Connect with us

technokrata

A notebook húzza magával az európai piacot

Dotkom

A notebook húzza magával az európai piacot

Egy pénteken megjelentetett kutatás szerint az európai számítástechnikai piac kulcsfontosságú tényezője a notebook-értékesítés: nagyrészt a hordozható számítógépek eladásainak emelkedése növeli a bevételeket.

A Context nevű piackutató cég a múlt hét végén jelentette be, hogy az európai számítástechnikai piac 4 százalékkal bővült a tavalyi év azonos hónapjához képest. Az eladásokat a noteszgépek értékesítése vezeti, melyet elsősorban a Németországban, Franciaországban és az Egyesült Királyságban zajló áresések pörgettek fel. Ebben a három országban egyébként egy év alatt 24,7 százalékkal nőtt meg az eladott notebookok száma – a tábla PC-k ugyanezen idő alatt 4, a vállalati szervergépek 2 százalékos forgalombővülést mutattak fel, a desktop PC-k eladási mutató pedig egyenesen romlottak (6,6 százalékkal).

A fenti három, az európai IT-piac motorjának tartott országban továbbra is a Hewlett-Packard maradt a legelső márkanév, bár némileg visszaesett a vállalat részesedése. 2003. májusában ugyanis még az összes eladott noteszgép 23,1 százaléka fűződött a nagy amerikai forgalmazó nevéhez, ám az azóta eltelt egy év alatt ez 20,4 százalékra zsugorodott. A Toshiba a második a képzeletbeli dobogón, ˝őt˝ követi szorosan az Acer.

Kétszámjegyű növekedést prognosztizálnak a piackutatók az idei és a jövő évre – többek között az európai hardverpiacon is. Ennek elsődleges hajtóereje a fent említett három ország gazdasági növekedésének újbóli megindulásában keresendő, ez ugyanis lehetővé teszi, hogy a felhasználók lecserélhessék régebbi, elavult számítógépeiket; a noteszgépek piacán pedig a további árcsökkenés is keresletnövelő hatású.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek