Connect with us

technokrata

Végre hatásos(?) technika a spammel szemben

Dotkom

Végre hatásos(?) technika a spammel szemben

A Yahoo megpróbálja elzárni a spamcsapot – egy új, a kéretlen e-mailekkel szemben hatásos(nak tartott) technika van születőben.

2004-ben fogja útjára bocsátani a Domain Keys névre hallgató szoftverét az internetes portáljáról ismert vállalat, mely – a Yahoo reményei szerint – nagyban hozzájárulhat a nem kívánt digitális levelek visszaszorításához. A nagyobb nyíltforrású e-mailszoftvereket és -rendszereket fejlesztők számára ingyenesen hozzáférhető módon osztja meg tudását a vállalat.

A napjainkra már az egyik legnagyobb internetes fenyegetéssé vált spam egyre jobban ellehetetleníti az e-mail használatát: a nem kívánt reklámtartalmakat hordozó digitális levelek a munkától értékes perceket, heti összesítésben pedig már órákat vonnak el. Kormányzatok szerte a világon igyekeznek megteremteni a jogi hátteret a spam visszaszorításához, de a technológiai cégek sem alszanak: ennek egyik eredménye a most bejelentett Yahoo fejlesztés.

Titkos és nyilvános kulcsú e-mailek

Lássuk, hogyan is működik a Yahoo ötlete! Az e-mailküldő rendszer beágyaz az üzenet fejlécébe egy biztonságos kulcsot, melyet a fogadó rendszer leellenőriz. Ennek során ez utóbbi az Internet domainnév rendszerét hívja segítségül annak érdekében, hogy megállapíthassa: a nyilvános kulcs a küldő domainjéhez van-e regisztrálva. Amennyiben a nyilvános kulcs a beágyazott párjának bizonyul, az e-mailt hitelesnek minősítik, és a rendszer eljuttatja azt a címzettnek. Amennyiben azonban nem pozitív az ellenőrzés eredménye, a digitális levél blokkolásra kerül.

Ez a technológia képes lehet azon spamek kiszűrésére, melyek meghamisított feladóval rendelkeznek. Ez az utóbbi időben egy igen elterjedt trükk a spammerek részéről, akik így próbálják meg kicselezni a küldő címének szűrésére alapuló jelenlegi spamfiltereket. Első ránézésre azonban felmerül egy probléma is: a Yahoo megoldását a világ minden e-mailrendszerében alkalmazni kell, hogy hatékony legyen.

Brad Garlinghouse, a Yahoo kommunikációs termékek részlegének vezérigazgatója szerint akkor is működőképes az elgondolás, ha a technológiát csak néhány nagyobb szolgáltató használja fel. ˝Ha csak az ipar egy kis részének is sikerül eladni [a Domain Keys-t], már akkor is jelentős sikereket érhetünk el [a kéretlen e-mailek visszaszorításában].˝ – vélekedett Garlinghouse.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek