Connect with us

technokrata

A Microsoft negyedéves forgalma meghaladta a 10 milliárd dollárt

Dotkom

A Microsoft negyedéves forgalma meghaladta a 10 milliárd dollárt

Az asztali szoftverek iránti igényt növeli az Office 2003 kibocsátása és az erős PC-piac.

A Microsoft Corporation közzétette, hogy a 2003. december 31-ével zárult negyedévben 10,15 milliárd dollár árbevételre tett szert, ami a múlt év hasonló időszakában elért 8,54 milliárd dollárhoz képest 19 százalékos növekedést jelent. A második negyedéves eredmény 1,48 milliárd dollárra rúgott, szemben az előző évi 2,23 milliárd dollárral. A második negyedévben a nettó eredmény 1,55 milliárd, részvényenként 0,14 dollár volt, mely magában foglalja a részvényesek kárpótlására fordított összesen 2,17 milliárd dollár, részvényenként 0,20 dollár adózás utáni költséget, melyből 1,48 milliárd dollár, részvényenként 0,14 dollár adózás utáni költséget az alkalmazottaknak nyújtott részvényopció-átruházási program költsége tett ki.

A tavalyi év második negyedévében a nettó eredmény 1,87 milliárd, részvényenként 0,17 dollár volt, mely magában foglalja a részvényesek kárpótlására fordított összesen 709 millió dollár, részvényenként 0,07 dollár adózás utáni költséget, a beruházások értékcsökkentése miatt levont összesen 282 millió, részvényenként 0,03 dollár adózás utáni költséget, ezenkívül 126 millió dollár, részvényenként 0,01 dollár korábban elhatárolt, de nem megfizetendő adót, valamint 141 millió, részvényenként 0,01 dollár ügyvédi költséget, amely a trösztellenes és a tisztességtelen piaci verseny vádjával indított per kapcsán merült fel.

Az irodai szoftverek forgalma az előző évhez képest 27%-kal nőtt, annak köszönhetően, hogy egyre több vásárló felismerte az új Office System eszközeivel elérhető előnyöket. A kiskereskedők és a rendszerépítők forgalma várakozásaink fölött alakult, mivel a magánfelhasználók és a kisvállalkozások kedvezően fogadták az Office 2003 rendszert. Az Office-t a második negyedévben megvásárló cégek között megemlíthető az Eli Lilly and Company, a Safeco Corporation és a Ticketmaster.

Az MSN részleg is várakozások fölötti, a tavalyinál 19%-kal nagyobb forgalmat ért el. Az MSN egyébként ebben a hónapban indítja útjára az MSN Premium és az új MSN.com szolgáltatást, amelyek további szolgáltatásokat nyújtanak a szélessávú kapcsolattal rendelkező felhasználóknak, valamint új lehetőségeket a hirdetőknek. Az MSN Premium a Microsoft eddigi legátfogóbb webszolgáltatása, amely fejlett kommunikációs és biztonsági funkciókat, sokoldalú információs szolgáltatásokat és termelékenységnövelő alkalmazásokat biztosít.

A Home and Entertainment divízió az Xbox játékok és konzolok eladására építve erős negyedévet zárt. Már több mint 400 játék kapható, köztük 70 játszható az Xbox Live szolgáltatáson keresztül. Az NPD Data adatai alapján az Xbox játékokból származó összevont részesedése az Egyesült Államokban 6,4 százalék. Az Xbox 2001-es megjelenése óta a Microsoft világszerte több mint 13,7 millió Xbox konzolt adott el, és a pénzügyi év végéig 14,5–16,0 millió eladott konzollal számol. Már csaknem 750.000-en előfizettek az Xbox Live szolgáltatásra, így a pénzügyi év végéig elérhetőnek tűnik a megcélzott egy millió előfizető megszerzése.

Üzleti kitekintés
A menedzsment a következő adatokat várja a 2004. március 31-ével záródó negyedévben (beleértve a részvényesek kárpótlásának a költségeit is a SFAS 123 előírás értelmében):

  • A bevétel 8,6 és 8,7 milliárd dollár közé várható

  • Az üzemi eredményt 3,0 és 3,1 milliárd dollár között várják, ideértve a részvényesek kárpótlására fordított körülbelül 750 millió dollár költséget.
  • Az egy részvényre eső nyereség 0,23–0,24 dollár lesz, ideértve a részvényesek kárpótlására fordított körülbelül 0,05 dollár költséget.

A menedzsment a következő eredményeket várja a 2004. június 30-ával záródó teljes pénzügyi évre (beleértve a részvényesek kárpótlásának a költségeit is a SFAS 123 előírás értelmében:

  • A bevételt 35,6 és 35,9 milliárd dollár között.

  • Az üzemi eredményt 10,3 és 10,6 milliárd dollár között, ideértve a részvényesek kárpótlására fordított körülbelül 5,7 milliárd dollár költséget.
  • Az egy részvényre eső nyereség 0,82–0,83 dollár, ideértve a részvényesek kárpótlására fordított körülbelül 0,35 dollár költséget. A részvényesek kárpótlására fordított költség magában foglalja a decemberrel zárult negyedévben felmerült részvényopció-átruházási program részvényenkénti 0,14 dolláros költségét.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek