Connect with us

technokrata

IQSYS: üzlet és informatika

Dotkom

IQSYS: üzlet és informatika

Útban a valós idejű vállalatok felé.

Új működtetési és irányítási modellt vesznek fel a cégek a jövőben, hogy képesek legyenek megfelelni a piaci elvárásoknak. A „valós idejű vállalat” modelljét és informatikai hátterét a KFKI Csoporthoz tartozó IQSYS Informatikai Rt. stratégiai elemzői és szakértői mutatták be szakmai rendezvényükön. A vezető elemző cégek szerint a vállalatoknak az elkövetkező években be kell vezetniük az ezt támogató informatikai architektúrát, különben versenyhátrányba kerülnek.

A jövőbeli vállalatok új típusú felépítéséről és működésmódjáról tartott szakmai rendezvényt a KFKI Csoporthoz tartozó IQSYS Rt. A rendezvényen stratégiai elemzők és informatikai szakértők, üzleti és technológiai szempontból mutatták be az új felépítésű szervezet megvalósításának lépéseit.

„Az elmúlt időszak komoly kihívások elé állította az informatikai szektor szereplőit. Szűkülő piac, ennek következményeként erősödő verseny jellemezte a területet.” – kezdte megnyitó beszédében Verseghi-Nagy Miklós ügyvezető igazgató. A cégvezető kiemelte: „A nehéz időszakból sok tanúságot vont le a szakma, amelyből a felhasználók feltétlenül profitálnak majd. 2004 végre az élénkülés időszaka, amely a jelek szerint tartósnak ígérkezik.

„Az üzlet és az informatika egyre inkább integrálódik, s ez egy új típusú vállalat és IT kormányzás kialakulását jelenti.” – mondta dr. Bőgel György, a KFKI Csoport stratégiai szakértője. Ma már azt mondhatjuk, informatikai projekt nincs, csak üzleti projektek vannak, amelyeknek az egyik része az informatika. A technológia azonban üzlet-átalakító hatással rendelkezik.

Ezt jelezték például a 90-es években az üzleti folyamatok újraszervezési (BPR) projektjei, amelyek azonban gyakran kudarccal végződtek, mert korábban nem volt meg az összefonódás alapja. Az emberek kevésbé engedték meg, hogy az informatika átalakítsa a folyamatokat, beleszóljon a napi rutinba. Ma már azonban újból fellendülőben van ez a terület, ugyanakkor nem csak a cégeken belüli hatékonyságnövelés, hanem a cégek közötti folyamatok javítása, automatizálása is zajlik – mutatott rá a szakértő. Ez a cégek között kiépülő integrált hálózat egy vállalati idegrendszer-architektúra felé vezet, amely a vállalatok legfontosabb fejlődési iránya a jövőben.

Ma már kiterjesztett vállalati rendszereket kell kiépíteni, hogy a cégek tartani tudják a lépést a kiélezett gazdasági versenyben. A stratégiai szakértő szerint a jövő vállalata elektronikus, azaz mindent, amit lehet, automatizáltan hajt végre; integrált, vagyis a különböző alkalmazások, folyamatok egymással összefonódnak; kiterjesztett, tehát a cégen kívüli folyamatok is részei a rendszernek; és valós idejű, ami azt jelenti, hogy minden változásra azonnal reagálni képes.

„Ahhoz, hogy létrejöjjön a valós idejű vállalat, először a napi, szokásos működtetési tevékenységektől kezdve a stratégiai döntéshozatalig javítani kell a folyamatokat, majd egymásba integrálni nemcsak a cégen belül, hanem az üzleti élet más szereplőivel is.” – mutatta be a megvalósítás lépéseit Kovács András, az IQSYS technológiai igazgatója. „Az informatika már rendelkezik a támogatáshoz szükséges eszközökkel. A Gartner Group nemzetközi piackutató cég szerint 2007-2008-ra minden vállalatnak el kell érnie ezt a szintet, ha versenyben akar maradni. Az új felépítés létrehozásához a régi és a valós idejű vállalatnak megfelelő új alkalmazásokat egységes informatikai környezetbe kell szervezni. Ezt a környezetet egy vállalati „idegrendszer” vezérli majd, amely az üzleti folyamatokat is irányítja. Az infrastruktúra alapja a közműszolgáltatásokhoz hasonlóan, a pillanatnyi szükségleteknek megfelelő, igény szerinti (on demand) erőforrás felhasználás. Az e szerint működő vállalat eléri azt az üzemeltetési rugalmasságot és hatékonyságot, amelyet már régóta keresünk.” – hangoztatta a szakértő.

Jelenleg a szolgáltatásorientált architektúrák fejlesztése áll a középpontban, amit pár év múlva követnek, kiegészítenek az eseményvezérelt architektúrák. Viszont a cégek a már rendelkezésre álló üzleti intelligencia (ÜI) alkalmazásokat sem használják ki elég hatékonyan, a stratégiai irányításban kevésbé alkalmazzák. A jövőben több- és gyorsabban rendelkezésre álló információból sokkal sűrűbben kell majd operatív és stratégiai fontosságú döntéseket hozni. Ehhez az ÜI alkalmazások mellett a tudáskezelő megoldások széleskörű bevezetése is szükséges.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek