Connect with us

technokrata

Az üzleti intelligencia 2004. első félévi mágikus négyzete

Dotkom

Az üzleti intelligencia 2004. első félévi mágikus négyzete

Az üzleti intelligencia (BI) piaca elmozdult a stagnálótól a bővülő piac felé, de ennek dinamizmusa eltérő – ez pedig a vállalatok számára új lehetőségeket, illetve kockázatokat jelentenek.

2003-ban a Gartner az üzleti intelligencia piacát stagnálónak írta le, ezért a piaci szereplők úgy vélték: a szállítók növekedése csak más szállítók piaci részesedésének rovására történhet. Bár a 2003-as év a vállalatok számára kihívásokkal volt tele, a legutóbbi Gartner jelentés 5,5%-os növekedést tapasztalt a BI piacon, szemben a 2002-es időszakban mért 1,2%-os csökkenéssel.

A piackutatók a 2004-es évre erős növekedést jeleztek elő az üzleti intelligencia piacán. Ahogy a gazdaság újra erősödik, az üzleti intelligencia az informatikai és az üzleti feladattervek legfontosabb tételei közé kerül. A Gartner jelentése alapján a BI iránt megnőtt érdeklődés látható a licenc-árbevételek növekedéséből is. Nagyobb szerződéseket írnak alá, mint korábban, ami erős jele a felülről jövő kezdeményezésnek: a vállalatok szervezettebben közelednek a BI felé.

Vállalati Üzleti Intelligencia programcsomagok
Ezek a vállalati szintű összefüggő programok a felhasználók nagyobb tömegét célozzák meg Web-alapú, interaktív adatbázis lekérdező, felhasználó-centrikus kimutatás-készítő és OLAP stílusú megtekintő és navigációs eszközökkel. Az üzleti intelligencia eszközök iránti növekvő igény abból fakad, hogy a hatalmas mennyiségű vállalati adatokból minél nagyobb értéket nyerjenek ki. Minden korábbinál nagyobb az igény arra, hogy az informatika ne legyen akadály a kimutatások elkészítésében és ezt a felelősséget a felhasználók kezébe adják.

Ezen túlmenően, a költségek csökkentése és a műveletek áramvonalasítása érdekében a vállalatok szabványosítják, és ahol tudják, egységesítik az üzleti intelligencia eszközöket. Ezek a tevékenységek nemcsak a licencek, oktatás és a szupport költségét csökkentik, hanem csökkentik a komplexitást, növelik az integrációt és megkönnyítik a széleskörű stratégiai telepítést. Ez funkcionális konvergenciához vezet az interaktív eszközök és a termelési jelentések között, létrehozva egy „új generációs” üzleti intelligencia csomagot. Ez lökést adott az új és skálázhatóbb architektúrák kifejlesztéséhez. Néhány gyártó az innováción keresztül akar megfelelni ezen követelményeknek, néhányan viszont megvásárolnak ilyen technológiákat. Ezek a kritériumok egyéb követelményekkel együtt határozzák meg a szállítók helyzetét a BI eszközök mágikus négyzetében.

Amint az ábrán látszik, a 2004-es pénzügyi évében a Cognos egy jól kijelölt piaci stratégiát követett; jobbat, mint a legtöbben a vállalati BI eszközök piaci szegmensében. Ennek megfelelően az Axis Kft. javította a Cognos pozícióját a Vállalati BI csomagok 2004. első félévi mágikus négyzetében.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek