Connect with us

technokrata

Kiegyensúlyozott évet zárt az Albacomp

Dotkom

Kiegyensúlyozott évet zárt az Albacomp

Nagy projektek, sikeres termékbevezetés, kiváló minősítések.

A hazai IT piac növekedési mutatóját felülmúlva, közel 10%-os árbevétel növekedéssel zárta a 2003-as évet az Albacomp Rt. A 300 főt foglalkoztató székesfehérvári cég nettó árbevétele 13,1 milliárd forint volt, várható adózott nyeresége 300 millió forint.

“Nagy projektek, sikeres termékbevezetés, kiváló minősítések.” – összegezte címszavakban a 2003-as évet Laufer Tamás az Albacomp Rt. vezérigazgatója. “A cég kiegyensúlyozott eredményeit egyébként mi sem mutatja jobban, mint az, hogy 2003-ban az Albacomp felkerült a Figyelő TOP 200 listájára és Magyarország 3 legnagyobb informatikai cége között tartják számon.” – tette hozzá a vezérigazgató.

A cég több nagyvállalati és államigazgatási projektben vett részt a tavalyi év során, mindezek közül is kiemelkedett a hazai egészségügy egyik legnagyobb informatikai fejlesztése az ÁNTSZ országos hálózatának megvalósítása.

“Nemcsak a 2003-as év, hanem többéves munkánk egyik legnagyobb eredménye, hogy 2004 januárjától az Albacomp – a legnagyobb magyar számítástechnikai márkanévként – saját szerződéssel rendelkezik a központosított közbeszerzés keretében az Albacomp Activa márkájú számítógépes eszközök teljes termékválasztékának (PC, notebook, szerver, operációs rendszer) szállítására vonatkozóan.” – jelentette be Laufer Tamás.

Az Albacomp 2003 áprilisában kezdte meg saját összeszerelésű, Albacomp Activa Mobil noteszgépeinek értékesítését, amelyek a vártnál nagyobb sikerrel debütáltak a hazai piacon. Kilenc hónap alatt 3.600 darabot értékesítettek, és ezzel 6%-os piaci részesedésre tettek szert. Az Albacomp Activa Mobil a Sulinet Expressz program egyik legkedveltebb márkája, a program során 2003-ban értékesített noteszgépek 50%-át az Albacomp modelljei tették ki.

“Az EU csatlakozással remélhetőleg tágabbra nyílnak az európai kiskereskedelmi piacok kapui is az Albacomp előtt. 2003-ban 3.000 darab PC-t értékesítettünk Nyugat-Európában, ennek jelentős növelésére törekszünk 2004-ben, mind a PC-k, mind a noteszgépek esetében.” – jelentette ki Deme Csaba az Albacomp Rt. kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettese. “Dinamikus növekedést várunk a mobil eszközök hazai piacán is, a noteszgépek esetében 10%-os piaci részesedés elérése a cél.” – tette hozzá.

“A 2004-es évben továbbra is a fókuszált növekedésre törekszünk és a piac igényeinek megfelelően folyamatosan alakítjuk, bővítjük a termékpalettánkat. Tovább erősítjük a szolgáltatási területeket, különös tekintettel az információ biztonsággal, a fejlesztéssel valamint a tanácsadással foglalkozó részlegeinkre. Célunk továbbá stratégiai együttműködés kialakítása hozzánk hasonló cégekkel az EU-ban.” – folytatta Laufer Tamás.

Több éves kutatási és fejlesztési munka eredményeképpen 2003-ban már az ország egyre több pontján, a legkülönbözőbb helyeken (önkormányzatoknál, bevásárlóközpontokban, rendezvényeken – Forma 1, Művészetek Völgye) találkozhattunk az Albacomp által fejlesztett eInfopont érintőképernyős terminálokkal. 2003 egyik legnagyobb megállapodása a McDonalds-szal kötött szerződés volt, amelynek keretében 2004 év végéig összesen 80 terminált telepítenek majd az étteremlánc üzleteiben.

Tovább
Kapcsolódó cikkek


Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek