Connect with us

technokrata

Az IDC szerint a SAS vezető helyet foglal el a marketing automatizálási szoftverek piacán

Dotkom

Az IDC szerint a SAS vezető helyet foglal el a marketing automatizálási szoftverek piacán

A jelentés szerint a bevételeket tekintve a SAS egyértelműen vezet a fellendülőben lévő szegmensben.

Az IDC elemző cég szerint bevételeit tekintve a SAS vezeti a marketing tevékenységet automatizáló szoftverek piacát. Az IDC jelentése („Worldwide Marketing and Sales Automation Applications 2003 Vendor Shares: Mixed News for Vendors” IDC #31585, 2004. július) részletesen elemzi a 2001-2003 közötti évek marketing- és értékesítés-automatizáló alkalmazásainak piacát. A tanulmány tartalmazza a különböző szállítók – 2003 évi bevételi és piaci részesedési adatokkal bővített – kompetitív elemzését, valamint a piacvezető szállítók részletes bemutatását. A jelentés kitér a legsikeresebb szállítók jövőbeni eredményességét legnagyobb valószínűséggel befolyásoló fontosabb körülményekre is.

Az IDC becslése szerint a marketing tevékenységeket automatizáló szoftveralkalmazások piaci forgalma 2004-ben eléri az 1,49 milliárd dollárt. A jelentés szerint a SAS piaci részesedése a többi gyártó hasonló adatát megelőzve jelenleg 7,9 százalék, míg a 2003. évi bevétele elérte a 117,3 millió dollárt. A SAS bevételének 24,1 százalékos növekedése messze meghaladja a piac egészének 1,4 százalékos bővülését.

Az IDC jelentése a SAS-ról a következőket írja: A SAS Institute a marketing üzletbe jelentős adatelemzési és adatkezelési tapasztalattal érkezett, és ez marketing automatizálási szoftverén is megmutatkozik. A nem statisztikusoknak készült alkalmazások esetében az egyik központi kérdés, hogy milyen mértékben célszerű integrálni a bonyolultabb adatelemzési funkciókat. Csekély mértékű integráció esetén a felhasználó esetleg kénytelen lesz más szoftvereszközt segítségül hívni kérdései megválaszolásához. Míg ha túlságosan sok fejlett funkciót tartalmaz a termék, fennáll a veszélye, hogy a felhasználók úgy vélik majd, atomtudósnak kell lenniük ahhoz, hogy a szoftver használják, így egy sor adatelemzési funkciót inkább figyelmen kívül hagynak (miáltal aztán válaszokat sem kapnak kérdéseikre). A SAS úgy oldotta meg ezt a kérdést, hogy nagy gonddal tanulmányozta a felhasználók igényeit és problémáit, és a bonyolultabb funkciókat egymással összekapcsolt táblázatos és grafikus szoftverelemekkel igyekezett érthetővé tenni. A SAS marketing automatizálási megoldásának szerves része az üzleti adatelemzési és a metaadat-kezelési funkció, valamint az Enterprise Miner adatbányászati eszköz.

Az IDC-jelentés definíciója szerint a „marketing automatizálási szoftver” olyan eszköz, amellyel marketingfolyamatok széles köre, így például az értékesítési kampányok, a potenciális ügyfelek kategorizálása és szétosztása, a márkamenedzselés, a kísérőanyagok kezelése, az árubemutatók menedzselése és a webes hirdetések automatizálhatók.

A jövőben a marketing automatizálási eszközök piacán jelentős növekedés várható.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek