Connect with us

Hirdetés

technokrata

Mi van veled, tábla PC?

Dotkom

Mi van veled, tábla PC?

Folyamatosan növekvő értékesítése ellenére a noteszgépek egy speciális vállfaját képviselő tábla PC továbbra is csak kiváltságosok játékszerének tűnik.

Az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) térségben az év második negyedévében 35 ezer tábla PC-t szállítottak le a forgalmazók. Ez 25 százalékos növekedés az egy évvel korábbi, hasonló időszakban elért eredményhez képest, de 12 százalékkal kevesebb, mint amit az idei év első negyedében tudtak elérni a kereskedők. A tábla PC-k összességében tehát határozott növekedést mutatnak az eladási statisztikákat tekintve, nagyobbat, mint amire a globális notebookipar képes – miért van hát mégis olyan kevés belőlük?

Egyrészt azért, mert arányait tekintve jóval kevesebb példány talál gazdára, mint a többi típusú noteszgépből: a teljes, hordozható számítógép kategóriába eső eszközök eladása körülbelül 3,6 millió darabot tett ki az említett térségben, a második negyedévre kivetítve. Ehhez képest még egy százalékos részesedéssel sem rendelkezik a tábla PC, ennek pedig elsődleges oka a magas ár, közvetlenül ezután pedig a nem elég jól kidolgozott szoftverek akadályozzák meg az amúgy frappáns készülékek még nagyobb terjedési ütemét.

Nem meglepő tehát, hogy ebben a kategóriában az öszvér megoldások a legkelendőbbek: a notebookból pár mozdulattal tábla PC-vé alakítható típusok a teljes eladások 80 (!) százalékáért felelősek. Ebből arra lehet következtetni, hogy maguk a vásárlók is inkább egy minden notebookfunkciót kielégítő eszközt szeretnének, emellett pedig ki akarják próbálni a tábla PC előnyeit is.

Mindazonáltal a piacon a legjobb négy között egyre éleződő verseny van kialakulóban: míg a HP megőrizte első helyét 9 százalékos (tehát az iparág teljesítményét jócskán alulmúló) bővülésével, addig a dobogó második fokára az Acer vágtatott be 171(!) százalékos forgalombővüléssel; ezzel pedig a vezető Hewlett-Packard 24,5 százalékos piaci részesedésétől már csupán alig egy százalékkal marad el. A Fujitsu-Siemens 68 százaléknyi forgalombővüléssel harmadik lett a ranglistán, a piac 17,4 százalékát tudhatta magáénak a második negyedévben. Negyedik helyre jutott a Toshiba 94 százalékkal emelkedő tábla PC eladásai révén, így a második negyedévben a piac 17,2 százalékát szerezte meg.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés