Connect with us

technokrata

Albacomp Activa Mobil – sikeres piaci bevezetés

Dotkom

Albacomp Activa Mobil – sikeres piaci bevezetés

Az Albacomp noteszgépei – az IDC adatai alapján – már az értékesítés első negyedévében is, több márkát megelőzve a 8. helyen (2,4%-os piaci részesedéssel), míg az értékesítés második negyedévében már nemzetközi márkákat is maguk mögé utasítva az 5. helyen (8,2%-os piaci részesedéssel) végeztek a negyedéves piaci összesítésben.

Az Albacomp noteszgépei – az IDC adatai alapján – már az értékesítés első negyedévében is, több márkát megelőzve a 8. helyen (2,4%-os piaci részesedéssel), míg az értékesítés második negyedévében már nemzetközi márkákat is maguk mögé utasítva az 5. helyen (8,2%-os piaci részesedéssel) végeztek a negyedéves piaci összesítésben.

A felhasználók között szinte minden szegmens megtalálható, ezek közül is kiemelkednek a nagy- és a középvállalatok. Az Albacomp Activa Mobil noteszgépek a Sulinet Expressz programban is jól szerepelnek, jelenleg az összesített notebook értékesítés 25%-át teszik ki.

„Az idén tavasszal bevezetett, hazai összeszerelésű Albacomp Activa Mobil noteszgép család értékesítésének első eredményei alapján elmondhatjuk, hogy a termékcsalád piaci bevezetése felülmúlta az előzetes várakozásokat.” – jelentette ki Deme Csaba, az Albacomp kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettese – „2003-ban a magyarországi notebook piacon mintegy 2000 gép eladásával és 4 százalékos piaci részesedéssel számoltunk, amelyet azonban már november elején túlteljesítettünk: a mai napig mintegy 2200 darab noteszgépet értékesítettünk.”

Az Activa Mobil termékcsalád jelenleg hét tagot számlál, és folyamatosan újabb termékekkel bővül. 2003. IV. negyedévének újdonságai a 17˝-os kijelzővel rendelkező 375-ös és 470-es modellek, az LCD PC valamint a GPRS modullal és a kijelzőbe épített antennával rendelkező, ultrakönnyű GPRS notebook.

„Tapasztalataink alapján napjainkban megnőtt a noteszgépek iránti kereslet, és a piaci mutatók szerint ez a tendencia tovább folytatódik.” – tette hozzá Deme Csaba – „Az Albacomp a várakozásokat túlszárnyalva, várhatóan 3000 darab noteszgépet ad el az év végéig, 2004-re pedig ennek több mint duplájával számolva, 10%-os piaci részesedés elérését tűzi ki célul.”

Amit az elemzések mutatnak

A piaci elemzések szerint a noteszgépek jelentős mértékű terjedése hátterében elsősorban az áll, hogy az ár és a teljesítmény viszonylatában egyre kevésbé szignifikáns a különbség az asztali és a hordozható számítógépek között. Emellett az integrált vezeték nélküli szolgáltatások állnak még a figyelem középpontjában.

Hazánkban is elhárultak már a WLAN terjedését gátló jogi és technológiai akadályok. Piaci előrejelzések szerint az elkövetkező években Magyarországon is megfigyelhető lesz majd az amerikai és nyugat-európai tendencia a WLAN elterjedését illetően. Az előrejelzések szerint 2006-ig Nyugat-Európában a laptopok 2/3-a, a PDA-k 1/3-a, valamint a mobiltelefonok 1/5-e képes lesz WLAN-hoz csatlakozni, 2004 végére az alkalmazások fele vezeték nélküli infrastruktúrán fog működni.

Ezzel egyidejűleg a hazai piacon is már érezhető egyfajta eltolódás a noteszgépek irányába, míg 2002-ben – az IDC adatai szerint – a magyarországi PC és notebook összértékesítési darabszámainak aránya 19,54% volt, addig 2003 első három negyedévében ugyanez a mutató már 29,17%. Érdekesség, hogy az Albacomp szerint a noteszgépek körülbelül 80 százalékát Linuxszal értékesítik – ám arról nincsenek adatok, hogy a használatba vételt követően mennyi eszközön marad ez az OS, és hány százalékuk kap ˝valamilyen más˝ operációs rendszert.



Szólj hozzá!

További Dotkom

Technokrata a Face-en

Tesztek