.

WAP csak jövőre
WAP-technológiára alkalmas mobiltelefon-készülékkel közel 120 ezer cég rendelkezik. A vállalatok méretének növekedésével párhuzamosan a különböző eszközök elterjedtsége is emelkedik, és az átlagosnál szignifikánsan magasabb azon cégek körében, amelyek tíznél több vezetékes telefonvonallal, illetve legalább hat SIM-kártyával rendelkeznek. Ezen üzleti szervezetek átlagosan három darab WAP-képes eszközt használnak, és elmondható, hogy a vállalati szegmensben minden második előfizetés ilyen készüléken üzemel.

A hazai üzleti szférában a WAP-technológiára épülő belső vállalati alkalmazások elterjedtsége rendkívül alacsony, az infokommunikációs szempontból legfejlettebb nagyvállalati körben is csupán 2 százalékra tehető a penetráció. A döntéshozók tervei sem igazán biztatóak, a telekommunikációs vezetők jobbára csak a jövő évben tartják lehetségesnek az ez irányú fejlesztéseket.

Virtuális alközpont
A GPRS adatátviteli technológia kezelésére képes telefonok elterjedtsége a korábban megjelent WAP-nál kisebb, csupán mintegy 77 ezer gazdasági társaság tart fenn legalább egy ilyen készüléket – átlagosan ugyancsak 3 darabot, ami a teljes előfizetés-számra vetítve 30 százalékos penetrációnak felel meg.

A vállalati adatbázisok mobiltelefonos technológiákkal történő távoli elérése a tíz fő feletti, mobil-előfizetéssel rendelkező üzleti szervezetek mintegy 5 százalékánál lehetséges, jellemzően inkább a nagyvállalati szegmensben – itt viszont minden tizedik cégnél.

A virtuális mobil-alközponti rendszerről, illetve hasonló szolgáltatásról a legalább tíz alkalmazottat foglalkoztató, mobiltelefon-előfizetéssel rendelkező vállalatok távközlési vezetőinek közel fele hallott már. A megoldás elterjedtsége jelenleg alacsony, a nagyvállalati szegmensben is jóval 10 százalék alatti, s a szolgáltatás piacának jelentősebb bővülése is csak ebben a körben várható az év folyamán.

Hírből hasznos
A mobiliroda szolgáltatást, a vállalati levelező- és csoportmunka-rendszer távoli elérését lehetővé tevő megoldásokat a tíz fő feletti cégek távközlési döntéshozóinak közel 40 százaléka ismeri. A cégek méretének növekedésével párhuzamosan nő ezeknek az alkalmazásoknak az ismertsége: míg a kisvállalatok körében a válaszadók alig több mint harmada, addig a nagyvállalatok vezetőinek a kétharmada hallott már erről a megoldásról, és hasonlóan alakul hasznosságának megítélése is.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek