Connect with us

technokrata

MasterCard: újabb 80.000 plasztikkártya hazánkban

Dotkom

MasterCard: újabb 80.000 plasztikkártya hazánkban

Stabil 35%-kos növekedés Magyarországon.

1,14 millióra emelkedett 2004. második negyedévében a kibocsátott MasterCard márkájú kártyák száma Magyarországon – derül ki a MasterCard Europe 2004. június 30-án zárult üzleti időszakának eredményeiből. Ugyanebben az időszakban 18%-kal bővült a pénzügyi műveletek száma és 16,3%-kal emelkedett a bruttó forgalom az előző év azonos periódusához képest.

Sikeres teljesítményt regisztrált a kártyatársaság a közép-kelet európai régió többi, hasonlóan fejlett piacán is: Csehországban 960 ezer, Lengyelországban 640 ezer és Horvátországban 330 ezer MasterCard márkájú plasztiklapot regisztráltak. Világszerte összesen 638,3 millió termék került kibocsátásra, ami 11,7%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.

Folyamatosan és egyenletesen növekszik a MasterCard márkájú kártyák birtokosainak száma hazánkban. 2003. harmadik negyedéve óta a magyar bankok negyedévente 80.000 MasterCard és MasterCard Electronic plasztikot bocsátanak ki. A kártyatársaság jelentése szerint a lakossági arányokhoz viszonyított kibocsátási dinamika hazánkban közel ugyanolyan eredményeket mutat, mint a régió más, fejlett kártyapiacainak számító országokban.

A vállalati szektor kártya-ellátottsága is számtalan lehetőséget tartogat még, hiszen a 450-480 aktív kis- és középvállalkozás elhanyagolható töredéke rendelkezik bármiféle betéti, charge vagy klasszikus hitelkonstrukción alapuló plasztikkal.

Az igazi áttörés a kártyahasználat terén fog mutatkozni. Az elmúlt három hónap alatt a MasterCard márkájú plasztikokkal végrehajtott pénzügyi műveletek száma Magyarországon 6,06 millió tranzakcióra emelkedett, ami 18%-os növekedést jelent az elmúlt év azonos időszakához képest. Az összesített tranzakciók zöme továbbra is készpénzfelvétel, ám fokozatosan emelkedik a kártyával történő vásárlások száma is.

Idén aktívabbak lettünk: Magyarországon a 2001-ben mért átlag havi egy alkalomhoz képest ebben az évben legalább 2-szer használjuk plasztiklapunkat fizetésre egy 30 napos periódus alatt. A vásárlási tranzakciók 78%-a továbbra is hipermarketekben, 72%-a szupermarketekben és 41%-a benzinkutaknál történik, de közel azonos megoszlási arányokat jegyeznek Csehországban és Lengyelországban is.

A MasterCard adatai szerint a magyarok a nagyobb összegeket szeretik kártyával fizetni, és két harmaduk még sohasem tapasztalt problémát a kártyás vásárlások során.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek