Connect with us

technokrata

A SAS piaci lehetőséget lát az RFID-adatok elemzésében

Dotkom

A SAS piaci lehetőséget lát az RFID-adatok elemzésében

A SAS RFID-kompatibilis megoldásaival a szervezetek az óriási mennyiségű rádiófrekvenciás azonosítási (RFID) adatok elemzésével javíthatják működésüket és vevőszolgálatukat, valamint maximális hasznot érhetnek el.

A SAS egyedülálló megoldásokat kínál a vállalatoknak a rádiófrekvenciás azonosítási (RFID) és más külső vagy belső forrásból származó adatok rendszerezésére, kezelésére, elemzésére és értelmezésére. A SAS Forum International 2004 rendezvényen a SAS bejelentette, hogy összes megoldása konfigurálható RFID-adatok kezelésére, elemzésére és kiaknázására.

A SAS megoldásai az adatkezelési és analitikai technológiákat ötvöző szilárd keretrendszeren, többek között a SAS9 technológiai platformon alapulnak, és tetszőleges méretű adatbázishoz alkalmazhatók, még a várhatóan óriási mennyiségű RFID-adatokra felkészített adatbázisokhoz is.

Az RFID-adatok feldolgozásának problémája
Az egyelőre még kevés helyen üzemelő RFID-rendszerek nagy lehetőségeket jelentenek a kiskereskedők, gyártók, külső logisztikai szolgáltatók és más szervezetek számára. Ezek a szervezetek az RFID-adatok elemzésével pontosabban készletezhetnek, növelhetik beszállítói láncuk hatékonyságát, jobban kihasználhatják a vállalati erőforrásokat, javíthatják vevőszolgálatukat és átfogóbb, részletesebb képet alkothatnak belső működésükről.

Mindez azonban nem érinti az alapproblémát. Az RFID-rendszerekben óriási mennyiségű adat fog keletkezik. Az RFID-technológiát egyre szélesebb körben alkalmazó vállalatoknak meg kell oldaniuk a rádiófrekvenciás azonosítási adatok óriási mennyiségének centralizálását és kezelését. Képeseknek kell lenniük arra, hogy óriási adatbázisokban megkülönböztessék a lényeges adatokat a nagy mennyiségű „zajtól”.

A SAS adatkinyerést, -átalakítást és -betöltést (extraction, transformation and load, azaz ETLQ), valamint az adatminőséget biztosító adatkezelési megoldásaival a vállalatok centralizálhatják, rendezhetik és megtisztíthatják rádiófrekvenciás azonosítási és egyéb adataikat. Ezt követően a vállalatok a SAS nagy hatékonyságú prediktív analitikai eszközeivel szétválaszthatják a fontos és a lényegtelen adatokat, felismerhetik a jellegzetességeket és a trendeket, valamint meghatározhatják, mely területeken kell javulást elérniük. Végül a SAS megoldásainak széles kínálata segítségével a szervezetek az RFID-adatok elemzését beépíthetik teljesítménykezelési tevékenységeikbe.

Kiskereskedelmi adatelemzési megoldások és a rádiófrekvenciás azonosítási adatok
Az egyik RFID-kompatibilis megoldás a SAS Retail Intelligence Solutions kiskereskedelmi adatelemző csomag, amelynek integrált összetevői megoldást kínálnak a kiskereskedők legégetőbb problémáira. A közelmúltban egy brüsszeli ECR konferencián bejelentett SAS Retail Intelligence Solutions segítségével a kiskereskedők jobban megérthetik és megjósolhatják ügyfeleik viselkedését, árucikkeik nettó jövedelmezőségét és több csatornán folytatott akcióik hatékonyságát. Ezen információk alapján a kiskereskedők átfogó és következetes üzleti stratégiákat és teljesítménymérést dolgozhatnak ki és valósíthatnak meg, javíthatják vevőszolgálatukat és maximális jövedelmezőséget érhetnek el.

A SAS Retail Intelligence Solutions megoldáscsomag négy összetevője – a kiskereskedelmi ügyfélelemzést végző SAS Customer Insight for Retail, a kiskereskedelmi költségkezelést nyújtó SAS Supply Chain Costing for Retail, a kiskereskedelmi marketingkampányok hatékonyságát fokozó SAS Promotional Effectiveness for Retail és a SAS Strategic Performance Management for Retail kiskereskedelmi teljesítménykezelő megoldás – a SAS adatkezelési, prediktív analitikai szakértelmén, három évtizedes kiskereskedelmi tapasztalatán és sikerein alapul.

A teljes megoldáscsalád lelke a SAS Retail Intelligence Architecture, egy „out of the box” összvállalati adatmodell, mely tartalmazza az ügyfelek, a kiskereskedelmi egységek, a beszállítói lánc és a tranzakciók adatait (egészen a raktári cikkszámok szintjéig). A SAS architektúrája csökkenti a bevezetési időt és a projekt kockázatát, és ezáltal gyorsítja a megtérülést.

A SAS Retail Intelligence Solutions négy összetevője közül kettő különösen fontos az RFID-adatok szempontjából:

  • A SAS Supply Chain Costing for Retail korszerű adatkezelést és kifejezetten a kiskereskedelmi igényekhez kifejlesztett költségkezelési módszereket kínál. A kiskereskedők így tiszta pénzügyi képet kapnak beszállítói láncukról, mivel a késztermékek útját a forgalmazó központokon keresztül az üzletekig és a pénztártakig követve egységes módon mérhetik és elemezhetik a beszállítói lánc valódi költségeit és az egyes termékek nettó jövedelmezőségét. Ezzel a megoldással és az RFID-adatok segítségével a kiskereskedők modellezhetik a különböző üzleti helyzeteket, és átláthatják a kereskedelmi és a beszállítói (például készletezési és eszközgazdálkodási) döntések pénzügyi kihatásait. A SAS Supply Chain Costing for Retail segítségével a kiskereskedők tényadatok alapján dönthetnek a termékválasztékról, az új termékek bevezetéséről, az akciókról és eseményekről, valamint a beszállítói láncukban végzett változtatásokról.

  • A SAS Strategic Performance Management for Retail megoldással a kiskereskedők az üzleti stratégiát tevékenységekre fordíthatják le, amelyeket a szervezet egészében gyorsan mérhetnek és figyelhetnek. A megoldás a nagyvállalati mutatószám-rendszer kiskereskedelmi alkalmazásával, a fő teljesítménymutatók használatával, leképezéssel és tudás alapú megjelenítéssel lehetővé teszi a szervezet stratégiájának megfogalmazását. A kiskereskedők a

    SAS Retail Intelligence Solutions megoldásaival szervezetüknél mindenhol felhasználhatják az üzleti adatelemzést, és olyan stratégiai tervet készíthetnek, amelynek alapján vállalati célokat tűzhetnek ki, figyelhetik a teljesítményt és támogathatják a következetes döntéshozatalt. Ez a teljesítménykezelő rendszer figyelembe tudja venni a vállalat minden területének adatait, többek között az RFID-adatokat és a termékek helyét megadó más adatokat, az ügyféladatokat, valamint a pénzügyi, az idő- és a minőségi adatokat.

„A SAS Retail Intelligence Solutions megoldáscsomag a SAS többi megoldásához hasonlóan RFID-kompatibilis, és bevezetése után azonnal tudja kezelni az összes RFID-adatot, a beszállítói lánctól a pénztári tranzakciókig.” – jelentette ki Jim Davis, a SAS elnök-helyettese. „Az RFID címkéket használó gyártók és kiskereskedők valószínűleg új módon fogják kezelni beszállítói láncukat, és a SAS ebben segíteni kívánja őket vezető üzleti adatelemzési platformjával és arra épülő megoldásaival. A SAS adatelemzési és analitikai szoftvereivel a kiskereskedők, a gyártók és más szervezetek az RFID-adatok óriási tömegét hasznosítható információkká alakíthatják át, fokozva versenyképességüket és piaci sikerüket.”



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek