Connect with us

technokrata

Spam: előtérben a pénzügyi szolgáltatások és a fogyasztói termékek

Dotkom

Spam: előtérben a pénzügyi szolgáltatások és a fogyasztói termékek

A Clearswift legújabb Spam Index elmérésének eredményei szerint a pénzügyi spamek közel állnak ahhoz, hogy megelőzzék az áprilisi Clearswift Spam Index első helyét elfoglaló, gyógyszerekkel kapcsolatos kéretlen e-maileket, mivel úgy tűnik, hogy a nagyobb profitot ígérő ajánlatok reményében a spamküldők hanyagolják a pornóipart.

A pornográf spam mennyisége folyamatosan csökken, és a Clearswift Spam Index 2003. júniusi megjelenése óta a legalacsonyabb szintet érte el. 2003. júniusában az összes levélszemét 22 százaléka volt pornográf spam. Azóta folyamatosan csökken az ilyen spam mennyisége, 2004. áprilisára az összes spam öt százalékát tették ki az ilyen témájú levelek.

Az egészségüggyel kapcsolatos spam a márciusi 57%-os részesedésről áprilisra 40 százalékra csökkent, míg a pénzügyi spam márciusi 26 százalékos részaránya áprilisra 38%-ra növekedett. Ez a második egymást követő hónap, hogy a pénzügyi spamek növekedést mutatnak – februárban ugyanis még csak a spamek 11 százalékát tették ki.

Egy másik, növekedést mutató típus ebben a hónapban a közvetlen termékajánlatok kategóriája, mely a termékeket és szolgáltatásokat eladni próbáló spam e-maileket tartalmazza (kivéve a felnőtteknek szóló szolgáltatásokat). Ez a kategória a márciusi kevesebb, mint két százalékos részarányról 23 százalékra növekedett áprilisban. Az illegális digitális kábeltelevízió szűrők – melyek lehetővé teszik a kábeltelevízió előfizetőknek általuk elő nem fizetett csatornák elérését – voltak a közvetlen termékajánlatokkal kapcsolatos spamek leggyakoribb példái ebben a hónapban.

„Eddig nem tapasztaltunk visszaesést a spam forgalom mennyiségében, amiből világosan látszik a törvényhozók erőfeszítéseinek eredménytelensége a spamküldők tevékenységének visszaszorítására világszerte.” – mondta Alyn Hockey, a Clearswift kutatási igazgatója – „A pornográf spam e-mailek csökkenő mennyiségéből azonban úgy tűnik, hogy a felnőtteknek szóló termékek és szolgáltatások nem termelnek elegendő hasznot a spamküldőknek. Ehelyett jövedelmezőbb modellekre váltanak, a tőzsdei tippeket és fogyasztói termékeket használva csapdaként.”

Az eredmények a Clearswift által hetente megkapott kéretlen levelek milliói, a forrásul szolgáló e-mail fiókokba érkező spam és a Clearswift 20 millió felhasználója által továbbított levelek elemzésével készültek.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek