Connect with us

technokrata

A HP a vevőelégedettségi kutatás első helyezettje

Dotkom

A HP a vevőelégedettségi kutatás első helyezettje

A vevők a HP-t találták legjobbnak az IBM, a Dell, az EMC és más gyártók előtt.

Egy nemrégiben végzett felmérésben a Computerworld és az InterUnity Group munkatársai mintegy 1.200 informatikai vezetőt és szakembert kérdeztek meg, és az összesített eredmények alapján a HP vevői a legelégedettebbek.

A nyolc kategóriából hatban – a vevői várakozásoknak való megfelelés, a vevő üzleti teljesítményéhez való hozzájárulás, a termékminőség, a termék megbízhatósága és a licencpolitika – a HP kapta a legmagasabb pontszámot.

A HP összesített értékelése 8, illetve 7 ponttal volt jobb, mint a Dellé vagy az IBM-é, a nyereségességhez való hozzájárulás területén pedig 8, illetve 11 ponttal előzte meg versenytársait. Az értékelésben részt vevő 10 legjobb hardver- és szoftverforgalmazó közül az EMC összesítésben a hatodik lett; a HP ennél 49 ponttal többet ért el. A HP 51 ponttal többet ért el a termékminőség kategóriában, 34 ponttal szárnyalta túl az ügyfélszolgálat, és 42 ponttal a várakozásoknak való megfelelés területén.

A HP kapta a legjobb értékelést arra a kérdésre is, hogy a vevők másnak is ajánlanák-e az adott forgalmazót.

A Technology Business Research vállalat folyamatos informatikai kutatásai keretében készült májusi felmérés azt bizonyítja, hogy 2004 első negyedévében a HP megőrizte a vevőelégedettség terén kivívott első helyét az Intel alapú kiszolgálók forgalmazói között.

„Alapvető fontosságú, hogy megfeleljünk a vevői várakozásoknak.” – nyilatkozta Peter Blackmore, a HP vevői megoldások csoportjának ügyvezető alelnöke. „A HP már régóta ismert termékminőségéről és megbízhatóságáról, és ezek a felmérések azt bizonyítják, hogy nagy lépéseket tettünk a még magasabb üzleti minőség területén, amit vevőink eredményeikben is érzékelnek. Ezt a lendületet szeretnénk folytatni, ezért továbbra is arra összpontosítjuk erőinket, hogy alacsony költség mellett biztosítsunk magas színvonalú technológiát, és a vevőinknek is a legtöbbet nyújtsuk.”

Az InterUnity vevőelégedettségi indexe (ICSI), amelyet a Computerworld is használt a felmérés folyamán, azon alapult, hogy hány vevő minősítette a forgalmazót kiválónak vagy jónak, és ezt az eredményt módosította azon vevők száma, akik gyenge minősítést adtak. A HP ICSI-pontszáma 136 lett, ezzel az összesített értékelés első helyezettjévé vált. Az átlagos pontszám 100 volt. A 10 legnagyobb informatikai forgalmazó vevői 2004. április 5. és május 14. között válaszoltak, miután e-mailben felkérést kaptak a részvételre. A felmérésben résztvevők 64%-a legalább vezető beosztásban volt, a többi értékelő műszaki vagy vezető műszaki munkatárs volt.

A felmérés több mint 30 iparági csoport (termelővállalatok, egészségügy, bankszféra, repülőipar és pénzügyi szolgáltatók) bevonásával készült. A megkérdezettek az alábbi sorrendet állították fel a felmérésben részt vevő vállalati informatikai szolgáltatók között: HP, IBM, Dell, Sun, Oracle, EMC, Microsoft, Computer Associates, PeopleSoft és SAP.

A vevők informatikai forgalmazókkal való megelégedettségét a Computerworld az InterUnity Group vállalattal együtt vizsgálta, amely technológiai adatszolgáltatással járul hozzá a vállalatok és a gyártók üzleti teljesítményének javulásához.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek