Connect with us

technokrata

Reklámhadjárat a Centrino népszerűsítéséért

Dotkom

Reklámhadjárat a Centrino népszerűsítéséért

Tavaly januárban, mikor a Centrino mobilplatform még piacra kerülése előtti utolsó pillanatait élte, jelentette be az Intel grandiózus reklámkampányát. Ennek finanszírozására a chipgyártó közel 60 millió dollárt különített el, ami tekintélyes összeg, talán az egyik legnagyobb, amit egyszerre fordítottak ilyen célra az Intelnél. Hétfőn hasonló projekt indult útnak…

A hét elején a chipgyártó gigász számos platformon igyekszik elérni a fogyasztókat reklámjaival: TV-n, újságon, Interneten keresztül és kültéri plakátokon egyaránt népszerűsíteni kívánja (egyelőre csak az USA-ban) a Centrino technológiát. Az újbóli kampány célja, hogy felpörgesse a váltást: a vállalat marketingrészlege szerint ugyanis nem elég gyorsan állnak át az emberek erre a platformra. Igaz, az üzleti szférában elkelt notebookok döntő többsége Centrino technológiával (vagy legalábbis Pentium M processzorral) rendelkezik, a lakossági felhasználók tekintetében azonban még van mit javítani. A projekt egyébként az USA-t követően még az alábbi országokban fog beindulni: Ausztrália, Kanada, Kína, Franciaország, Japán, Dél-Korea, Mexikó, Nagy-Britannia és Tajvan.

Vezetékmentesség – ez az egyik olyan momentum, melyet a reklámokban az Intel igyekszik kihangsúlyozni. Ez vonatkozik az energiaforrás, azaz az akkumulátorok által biztosított működési idő hosszúságára és a kábel nélküli hálózati elérésre (802.11) is. Ugyan a Centrino más előnyökkel is rendelkezik, de ezek némelyike (például a notebookok tömege) a fogyasztók jelentős részét nagyjából teljesen hidegen hagyja. Ennek oka, hogy otthoni felhasználásra sokan az asztali PC upgrade-je helyett vásárolnak noteszgépet, ahol a hordozhatóság csak másodlagos szempont – ám az ár döntő tényező.

Mindazonáltal vitathatatlan népszerűsége van a Centrino-nak azok között, akik második (vagy harmadik) notebookot vesznek, mivel ezek az emberek gyakran fontosnak tartják a mobilitást. Az értékesítés így folyamatosan felfelé ívelő tendenciát mutat: decemberben az USA-ban kiskereskedelmi szinten értékesített notebookok 10,8 százalékát tette ki az Intel új mobilplatformja, ezzel minden korábbi rekordot megdöntve, mondta Steve Baker, az NPD Techworld egyik elemzője. Baker szerint a chipgyártó reklámjai a múltban mindig sikeresek voltak, így valószínűsíti, hogy ez a mostani kampány is jelentősen fel fogja lendíteni a Centrino eladásait.

Nagyon fontos ugyanakkor az ár kérdése. Amíg egy átlagos, a kiskereskedelemben kapható noteszgép értékénél 20 százalékkal nagyobbra taksálják a Pentium M-mel bíró konfigurációkat, nehéz széles tömegeket meghódítani. Tavaly decemberben egy hétköznapi Centrino rendszer 1658 dollárba került, míg egy nem Centrino notebook átlagos ára abban a hónapban mindössze 1334 dollár körül alakult. Ráadásul az asztali PC-ket leváltani hivatott (úgynevezett desknote) kategóriában igen gyakran 1200 dollárért is lehetett már megfelelő eszközt vásárolni.

Az idő azonban az Intelnek kedvez. Akik most még csak azt tartják fontosnak, hogy notebookot vegyenek asztali PC helyett, a következő hordozható számítógép vásárlásakor már oda fognak figyelni például a tömegre is; ami a Centrino megoldásai felé hajtja a vásárlókat. Ráadásul az új és gyorsabb Pentium M processzorok megjelenésével egyrészt tovább nő a teljesítmény, másrészt a régebbi CPU-k (s így az ilyen kialakítású noteszgépek) ára is csökken.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek