Connect with us

technokrata

Volvo: minőség mindenek előtt – az IFS Applications segítségével

Dotkom

Volvo: minőség mindenek előtt – az IFS Applications segítségével

A jó tervezés dollármilliós megtakarítást jelent.

A Volvo három alapértéke a biztonság, minőség és a környezet védelme. Az IFS Applications vállalatirányítási szoftver 2002-es bevezetése óta ezeket az alapelveket már nemcsak az autók gyártásánál, hanem a vállalat mindennapi életében is alkalmazzák: a pontosabb értékesítési előrejelzések évente több millió dolláros megtakarítást eredményeznek. Az IFS Applications Kereslet Tervezés moduljával a globális értékesítési folyamatok összehangoltan működnek, így kiküszöbölhető a szükségtelen szállítmányozás és kapacitásfelesleg. A rendszer használatával optimalizálhatóak a raktárkészletek, kevesebb a nehezen eladható autó, valamint alacsonyabbak a beszállítói költségek is. Az IFS által készített esettanulmány az üzleti megoldás 2002-es bevezetése óta elért eredményeket, tapasztalatokat dogozza fel.

„A Volvo 2002-ben több mint 400.000 autót gyártott. Ezeket világszinten a különböző vevői igények alapján kellett összeállítani, mint például a típus, motor, váltó és más felszerelések. A fejlett tervezés elengedhetetlen a rövid- és hosszú távú igények előrejelzésénél, éppen ezért egy rugalmas, könnyen használható és jól átlátható rendszerre volt szükségünk.” – mondta Jörgen Traff a Volvo tervezési vezetője.

„A szoftver bevezetéséig minden országból különböző statisztikai adatokon alapuló havi előrejelzéseket kaptunk, ráadásul más-más formátumban. Ráadásul ezek az adatok nem is voltak teljesen megbízhatóak, ezért kénytelenek voltunk beszállítóinknál extra gyártási kapacitásokat lefoglalni – ezzel biztosítva a rugalmasságot -, amelyeket nem mindig használtunk ki. A pontatlan előrejelzések problémát jelentettek az alapvető alkatrészek szállításánál is, ami üzleti veszteséggel járt.” – indokolta Traff az IFS Applications bevezetését.

A rövid távú, egy évre szóló előrejelzések egy általános modellen alapulnak, melyek nem csupán a visszamenőleges eladási tapasztalatokat, hanem szezonális változásokat és független elemző cégektől érkező jelentéseket is tartalmaznak. Ezek kiegészülnek olyan helyi paraméterekkel, mint például a hirdetési kampányok. A rendszer a már meglévő statisztikai adatbázist is integrálja, vagyis az összes adat automatikusan bekerül a Kereslet Tervezés modulba. Ez a grafikus, interaktív tervező eszköz, segíti a világ szinte minden részén megtalálható Volvo irodák munkatársainak napi tevékenységét.

Mivel a Kereslet Tervezés az IFS Applications standard része, a bevezetés nagyon gyorsan megtörtént, amihez az IFS Connect integrációs platform is segítséget nyújtott: a felhasználók néhány nap alatt átálltak a használatára.

Jonas Didoff, a Cap Gemini Ernst & Young tanácsadója, a bevezetési projekt vezetője a következőket mondta: „Óriási megtakarításokat lehet elérni azáltal, hogy pontosabban tudjuk hol, mikor és milyen felszereltségű autókat akarnak látni a vevők az egyes piacokon. A jobb előrejelzések egyszerűen a tudás magasabb szinten való bekapcsolását jelentik a tervezési folyamatokba, mely ezentúl alig enged teret a spekulációnak. Az IFS rendszere továbbá egy olyan információforrás, amelyet a Volvo csoport más tagjai is használnak. A vállalat vezetése így egységes, könnyen elemezhető áttekintést kap az adatokról, eredményekről és várható eladásokról.”

A jövőben a rendszert már nem csak rövid, hanem a közepes- és hosszú távú, 10-12 évre előre szóló tervezéseknél is használni fogják. A Volvo Cars terveiben szerepel más vállalati területek (például: beszerzés) hozzákapcsolása az újonnan bevezetett vállalatirányítási rendszerhez.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek