Connect with us

technokrata

A SAS segíti a webmarketingeseket ügyfélkörük kibővítésében és megtartásában

Dotkom

A SAS segíti a webmarketingeseket ügyfélkörük kibővítésében és megtartásában

A SAS bejelenttte webes adatelemzési megoldását.

A SAS bejelentette SAS Web Analytics megoldását, mely a legátfogóbb a jelenleg kapható, e-kereskedelmet támogató informatikai megoldások közül. A SAS Web Analytics rendelkezik a SAS Customer Intelligence operatív ügyféladat-elemzési szoftver képességeivel az online értékesítési csatornákon, és ennek során minden egyes ügyfél-interakcióhoz biztosítja az teljes körű ügyfélnézetet. A SAS Web Analytics megoldást alkalmazó vállalatok könnyen azonosíthatják ügyfeleiket és megérthetik azok preferenciáit, ezen információik alapján pedig növelhetik ügyfeleik elégedettségét, vagyis kötődésüket a vállalathoz, ami végül jelentős mértékben javítja a vállalat eredményét.

A leglátogatottabb oldalak sikerének titka a megfelelő informatikai, üzleti és design elemek optimális ötvözete. Vállalaton belüli szerepkörének megfelelően e területek mindegyike kissé más szemmel tekint az Internetre. Az informatikusoknak meg kell érteniük, hogy a szolgáltatás javítása érdekében hogyan lehet az Internetes infrastruktúra erőforrásait a kapacitástervezés és szerverek közötti terhelés elosztás alkalmazásával a szolgáltatások javítására kihasználni. Az üzletembereknek be kell építeniük a világhálót értékesítési – szolgáltatási célkitűzéseik és stratégiájuk körébe, hogy növelhessék árbevételüket új ügyfelek megszerzésével és a meglévő ügyfelekkel fenntartott üzleti kapcsolatból származó haszon növelésével.

A SAS Web Analytics az üzleti és az informatikai felhasználókat helyezi a középpontba: a webes adatkezelést kombinálja az ügyfélszolgálati rendszerek és a korszerű webes analitikák adataival. A folyamat résztvevői számára szerepkör specifikus kimutatás-készítő rendszer biztosítja a szükséges információkat.

A SAS Web Analytics teljes körűen integrálja a SAS9 analitikai funkcióit, illetve együtt tud működni a SAS Customer Intelligence megoldásokkal, például a SAS Marketing Automation 4 verziójával. A SAS Web Analytics adatbányászati funkciója segítségével felismeri a trendeket, ezáltal lehetővé teszi az internetes ügyfelek jobb kezelését. Az online csatornából származó adatok bekerülnek az összes értékesítési csatornát lefedő, teljes körű ügyféladat-tárházba, így gyorsan felismerhetővé válik, hogyan javítható a nyereségesség és a szolgáltatás.

Proaktív marketing
A SAS Web Analytics segítségével a vállalatok proaktívan érhetik el internetes ügyfeleiket: a gyors és pontos ügyfél-szegmentációt követően szabályokon alapuló motorokkal az adott ügyfélköröket megcélzó, speciálisan testreszabott ajánlatokat tudnak tenni. Mindez azonnal növelheti az ügyfelek elégedettségét és az internetes csatornán elért árbevételt. Hosszú távon növelhető az ügyfélmegtartás és az ügyfelekkel fenntartott kapcsolat teljes időtartama alatt realizált haszon mértéke.

A SAS megoldása biztosítja a döntéshozóknak az internetes csatornák hatékonyságának gyors növeléséhez és a jobb ügyfélkapcsolati stratégiák bevezetéséhez szükséges tudást. Ezenfelül a vállalatok meg tudják állapítani, elérték-e stratégiai céljaikat, illetve milyen mértékben felelnek meg az előrejelzéseknek.

A SAS Web Analytics óriási mennyiségű clickstream és más webes adatot kezel, ezeket egy nyílt, rugalmas adattárházba tölti be, majd integrálja őket más adatforrásokkal. Azt így előálló adattömeg elemzésével a SAS Web Analytics lehetővé teszi, hogy a vállalatok meghatározzák honlapjaik hatékonyságát és ügyfeleiket a számukra legvonzóbb üzleti ajánlatokkal kereshessék meg az erre legalkalmasabb időpontban.

A SAS Web Analytics rugalmas kimutatási és interaktív vizualizálási eszközeivel a vállalatok minden szervezeti egységükhöz eljuttathatják a webes csatornák információit, és képet kaphatnak arról, hogyan hatnak a főbb teljesítménymutatók a vállalat eredményére.

A clickstream adatok felhasználása az ügyféladatok elemzésében
Ha az ügyfelek a honlapon nem találják meg, amit keresnek, később nem térnek vissza. A SAS Web Analytics korszerű analitikai technikáival és vizualizációs eszközeivel a marketingesek

  • meghatározhatják, honnan jutnak el az ügyfelek a webhelyre, és onnan hová mennek tovább;

  • felfedhetik, hogy az ügyfelek milyen fajta információkat keresnek;
  • megtudhatják, hogy az ügyfelek melyik ponton tévednek el vagy hagyják ott a honlapot.

Ezen információk birtokában pontosabban megjósolható az ügyfelek kattintási viselkedése, ami viszont kijelöli az utat az ügyfelek maximális megtartását biztosító honlapok tervezéséhez vagyis a lojális és hűséges ügyfélkör megteremtéséhez.

A webes csatorna összekapcsolása az üzleti célokkal
A SAS Web Analytics beépített üzleti mutatószám-rendszere alapján egyetlen pillantással felmérhető a honlap teljesítménye, a megoldás analitikai képességei pedig kimutatják az egyes teljesítménymutatók legfontosabb tényezőit. A problémák így könnyen felismerhetővé válnak, kiküszöbölésük érdekében pedig a rendszer javaslatot tesz a webhely kialakításának módosítása, a termékek elhelyezése vagy a webes ajánlatok tekintetében. Ezen folyamatok eredményeként az ügyfelek kisebb arányban vándorolnak el, elégedettebbek lesznek, több időt töltenek a honlapon, vagyis a vállalat árbevételeinek növelésével és költségeinek csökkentésével teljesíthetik az online csatorna használatával kapcsolatos elvárásokat.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek