Connect with us

Hirdetés

technokrata

Itthon is a legjobbak között az informatikai óriás

Dotkom

Itthon is a legjobbak között az informatikai óriás

Az informatikai piac vezető cége, a Hewlett-Packard is elnyerte a magyarországi Superbrands címet.

A HP 2002 májusában a számítástechnikai ipar másik meghatározó szereplőjével, a Compaq-kal egyesült. A HP ambiciózus tervekkel kezdte meg a közös munkát az újjáformált cégben. A hazai leányvállalat bevételei alapján a legnagyobb vállalatokat tartalmazó lista első felében foglal helyet évek óta. E gazdasági potenciálhoz méltó az a tevékenység, melyet a magyarországi értékteremtésben vállalt magára. Az eltelt több mint két éves időszakban a cégnél különös gonddal kezelték a márkaépítést is, melynek fényes bizonyítéka a Superbrands titulus elnyerése.

„Két sikeres csapat integrációja, két meghatározó piaci szereplő egyesítése az egész szakma figyelmét és érdeklődését felkeltette. A későbbi eredményes munka alapfeltétele mindenek előtt a belső rendszerek, üzleti modellek, szervezetek kiépítése volt, de a márkaépítésre is nagy hangsúlyt kellett fektetünk.” – mondta Mezriczky László, a HP Magyarország marketing-kommunikációs igazgatója.

A tudatos márkaépítés a cégegyesülés után azonnal megkezdődött. A cél az volt, hogy a két világmárka integrációja mielőbb egyértelműen megtörténjen és egy névként, méghozzá HP-ként maradjon meg a köztudatban. A folyamat elején az anyavállalat először a termékportfolió tisztítása során kezdte el a HP-t, mint brand egységes megjelenítését.

„Elsősorban a Compaq nevet kellett átalakítani, így vált a név világszerte subbranddé, vagyis olyan almárkává, amely a HP mellett, mint termékkategória megjelölése szerepel tovább. Majd következett a nehezebb feladat: a HP márka újra pozícionálása. Ez nem jelentett mást, mint hogy a formai változásokon túlmenően tartalmilag is új irányt kellett találni, melyet azóta is folyamatosan fejlesztünk.” – fejtette ki a marketing-kommunikációs igazgató.

A HP nemcsak Magyarországon nyerte el a szakmai zsűri elismerését. A világ 160 országában működő informatikai cég világszínvonalat képviselő számítástechnikai eszközei, magas színvonalú tudományos kutatások, felsőoktatási együttműködései révén a legkorszerűbb módszerekkel segíti a közép- és felsőoktatást, továbbá közismerten aktív művészeti, sport és egészségügyet érintő társadalmi tevékenységekben, mostanra magáénak tudhatja a marketing szakma sikerét is.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés