Connect with us

Hirdetés

technokrata

Az IBM megnyitotta RFID tesztközpontját

Dotkom

Az IBM megnyitotta RFID tesztközpontját

Az IBM becslése szerint az árucikkeknek akár 50%-a RFID azonosítóval rendelkezhet 2005 végéig.

Az IBM Nizzában megnyitotta tesztközpontját, mely a rádiófrekvenciás termékazonosítással (RFID) foglalkozik, hiszen óriási igény látszik a technológia kipróbálására, alkalmazásba vételére a kereskedelmi, gyártó és szállítmányozó vállalatok oldaláról.

A rádiós jeladók, a vonalkódok elektromos töltéssel ellátott változatai, lehetővé teszik az áruk gyors és egyértelmű azonosítását, ezáltal megkönnyítve a nyomon követést, mely automatizálhatja többek között a banki szolgáltatásokat, jótékony hatással lehet a termékek előállításának és elosztásának minőségére és – bármilyen furcsán hangzik – azt is megakadályozhatja, hogy piros zokninkat a fehér ágyneművel együtt mossuk.

„A központ megnyitása egyértelmű válasz az RFID technológia gyors terjedésére.” – mondta Faye Holland, az IBM rádiófrekvenciás azonosítási technológiák felelős vezetője. A vállalaton belül közel 1.000 szakember foglalkozik az RFID-vel.

Piacvezető kereskedelmi vállalatok, mint a Wal-Mart, a Metro és a Tesco, rövid időn belül szeretnék meghonosítani a technológiát, melynek segítségével a forgalmazott termékekhez kapcsolódó információk automatikusan és kábelezési technológiák alkalmazása nélkül leolvashatók a raktárak be- és kijáratánál, a kasszarendszereknél, az értékesítési folyamat bármely pontján.

Az Egyesült Államok Hadügyminisztériuma arra kötelezi beszállítóit, hogy áruikat RFID azonosítóval ellátva szállítsák be. A technológia további potenciális felhasználói az európai és ázsiai nagy kikötők, repülőterek és légitársaságok, ahol az áruk és csomagok azonosításának ezen módja a hatékonyságot és biztonságot egyaránt növelheti.

Az IBM előrejelzése szerint a 2004-es és a 2005-ös év a pilot projektekről szól, 2005 közepétől viszont a technológia élesüzemű alkalmazásra kerülhet.

A technológia kereskedelmi felhasználását jelentősen felgyorsíthatják azon új szabványok, melyeknek megjelenése idén nyáron kezdődhet és szabályozzák a felhasznált rádiófrekvenciás sávokat.

Az IBM tesztlaboratoriumában a chipek, olvasók és alkalmazások együttműködését fejlesztik, vizsgálják. Ilyen központokat nyitott az IBM az Egyesült Államokban és Ázsiában, ugyanakkor Európában jóval nagyobb érdeklődés tapasztalható, az európai cégek jobban befogadják ezen innovációt.

A technológia tömeges elterjedése, amikor a kereskedelmi cikkektől a hitelkártyákon át a repülőgéphajtóművekig RFID azonosítót kaphat, még várat magára, hiszen a felhasznált chipek ára jelenleg a 0,1-0,5 euró (25-125 forint) tartományban mozog.

„A kereskedelemben a cikkszintű követés előreláthatólag nem valósul meg az elkövetkező 10 évben. Ugyanakkor a nagyértékű árucikkek azonosítása – mint például az ékszerek, háztartási elektronikus cikkek – nagyon hamar kaphatnak ilyen azonosítót.” – mondta a Philips félvezető ágazatának szóvivője.

A Philips az egyike azon cégeknek, akik RFID chipet gyártanak. A Sonyval, a Visa hitelkártya céggel és a Nokiával együttműködve dolgozik a Near Field Communication (NFC) megoldás kifejlesztésén, mely lehetővé teszi “contactless” elektronikus fizetési módok, tranzakciók alkalmazását.

Az IBM becslése szerint az árucikkeknek akár 50%-a RFID azonosítóval rendelkezhet 2005 végéig, ami azt jelenti, hogy termékek milliói lesznek elég okosak ahhoz, hogy elmondják nekünk, kicsodák, hol és mikor gyártották őket.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés