Connect with us

technokrata

Egyedülálló kutatás a HP és a Photo Hall megbízásából – fókuszban a digitális fotózás

Dotkom

Egyedülálló kutatás a HP és a Photo Hall megbízásából – fókuszban a digitális fotózás

A digitális technológia térnyerése és a vevői igények alapvetően formálják át a piacot.

A HP Magyarország, a digitális képalkotás és ezen belül a digitális fényképezőgépek egyik hazai szállítója 2003-ban megerősítette vezető helyét. A becsült tavalyi 110-120 ezres digitális fényképezőgép eladásból mintegy 45.000 darab volt HP készülék, aminek azonban csak kevesebb, mint felét tették ki a Sulinet Expressz programban értékesített készülékek.

Az év folyamán, de különösen az év utolsó harmadában robbanásszerűen fejlődött a digitális képalkotás értékesítése a Photo Hall kiskereskedelmi láncban, ahol az analóg-digitális paradigma-váltás szinte hónapok alatt alakította át a kínálatot.

A rendkívül gyorsan változó vevői szokások és piaci helyzet jobb megismerése céljából a PH és a HP 2004. májusában közös piackutatást végzett a TGI közreműködésével. A kutatás eredményei fontos és újszerű információkat tartalmaznak a digitális fotózás piacáról, amelyek rendkívül hasznosak a HP számára.

A HP és a Photo Hall frissen elvégzett közös kutatása alapján az alábbi fontos megállapítások szűrhetők le:

A közhiedelemmel ellentétben a modellválasztás legfontosabb szempontja nem a technikai specifikáció – mint például a megapixel, vagy az optikai zoom – hanem a minőség, a márka ismertsége, az ár és negyedik szempontként az egyszerű kezelhetőség. A HP termékek kiemelkedő sikerét részben magyarázza a 2. helyezés a spontán ismertség vizsgálatakor, illetve a kedvező árfekvés és könnyű kezelhetőség. Ez összhangban van a vállalat azon törekvésével, hogy a digitális képalkotás fejlődésének és fejlesztésének eredményeképpen elérhető árú, megbízható és igen könnyen kezelhető termékeket gyártson a felhasználók széles rétegeinek.

A HP ezen szegmensben történő nagyarányú előretörésére szintén magyarázatot ad a felmérés, amely tisztán mutatja a digitális felhasználók termék-kereszttulajdonlási jellemzőit és számítástechnikai szokásaikat. Ezek alapján megállapítható, hogy a digitális fényképező felhasználó kétszer nagyobb valószínűséggel birtokol otthoni PC-t, kétszer többet internetezik, és az átlagnál jóval nagyobb arányú az egyéb digitális eszközfelhasználás is (nyomtató, kamkorder).

Mindezek alapján tisztán láthatók a digitális kategóriák konvergenciája és a felhasználói szokások alapvető változása.

A fent említett változásokat az értékesítési csatorna is nyomon követte s jelentős változáson ment át: a digitális képalkotás eszközeit és megoldásait a már megszokott hagyományos csatornák mellett meghatározó hányadban forgalmazzák a számítástechnikai és a számítástechnikát is forgalmazó kereskedők.

A hagyományos forgalmazó partnerek között kiugró eredményeket érnek el azok, akik a digitális váltást idejében és helyesen felismerve nem csupán más eszközt kínálnak, hanem a képalkotás egész folyamatát – kezdve a kép előállításától, a megosztáson át a végeredmény alternatív előállításáig – az új igényeknek megfelelően kínálják és szállítják. Ennek kiugróan jó példája a Photo Hall, Magyarország egyik fotó-kiskereskedelmi lánca.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek