Connect with us

Hirdetés

technokrata

Nyomtatási megoldások kiaknázása a megfelelő marketingkommunikációért

Dotkom

Nyomtatási megoldások kiaknázása a megfelelő marketingkommunikációért

A HP szerint a legfőbb ideje, hogy kiaknázzuk a teljes kreatív munkafolyamatot támogató nyomtatási megoldások előnyeit!

Napjaink üzleti világában központi szerepet játszik a marketing. A vállalatoknak keményen meg kell küzdeniük az értékesítési lehetőségekért és ügyfeleik megtartásáért. Európában a lakosság 53 százaléka még mindig nem használja az Internetet (Eurobarometer), és a kereskedelemnek is mindössze 6,3 százaléka bonyolódik a világhálón (Forrester). Ez azt jelenti, hogy továbbra is a nyomtatott brosúrák, levelek és szóróanyagok jelentik az üzleti kommunikáció leghatékonyabb módját. Az éles verseny szereplőinek nem kevés energiát kell fektetniük a márka-, design- és arculatépítésbe a piaci sikerhez.

A siker kulcsa
A nyomtatás elsődleges célja a marketingkommunikációs törekvések támogatása. A nyomtatott anyagoknál alapkövetelmény a pontosság, a jó időzítés és a gazdaságos előállítás. A megfelelő képalkotási és nyomtatási eszközök birtokában a vállalat optimalizálni tudja kreatív munkafolyamatait, időt és pénzt takaríthat meg, és maximális pontossággal ellenőrizheti a designt a teljes példányszám kinyomtatása előtt. A grafikus tervezőknek olyan képalkotási és nyomtatási megoldásokra van szükségük, amelyek révén végre teljes figyelmüket a kreatív alkotásra és elképzeléseik megvalósítására összpontosíthatják.

A kreatív munkafolyamat
A kreatív munkafolyamat három szakaszból áll:

  • rögzítés és alkotás
  • ellenőrzés (proofing)
  • kivitelezés

A technika mindhárom szakaszban jelen van, és a különféle tényezőkre (például: színpontosság, képminőség, sebesség) fordított idő, energia és pénz mérséklésével tágítja a kreatív lehetőségek határait.

Rögzítés és alkotás
A grafikus tervezőknek és a profi fotósoknak több forrás anyagait szintetizálva kell megalkotniuk a termékről vagy vállalatról meghatározott üzenetet közvetítő, egyedi képet. Az alkotás folyamatában lényeges, hogy minél több tervet és fotót tudjanak készíteni az összes lehetséges megközelítés bemutatására. Kreativitásuk csak akkor érvényesül, ha birtokában vannak azoknak a módszereknek és technológiáknak, amelyek segítségével végleges, nyomtatott formába tudják önteni a kiinduló ötletet. A legjobb fényviszonyok, színhatás és kompozíció rögzítése rendkívül fontos szempont a munkáját végző fotós számára. A digitális fényképezőgépek manuális vezérlőfunkciói értékes segítséget nyújtanak mindebben (a HP Photosmart 945 úgynevezett egygombos, teljesen automatizált technológiával egyszerűsíti a rögzítés és az alkotás folyamatát). A kreativitás kiteljesedését manuális vezérlőfunkciók támogatják (például: az expozíció és a fehéregyensúly kézi beállítása). A fotósok számára a munka ellenőrzése is hasonlóan lényeges, hiszen szeretnének meggyőződni arról, hogy a színek pontosan megfelelnek-e eredeti elképzeléseiknek. Ezen a ponton gyakran problémát okoz, hogy a fotósoknak nagy gyorsasággal és pontossággal kell előállítaniuk a hagyományos fotónyomatokéval megegyező vagy azokét túlszárnyaló minőségű képeket. A nagyfokú színegyezést és színpontosságot nyújtó nyomtatók (HP Designjet 30 és 130) által hat perc alatt készül el egy A3-as méretű képpel („Best” üzemmódban, HP Premium Plus fotópapírra). E technológia révén a fotósoknak nem kell külső szolgáltatót megbízniuk a képelőhívással, hamarabb elkészülhetnek a retusálással és a színkorrekcióval, bátran bemutathatják a nyomatokat ügyfeleiknek színreferenciaként, és magát a készterméket is önállóan állíthatják elő.

Ellenőrzés (proofing)
A koncepciótervezéstől a késztermék megalkotásáig tartó ellenőrzési folyamat (proofing) hármas célt szolgál: a nyomtatásra váró anyag javítását illetve jóváhagyását; annak pontos bemutatását, miként fog kinézni a végtermék; valamint a tervező, az ügyfél és a nyomda által elvégzendő feladatok meghatározását. Lényeges, hogy a dokumentum minősége a folyamat minden szakaszában mind a képernyőn, mind pedig a papíron megőrizze pontosságát. A régi módszerekkel a tervező nem tudott elektronikus úton megfelelő színpontosságú anyagot eljuttatni jóváhagyásra megrendelőjéhez. Az új, végponttól végpontig terjedő digitális megoldások pontossága a tervezők és a nyomdák igényeinek egyaránt megfelelnek. A HP RIP-szoftverei mellett a Best színkezelő megoldásai is képesek együttműködni a HP nyomtatóival annak érdekében, hogy ne változzanak meg jelentősen a dokumentum jellemzői a tervezési fázis és a nyomdák felé történő elektronikus továbbítás során.

A HP és a GretagMacBeth közösen fejlesztett színmérő megoldása (colourometer) az egyes számítógépes hardverek között jelentkező színkülönbségeket is képes ellensúlyozni. Gyakran előfordul, hogy az ügyfélnél teljesen más színek jelennek meg a képernyőn, mint a tervezőstúdióban. A GretagMacBeth Eye One Display megoldását a képernyő elé helyezve – megfelelő szoftver alkalmazása esetén – teljesen egységes színmegjelenítés érhető el a különböző kijelzőkön. E megoldás továbbfejlesztett változata, az Eye One Publish a nyomtatóval és a papírral együttműködve azt is képes garantálni, hogy a nyomat pontosan a képernyőn látott színeket adja vissza.

Kivitelezés
Az ügyfél jóváhagyásának megszerzését követően a nyomdai előkészítő és kivitelező csapatok továbbléphetnek a kreatív munkafolyamat harmadik szakaszába. A nyomtatási folyamat határidőre történő levezénylése gyakran erősen megterheli a költségvetést. A professzionális kivitelezés érdekében külső nyomdát szokás megbízni ezzel a feladattal. Ilyenkor azonban gyakran gondot okoz a szállítás, a tárolás, valamint a határidők és a költségek koordinálása. A HP többféle professzionális nyomtatási megoldást is kidolgozott e problémák orvoslására. Portfoliójában a felső kategóriás házon belüli nyomtatók (például: HP Color LaserJet 9500) éppúgy megtalálhatók, mint a legújabb digitális nyomdai megoldások (HP Digital Press 5000).



Szólj hozzá!

További Dotkom

Hirdetés

Népszerű

Hirdetés

Technokrata a Facebookon

Hirdetés

IoT-Magazin.hu

Hirdetés

Kütyük

Smart home

Így képzelik el a magyarok az álomotthonukat

2024. március 20. szerda

Office

Foglalj helyet, hogy helyet foglalhass!

2024. március 13. szerda

Smart home

Okoskészülék vagy hagyományos háztartási gép?

2024. február 28. szerda
owlet care babafigyelő

Smart home

OWLET CARE a magyarországi piacon!

2024. február 26. hétfő
Hirdetés

Dotkom

Műszaki-Magazin.hu

Hirdetés